Wat is het toch een heerlijk gevoel om aan te komen bij een auto met een volle accu. De meter van het rijbereik gaf zelfs 341 kilometer aan. Eerst ontbijten en dan een plan maken voor vandaag. Gaan we naar Stuttgart of toch naar Frankfurt? Onder het genoet van een chroissant en een fantastische kop koffie werd unaniem besloten dat een verblijf in Frankfurt am Main de voorkeur diende te genieten boven de langere trip naar Stuttgart. Hotel geboekt, check-in mogelijk vanaf 15:00 uur, snelwegen vermijden en gaan!
Het duurt even voordat je de steden achter je hebt gelaten maar als dat eenmaal het geval is dan stelt de omgeving na Dusseldorf en Koln niet teleur. Heerlijk heuvelachtig en prachtige vergezichten. De Continental 4-seasons gilden het uit in sneller genomen bochten en de accu genoot zienderogen met het optellen van een flink aantal kilometers aan het rijbereik. Na goed tweeenhalf uur rijden bereikten we Bad Marienberg waar een snellader voorhanden was. Gek genoeg met afstand de duurste laadpaal die ik tot nu toe heb gebruikt (€ 0,96 per kWh). Het gemiddelde verbruik lag echter op slechts 10,4 kWh dus uiteindelijk was het alsnog voor bijna niets.

Bad Marienberg had een prima restaurant met een aardige schnitzel en een terras in de zon. Genieten. Het vervolg van de reis ging nog een stukje binnendoor om vervolgens plankgas op de snelweg nog wat kilowatt uren te verbranden. De topsnelheid van de e-up ligt helaas maar op 130 kilometer per uur, toch zal het je verbazen hoeveel mensen je nog steeds inhaalt. Op een bepaald stukje ongelimiteerde lege snelweg miste ik de topsnelheid van de Alpina D3 wel echt, ik zou momenteel niet kunnen leven met een volledig elektrisch wagenpark al is het maar voor het trekken van de caravan en de mogelijkheid om binnen 6 uur in München te kunnen zijn.
De reis verliep echter nog steeds voldoende vlot en om 15:09 kwamen wij aan in het hotel. De stad werd verkend, het bier vloeide rijkelijk en de hamburger in de avond was fantastisch. Kortom tot nu toe een zeer succesvolle trip. Wat verder opvalt is de ogenschijnlijk niet aflatende hoeveelheid geld die in Frankfurt rond lijkt te gaan. De ene supercar na de andere is te zien. Het opladen van de accu is in deze parkeergaragen niet mogelijk en helaas in de buurt ook niet. Daar moeten we dus nog een oplossing voor vinden. Bij voorkeur een plek waar de accu helemaal vol kan druppelen voordat we naar huis rijden. Dat is een zorg voor een later moment.




Tot op heden kan ik niet anders zeggen dan dat het goed te doen is om met de e-up! op pad te gaan. De B-wegen waren leuker geweest met de Alpina, de snelwegkilometers waren sneller afgelegd met de Alpina en alles bij elkaar is de Alpina ook een stuk comfortabeler. Maar ik ben anders samengesteld dan de gemiddelde mens, ik vind het leuk om met een up! te rijden en deze e-up! is daarop geen uitzondering. De auto verdient echter wel een fatsoenlijk onderstel en een paar strakke wielen. Daar moet ik de komdende tijd maar eens wat werk van gaan maken. Of het uiterlijk dan helemaal af is weet ik nog niet. Gulf Striping anyone?


