pechhulp

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

pechhulp

Bericht door oubaasje » di 05 jun 2012, 19:39

nu ik mijn nieuwe up! heb komt de vraag bij mij op of ik met de mobiliteitsgarantie van VW mijn ANWB-wegenwachtlidmaatschap kan opzeggen.
Ik ben al sinds 1949 lid van de ANWB en bijna net zo lang WW lid. 60 jaar lang nooit een beroep op de WW hoeven te doen alleen de laatste 2/3 jaar wel een paar keer in de winter vanwege startproblemen (kapotte accu) maar niet met een VW!.
Hebben jullie ervaring met de VW pechhulp (lekke band, slechte accu)?
Ben benieuwd
Ad

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: pechhulp

Bericht door Witte Reus » wo 06 jun 2012, 10:28

Bij pech wordt óf de lokale VW-dealer ingezet óf de ANWB. Heb zelf in de afgelopen jaren 2x een beroep moeten doen op de mobiliteitsservice. Een bedrijfswagen die niet startte en een privé Golf waarvan een bobine uitviel. Beide keren goed geregeld. Wachttijden zijn vergelijkbaar met de ANWB.

In principe valt een lekke band niet onder de mobiliteitsservice (geen technisch gebrek) maar heb enige tijd geleden van een dealer begrepen dat wanneer de auto niet is voorzien van een reserve-wiel ook aanspraak kan worden gemaakt op de diensten van VW. Veel mensen schijnen nameljk behoorlijk moeite te hebben met de reparatieset.

Zeker binnen Nederland is een ANWB lidmaatschap hierdoor overbodig.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: pechhulp

Bericht door up! » wo 06 jun 2012, 11:03

Als je al 62 jaar lid bent en 60 jaar geen beroep op de WW hebt gedaan, zou ik rustig lid blijven :) Je krijgt ook nog de Kampioen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: pechhulp

Bericht door Up-Jury » wo 06 jun 2012, 12:46

Zoals mij is uitgelegd heb je 2 jaar mobiliteits garantie op je nieuwe up, na die 2 jaar wordt deze met elk jaar verlengt mits je je auto bij de VW dealer in onderhoud heb en geen onderhouds beurt heb gemist volgens het onderhoudsboekje.

Moontje
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 18:12
Locatie: Amsterdam

Re: pechhulp

Bericht door Moontje » do 07 jun 2012, 20:12

Lekke band schijnt er sinds kort ook bij te horen!

Upper Up!
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 21:29
Locatie: Reuver

Re: pechhulp

Bericht door Upper Up! » do 07 jun 2012, 20:40

Wanneer je zelf onderhoud doet heb je dan geen recht op de mobilteitsgarantie?
Ik ben zelf monteur, dus mijn up komt niet bij de dealer voor onderhoud in de toekomst.
Hoe zit het wanneer je lid bent van VW exclusief?

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: pechhulp

Bericht door Up-Jury » do 07 jun 2012, 21:53

Upper Up! schreef:Wanneer je zelf onderhoud doet heb je dan geen recht op de mobilteitsgarantie?
Ik ben zelf monteur, dus mijn up komt niet bij de dealer voor onderhoud in de toekomst.
Hoe zit het wanneer je lid bent van VW exclusief?
Mijn Dealer heeft uitgelegd dat je alleen recht heb op mobiliteits garantie als je auto dealer onderhouden is. Deze garantie wordt met elk jaar verlengt als je alle aangegeven onderhouds beurten volgens het onderhoudsboekje nakomt. De mobiliteits garantie loopt ook via je dealer en bij pech zal je dealer je helpen...vandaar. Zo zullen ze in het systeem kijken naar je onderhouds geschiedenis als je pech hebt, mocht je een onderhouds beurt overgeslagen hebben dan komen ze ook niet.
Hoe dat zit als je lid bent van VW exclusief zou ik niet weten, vraag dat misschien aan PON.

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: pechhulp

Bericht door Witte Reus » do 07 jun 2012, 23:03

De keren dat ik er een beroep op heb moeten doen werd ook specifiek naar het onderhoudsboekje gevraagd. Dus Jury z'n verhaal klopt idd: alleen mobiliteitsgarantie bij onderhoud door de VW-dealer.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: pechhulp

Bericht door Ben » zo 10 jun 2012, 08:04

Klopt
Voor Mobiliteit garantie wordt alleen uitgereden als je je onderhoud pleegd bij een vw dealer
Daarom is het belangrijk dat je onderhouds boekje wordt afgestempeld
En je krijgt als de auto niet binnen drie uur gerepareerd kan worden een aantal dagen recht op vervangend vervoer ( gratis)
Weet niet hoeveel dagen zullen er twee of drie zijn

De inclusief kaart heeft hier niets mee te maken is voor kortingen en aanbiedingen
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: pechhulp

Bericht door Jojo » wo 13 jun 2012, 19:18

Ik heb 15 jr achtereen in een VW gereden en 2 maanden geleden voor het eerst gebruik moeten maken van de mobiliteitsservice.
Werkt top, vergelijkbaar met de ANWB. Stond paar weken geleden met een kapotte dynamo, mobiliteitsservice gebelt en de monteur was binnen 15 min ter plaatse. Super geholpen.
Zoals al eerder is gezegd, moet je VW wel in onderhoud zijn bij een officiële dealer/garage en op tijd z'n beurt hebben gehad. Ze vragen nl altijd naar je serviceboekje!
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: pechhulp

Bericht door peter1957 » vr 05 okt 2012, 17:12

In de brochure van VW staat dat het geldig is in bijna alle landen van europa.
Er staat echter niet in in welke landen het niet geldig is.
Weet iemand in welke landen het niet geldig is?

Peter
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

RVeugelers
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 16:31

Re: pechhulp

Bericht door RVeugelers » vr 16 aug 2013, 16:39

Ik zou zeer zeker niet je ANWB opzeggen, deze dekking is veel uitgebreider. Na bijna 3 jaar tijdens mijn vakantie gebruik moeten maken van de mbg. Remschoen zat vast, oplossing; wiel eraf gehaald, remschoen losgetikt en opgeschuurt. Wiel er weer opgezet en helemaal tevreden. Totdat er binnen 2 dagen al een rekening op de stoep lag voor het loshalen van mijn wiel. 90 euro om precies te zijn. Volkswagen Nederland gebeld hoe dat nu precies zit. Een reden om namelijk de veelste dure beurten bij de volkswagen dealer te doen is om de mbg. Volgens VW Nederland zijn alle kosten voor de eigenaar van de auto, behalve het voorrijden. Daar heb je dus helemaal niets aan! Meteen nog even de hele brochure op internet doorgenomen over de mobiliteitsgarantie; daar staat heel duidelijk in dat de kosten voor de volkswagen zijn mits er aan de ondhoudsvoorwaarden worden voldaan. Nergens wordt er gerept over het feit dat alle kosten voor de eigenaar zijn, op het vervangend vervoer na dan. ANWB had dit wel vergoed. Voor mij was het dus de laatste maal dat ik zoveel geld naar de dealer hebt gebracht.

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: pechhulp

Bericht door aut5MIIsport60 » za 17 aug 2013, 18:11

Ik heb ook al ruim 30 jaar ANWB-lidm.schap met Europadekking, maar sinds ik de MII (met 5 jr. mbg en 4jr.garantie) heb, die Europadekking opgezegd.
Starthulp hoef ik niet, heb 2 wagens en startkabels/oplader. De ANWB met enkel NL-hulp heb ik gehouden voor m'n inmiddels 13 jr. oude cabrio, die de grens niet meer overgaat.

Heb de laatste jaren een paar keer de ANWB nodig gehad, in Z-Frankrijk en Nrd-Italië en ik was een vermogen aan telefoonkosten kwijt en hele trage hulp.
Ze hebben deals met sleepbedrijven, die som 100km verderop zitten en vervolgens dan nog een tijd meerijden naar de garagist, die dagen de tijd neemt (ondanks alle telef.hulp vd ANWB kostte het vervangen van een dynamo v/e Franse wagen, 20km van Lyon, 6 dagen !...in NL had ik em zelf online besteld en de volgende dag er al opgezet) plus 3 dagen tóch een schakelhuurwagen, terwijl ik enkel nog automaat kan rijden en 3 dagen enorme taxikosten heb gehad. Je zit immers met al die bagage.

In Dld was de radiatordop(expansie)rubbertje (a E10,-)defect geraakt ,merkte ik later pas terug van vakantie en nachtenlang piekeren.
Wagen werd door de ADAC (na tig tel. met anwb) naar de plaatselijke dealer gebracht ....Mazda topmonteur erbij die alles testte en 'lekke koppakking' ,zou em dagen kwijt zijn en maar overleggen met de alarmcentrale.
Terug laten brengen naar NL en met m'n andere wagen alsnog op vakantie.

In Roemenië ook eens fikse pech door krater in weg gehad. Plaatselijke bevolking sleept je naar een garage en voor E90,- was ik klaar (kapot wiel/band, kapotgeslagen autom.bak).
Had eerst ook al m'n prepaid verbeld met anwb met 'blijf even aan de lijn' en ondertussen in het donker nog steeds geen oplossing.

Met de MII bel ik het alarmnr. en neem dan aan, dat ie naar de dichtstbijzijnde VW/Skoda of Seatdealer gebracht wordt. Dat kan toch niet ver zijn op de komende vakantie naar Kroatië.
Wat onder garantie valt betaal je niet en anders wel (is de auto ouder dan 4 jaar dan betaal je dynamo of wat dan ook zelf natuurlijk).

In deze crisistijd waak ik voor al die dubbele verzekeringen en later gezeur wie wat moet betalen.
Contant geld bij je hebben is wel altijd raadzaam. Dat is beter dan al die telefonische 'hulp' op afstand.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Veronica001
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 nov 2017, 14:54

Re: pechhulp

Bericht door Veronica001 » do 23 nov 2017, 14:57

Voor pechhulp gebruik ik tegenwoordig RoadGuard.

[link]http://www.roadguard.nl[/link]

Dit vind ik ideaal omdat je geen abonnement of verzekering nodig hebt maar gewoon per keer betaalt dat je het gebruikt.

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: pechhulp

Bericht door arend van duijn » do 23 nov 2017, 15:08

Ik heb de wegenwacht opgezegd maar wel het gewone ANWB lidmaatschap behouden ( voor de webwinkel )VW Mobiliteitscard is OK.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: pechhulp

Bericht door TwitNour » do 23 nov 2017, 17:13

Zelf nooit ANWB gehad. Ik vertrouw momenteel ook op de mobiliteitsgarantie van VW. Zelf nog nooit hoeven bellen dus geen ervaring mee gehad. Wel heb ik overwogen om op ANWB over te stappen en m’n onderhoud ergens anders te laten doen (het wordt nu namelijk erg duur) en omdat ik korting kan krijgen als jongere (geldt volgens mij tot je 25e)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: pechhulp

Bericht door Autheo » do 23 nov 2017, 19:26

TwitNour schreef:Zelf nooit ANWB gehad. Ik vertrouw momenteel ook op de mobiliteitsgarantie van VW. Zelf nog nooit hoeven bellen dus geen ervaring mee gehad. Wel heb ik overwogen om op ANWB over te stappen en m’n onderhoud ergens anders te laten doen (het wordt nu namelijk erg duur) en omdat ik korting kan krijgen als jongere (geldt volgens mij tot je 25e)
Kijk dan wel even goed of die korting ook geldt voor de wegenwacht, of dat die alleen het ANWB lidmaatschap betreft.

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: pechhulp

Bericht door arend van duijn » do 23 nov 2017, 20:01

bij een ANWB lidmaatschap krijgt men ook de kampioen !!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: pechhulp

Bericht door TwitNour » vr 24 nov 2017, 04:38

Autheo, het instap-pakket voor wegenwacht is tot 25e jaar €33 per jaar in plaats van
€57,- Dit geldt overigens alleen voor het eerste jaar als ik mij niet vergis. Daarna betaal je ‘normale’ prijs.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: pechhulp

Bericht door JoVe » vr 24 nov 2017, 17:27

Ik kwam er na de vakantie achter dat de speciale dop van de wielslotbouten niet meer bij de krik lag. De auto had gelukkig ervoor een beurt gehad maar de dop was niet meer te vinden. Dealer heeft gelukkig een speciaal kistje waar alle verschillende doppen in zitten en gepast en de juiste dop gevonden en deze besteld.
Nu kwam de hamvraag, als ik nu een lekke band had gehad in Oostenrijk tijdens de vakantie wordt ik dan wel geholpen. Ik heb tenslotte mbg. Het antwoord was verrassend en werd met JA beantwoord.
Ik heb sinds ik nieuwe auto's rijdt mijn wegenwachthulp opgezegd en alleen mijn ANWB Platina behouden.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie