Ik word steeds uitgelogged

Hier vind u de algemene voorwaarden en de nieuwtjes omtrent het forum.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door Autheo » do 22 mar 2018, 20:11

oppermii schreef:
Autheo schreef:
oppermii schreef:Ik dacht dat Tom bevestigd had dat de mails niet werken, maar blijkbaar werken die bij sommigen wel.
Uiteraard staan ze niet in mijn spam folder. In het gebruikersprofiel kan je weinig instellen, maar notificatie bij prive berichten staat aan maar daar krijg ik geen mail van. Ook heb ik redelijk wat geabonneerde topics, nog nooit mails van gezien.
Wellicht ligt het probleem aan het gebruik van een hotmail adres?
In het gebruikersprofiel kun je best veel instellen.
Ga naar 'Gebruikerspaneel' > 'Foruminstellingen' > 'Wijzig persoonlijke instellingen' en je kunt tal van keuzes aangeven, onder meer 'breng me op de hoogte van nieuwe privé berichten.
Ga naar 'Gebruikerspaneel' > 'Foruminstellingen' > 'Wijzig berichtstandaarden' en je kunt onder meer instellen 'Waarschuw mij bij antwoorden', dan krijg je een berichtje wanneer iemand heeft gereageerd op een topic waar je aan deelneemt.
Als je die waardes op 'ja' hebt gezet, zou je toch echt bericht moeten krijgen. Bij mij werkt het prima.
En als je geen berichten wilt ontvangen van bepaalde deelnemers, kun je die ook nog als vijand vermelden, dan krijg je daarover geen seintjes meer. Maar ik weet niet of dat werkt, want daar heb ik niemand ingevuld ;)
Alles staat aan uiteraard.
Typisch dat jij dan geen notification krijgt, en een ander wel. De vraag is nu of het probleem dan wel ligt bij de techniek van het forum, of dat de instellingen van je eigen e-mailaccount en/of browser daar debet aan zijn.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door TwitNour » do 22 mar 2018, 20:27

Met mijn kennis op dit gebied kan ik in ieder geval zeggen dat een mailprobleem vanuit php heel onwaarschijnlijk veroorzaakt wordt door de (verschillen) browser, aangezien het sturen van de mail server-sides gebeurt en niet lokaal op iemand z’n computer, tablet of smartphone.

De vraag is eigenlijk op Tom gebruik maakt van PHPMailer of de standaard mail() functie binnen PHP. Ik vermoed dat de phpbb forumsoftware hier sowieso in heeft voorzien, maar zover ik weet zijn er geen problemen bekend bij de phpbb group. Misschien als meerdere mensen kunnen bevestigen dat de mailtjes wel of niet werken, kunnen we een verband opzoeken.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door Upsilon » za 24 mar 2018, 14:31

Ik heb nog steeds problemen met het uitgelogged worden. Iemand een idee hoe dat kan?

Zodra ik ook maar iets doe met het session iD word ik uitgelogged.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door oppermii » za 24 mar 2018, 14:42

Upsilon schreef:Ik heb nog steeds problemen met het uitgelogged worden. Iemand een idee hoe dat kan?

Zodra ik ook maar iets doe met het session iD word ik uitgelogged.
Dit is normaal. Sessionid zou in het cookie moeten staan, maar dat is lastig 100% perfect te krijgen bij phpbb. Maar wel goed mogelijk.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door oppermii » za 24 mar 2018, 16:38

TwitNour schreef:Met mijn kennis op dit gebied kan ik in ieder geval zeggen dat een mailprobleem vanuit php heel onwaarschijnlijk veroorzaakt wordt door de (verschillen) browser, aangezien het sturen van de mail server-sides gebeurt en niet lokaal op iemand z’n computer, tablet of smartphone.

De vraag is eigenlijk op Tom gebruik maakt van PHPMailer of de standaard mail() functie binnen PHP. Ik vermoed dat de phpbb forumsoftware hier sowieso in heeft voorzien, maar zover ik weet zijn er geen problemen bekend bij de phpbb group. Misschien als meerdere mensen kunnen bevestigen dat de mailtjes wel of niet werken, kunnen we een verband opzoeken.
Heb wel net een mail gehad op basis van een nieuw bericht in deze thread. Weet niet of er iets is aangepast, heb nog geen antwoord op mijn PB aan Tom.

Gebruikersavatar
JPstyle
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 07:41
Locatie: Noord-Brabant

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door JPstyle » zo 25 mar 2018, 08:34

Krijg nu ineens wel mailtjes, enkel niet op basis van een noreply maar van tom zijn gmail adres. Weet ook niet of dat de bedoeling is voor tom?
Ford Fiesta ST-Line Vignale | Juli 2022 | 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 125PK
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door oppermii » zo 25 mar 2018, 10:26

JPstyle schreef:Krijg nu ineens wel mailtjes, enkel niet op basis van een noreply maar van tom zijn gmail adres. Weet ook niet of dat de bedoeling is voor tom?
Same here

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door TwitNour » zo 25 mar 2018, 10:33

Is volgens mij wel de bedoeling, altijd al zo geweest namelijk.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door Tom Westendorp » zo 25 mar 2018, 11:24

Klopt, ik heb je pb niet beantwoord omdat ik er niks mee kan Oppermii. Hotmail is gewoon een brakke mail supplier.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door TwitNour » zo 25 mar 2018, 12:13

Je hebt vanuit je domein en webhost toch ook gewoon een mailhosting Tom?

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door oppermii » zo 25 mar 2018, 17:52

Petrolhead Tom schreef:Klopt, ik heb je pb niet beantwoord omdat ik er niks mee kan Oppermii. Hotmail is gewoon een brakke mail supplier.
Dat is ook een manier om het te bekijken. Ik vermoed echter dat het probleem meer zit in het feit dat het forum mails verstuurt met een gmail adres als afzender, terwijl het ip adres van het forum niet toebehoort aan de set ipadressen waarvandaan normaliter gmail mails verstuurd worden en welke zijn toegestaan volgens . Er is ook een mismatch tussen de mailfrom waarde (phpmail@vwupforum.nl) en de from header (<jouwadres>@gmail.com).
Is niet verboden, maar vergroot de kan om als spoofing (spam/junkmail) gezien te worden.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door Tom Westendorp » di 27 mar 2018, 08:00

Er zit mail in de webhosting echter kreeg ik die in het begin niet aan de praat. De afgelopen zes jaar (!) heb ik daarom zonder enig probleem mails verstuurd via Gmail. Ik voel er heel weinig voor om dat aan te gaan passen omdat één iemand met een hotmail account soms geen e-mails ontvangt (wat al impliceert dat de fout niet bij het forum ligt).

Met de certificaten ben ik overigens achter de schermen al bezig.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door TwitNour » di 27 mar 2018, 08:01

Klinkt goed Tom!

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door oppermii » di 27 mar 2018, 18:53

Petrolhead Tom schreef:Er zit mail in de webhosting echter kreeg ik die in het begin niet aan de praat. De afgelopen zes jaar (!) heb ik daarom zonder enig probleem mails verstuurd via Gmail. Ik voel er heel weinig voor om dat aan te gaan passen omdat één iemand met een hotmail account soms geen e-mails ontvangt (wat al impliceert dat de fout niet bij het forum ligt).

Met de certificaten ben ik overigens achter de schermen al bezig.
Hierboven heeft al minimaal 1 ander iemand aangegeven hetzelfde te ervaren, maar het is natuurlijk jouw keus hoe je het forum inricht om je gebruikers een goede ervaring te bieden en of je een goed bedoeld advies van iemand die de tijd neemt om het probleem te analyseren en een oplossingsrichting aandraagt daarin meeneemt :)
Petrolhead Tom schreef:...heb ik daarom zonder enig probleem mails verstuurd via Gmail.
Dat is het nou juist, je mails worden verstuurd via sohosted en niet via gmail.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door TwitNour » di 27 mar 2018, 21:38

Afzender is inderdaad sohosted50.com zo te zien aan de headers. Dat de mail ogenschijnlijk van je Gmail komt is gewoon omdat dat de afzender als zodanig is ingesteld maar dat hoeft niet de daadwerkelijke afzender te zijn.

Trea
Vagling liefhebber
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 02 apr 2017, 18:29
Locatie: Hengelo

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door Trea » za 31 mar 2018, 18:40

Ik krijg inmiddels wel de mails weer binnen :dance:
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door TwitNour » za 31 mar 2018, 18:41

Ik heb de mail nu zelfs dubbel gehad haha

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door oppermii » za 31 mar 2018, 18:41

Trea schreef:Ik krijg inmiddels wel de mails weer binnen :dance:
Ah, weer iemand die er last van heeft/had.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door Tom Westendorp » za 31 mar 2018, 19:33

Nee hoor.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik word steeds uitgelogged

Bericht door Tom Westendorp » za 31 mar 2018, 19:41

oppermii schreef:
Trea schreef:Ik krijg inmiddels wel de mails weer binnen :dance:
Ah, weer iemand die er last van heeft/had.
Ik weet niet wat je doel is maar als je denkt dat ik de mail instellingen ga aanpassen omdat jij geen e-mails ontvangt dan moet ik je teleurstellen. Dit forum draait al 6 jaar, zonder problemen, hartstikke goed en stabiel. Als er één hele kleine groep is die hinder ondervind van de wijze waarop e-mails worden verstuurd dan is dat voor mij als webmaster prima acceptabel je stemmingmakerij kun je dus laten zitten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie