Seat Mii toucheert vaak drempels

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
meneero
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 nov 2017, 17:34

Seat Mii toucheert vaak drempels

Bericht door meneero » wo 27 dec 2017, 22:26

Ik vroeg mij af of andere Seat Mii (en misschien ook Up/Citigo) rijders ook ervaren dat bij een gemiddelde verkeersdrempel de voorkant al vrij snel tegen de grond aan zit bij een gemiddeld/normale snelheid?? Gelukkig is het alleen de voorste spatlap wat de grond raakt en niet de bumper oid.

Met onze Sport Dynamic uitvoering zitten we regelmatig tegen de grond. De Mii heeft verder geen gemodificeerd onderstel. Wel zitten er nu 14" winterbanden + stalen velgen onder, terwijl deze Mii geleverd is met 15" Ania zomerwielen (staan nu in opslag).
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 60PK
VW Golf V 1.9 TDI 105PK United Sport

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Seat Mii toucheert vaak drempels

Bericht door TwitNour » wo 27 dec 2017, 22:34

Bij mijn Up komt het inderdaad ook wel eens voor, maar dan zijn het wel gemiddeld hogere drempels dan normaal. Sowieso vind ik het persoonlijk niet meer zo'n probleem aangezien het 'maar' dat lipje is aan de voorkant.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Seat Mii toucheert vaak drempels

Bericht door damianw26 » wo 27 dec 2017, 22:54

Eibach pro kit eronder en weg is het probleem ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Seat Mii toucheert vaak drempels

Bericht door Autheo » wo 27 dec 2017, 23:44

Voor zover ik weet maakt het niet uit of je er 14" of 15" wielen hebt onder liggen. Bij 14" is de band wat hoger, en bij 15" wat lager, maar de bodemvrijheid zal in beide gevallen hetzelfde zijn. Dus ook met 15" zal met dezelfde snelheid de lip net zo hard over de drempel schuren. Even mee leren omgaan dus. Het kan helpen om vlak voor de drempel even te remmen en direct weer los te laten, zodat je het 'omhoog' uit de veren komen na het remmen precies combineert met het omhoog de drempel oprijden. Dan 'til' je a.h.w. de lip de drempel over zonder hem te raken.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Seat Mii toucheert vaak drempels

Bericht door Xanderv » wo 27 dec 2017, 23:48

Haha mooie techniek Theo!

Ja hier raakt ie de grond ook vaak. Ik heb nu een H&R verlaging eronder waardoor die stugger is maar ik raak ze nog steeds. Beetje scheef nemen helpt al ziet het er een beetje stom uit. Ik denk dat het voornamelijk de plek is dat die lip. Als je het echt zat bent kun je deze er ook gewoon onder vandaan schroeven...
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Seat Mii toucheert vaak drempels

Bericht door Bertjuh » do 28 dec 2017, 08:20

Tot op heden nog geen last van gehad met de Up! Of totaal niet opgemerkt..

Zelf hoop ik in de toekomst de auto nog te verlagen, mits ik de vrouw ook zo gek krijg.. haha..

En Xanderv je weet het hè.. wie laag wil zijn moet (af en toe) omrijden.. :lol:
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

meneero
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 nov 2017, 17:34

Re: Seat Mii toucheert vaak drempels

Bericht door meneero » do 28 dec 2017, 10:09

Wel meer rijders die dit dus ervaren, dan ben ik in ieder geval niet de enige. Het is inderdaad maar een spatlapje, en blijkbaar kan die wel wat hebben :lol: .

De drempels die mij in de buurt bekend zijn als berucht voor de Mii, neem ik al iets voorzichtiger dan lagere drempels.
Het gekke is wel dat we nog een Golf V bezitten met een VW/Eibach sportonderstel, en die heeft een stuk minder last van drempels.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 60PK
VW Golf V 1.9 TDI 105PK United Sport

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Seat Mii toucheert vaak drempels

Bericht door Bertjuh » do 28 dec 2017, 10:33

De drempels bij ons in de buurt zijn echt beter voor auto's met een kortere wielbasis..
met mijn verlaagde Astra G moest ik bijna echt elke drempel schuin nemen.. en sommige straten met drempels waren niet te doen.. dus omrijden.. haha.
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

meneero
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 nov 2017, 17:34

Re: Seat Mii toucheert vaak drempels

Bericht door meneero » vr 08 jun 2018, 14:39

Om hier nog even op terug te komen... Oorzaak van het vaak toucheren van drempels is gevonden!

Paar maanden geleden zijn de 14" winterbanden eraf gegaan en zijn de originele 15" Ania velgen gemonteerd. Het toucheren van drempels is nu volledig verdwenen (muv de extreem hoge drempels dan...)

Blijkbaar maken de wielen hier toch verschil in. Echter moet ik hier bij vermelden dat ik voor winterbanden een bandenmaat gebruik die niet standaard voor een vagling wordt gebruikt, namelijk iets van 155/65R14. Deze kwamen van onze Kia Picanto af, die deze maat wel standaard gebruikt. Maarja, band is band... als ze een keer af zijn, kies ik wel voor een vagling bandenmaat.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 60PK
VW Golf V 1.9 TDI 105PK United Sport

Plaats reactie