Op zoek naar Uppert

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Victor-J
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 18 mei 2018, 21:06

Op zoek naar Uppert

Bericht door Victor-J » vr 18 mei 2018, 21:32

Goedenavond! Ik heb nog geen Up, maar gezien ik mij wel ingesteld heb op de zoektocht naar een Up, stel ik me vast voor.

Na verscheidene auto's te hebben gehad (Polo G40, Clio RS, Mitsubishi FTO) vanuit een hobbymatig oogpunt, moest ik afgelopen november de overstap maken naar wat minder spannends gezien ik toch wel naar de 30.000 km per jaar ging. Gekozen voor een compromis; snelle diesel (147 JTDm). Snelle diesel heeft helaas zodanig issues vertoond dat ik er wel weer klaar mee ben en ik voor een alternatieve keuze wil gaan; een Up!

Waarom een Up? Relatief goedkope auto's om te rijden, maar wel prima goed aan te kleden. Ruimte heb ik toch niet nodig en de Ups vallen binnen het beoogde budget. Op dit moment ben ik aan het onderhandelen over een High Up. Mooi aangekleed, nette velgen. Volgende week hopelijk een knoop doorhakken!
Laatst gewijzigd door Victor-J op za 19 mei 2018, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Op zoek naar Uppert

Bericht door Xanderv » vr 18 mei 2018, 23:06

Maar ik snap je keuze dan niet voor een benzine auto... waarom neem je niet een polo/ibiza tdi? Volgens mij super betrouwbaar en met 30k is diesel toch nog steeds voordeliger als een benzine?

Daarnaast snap ik je post ook niet echt? Vraag je nou om advies?
De tsi is minder zuinig als je een zware voet hebt maar kan ook zuinig zijn als je de turbo weinig aanspreekt. Als je van snelhoud houdt dan zul je een gewone 1.0 helemaal niks vinden neem ik aan. Is niet vooruit te branden maar daar is de auto ook niet voor.

Dan financieren of lease... ik zou nooit een auto financieren maar dat ben ik... als je de auto total rijdt heb je alleen nog een schuld. Dan de lease kwestie. Ik ben er ook geen voorstander van maar als je financiele situatie stabiel is en je weet zeker dat je de lasten kunt dragen dan zou ik daar voor kiezen boven financieren.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Op zoek naar Uppert

Bericht door damianw26 » za 19 mei 2018, 15:37

Zeer vergelijkbare situatie, rij iets minder dan 30.000 per jaar. Ik rij zuiniger met mijn getunede tsi dan met mijn vorige mpi up, gezien de tsi een veel modernere motor is en echt aanzienlijk minder hard hoeft te werken als een mpi. Ga je echter veel hard rijden (140-150) dan zakt je verbruik naar zo'n 1 op 14-15. Gemiddeld rij ik 1 op 19 over de eerste 10.000km, daar zitten dan veel zeer rustige file ritten woon/'werk' bij 120km per dag, en ook een aantal zeer stevige plezierritten. Zou ik dat laatste niet doen dan lukt 1 op 20 gemiddeld met gemak. Oftewel dieselwaarden met alle voordelen van een lichte benzine auto.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Op zoek naar Uppert

Bericht door Autheo » ma 28 mei 2018, 21:24

Xanderv schreef:Maar ik snap je keuze dan niet voor een benzine auto... waarom neem je niet een polo/ibiza tdi? Volgens mij super betrouwbaar en met 30k is diesel toch nog steeds voordeliger als een benzine?
Ik rijd ook zo'n 30.000 km per jaar, en kom met m'n Mii op zo'n 16 ct/km uit, alle kosten (verzekering, belasting, brandstof, onderhoud en afschrijving) meegerekend. Met een diesel zit je wel voor de brandstof op lagere kosten, maar die andere vallen vaak (veel) hoger uit. Kun jij me een berekening geven van een nieuwe dieselauto die je voor minder dan 16ct/km kunt rijden bij 30.000 km per jaar?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Op zoek naar Uppert

Bericht door Tom Westendorp » di 29 mei 2018, 11:04

Diesel is dood. De grootste leasemaatschappijen rekenen inmiddels met 50.000 kilometer als omslagpunt voor een diesel. Vooral de restwaardes van diesels zijn dramatisch. Momenteel is er niet goedkoper te rijden dan een Vagling.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Op zoek naar Uppert

Bericht door Xanderv » di 29 mei 2018, 20:38

Autheo schreef:
Xanderv schreef:Maar ik snap je keuze dan niet voor een benzine auto... waarom neem je niet een polo/ibiza tdi? Volgens mij super betrouwbaar en met 30k is diesel toch nog steeds voordeliger als een benzine?
Ik rijd ook zo'n 30.000 km per jaar, en kom met m'n Mii op zo'n 16 ct/km uit, alle kosten (verzekering, belasting, brandstof, onderhoud en afschrijving) meegerekend. Met een diesel zit je wel voor de brandstof op lagere kosten, maar die andere vallen vaak (veel) hoger uit. Kun jij me een berekening geven van een nieuwe dieselauto die je voor minder dan 16ct/km kunt rijden bij 30.000 km per jaar?
Rustig maar Theo, ik vroeg het alleen maar he...
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie