Jo's nieuwe bolide!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
jolienor
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 17:29

Jo's nieuwe bolide!

Bericht door jolienor » vr 15 dec 2017, 09:31

DSC_1260.JPG
Hallo allemaal, wij hebben na een poosje zoeken 2 weken geleden bij een Seat dealer in Duitsland een zwart metallic 5 deurs Mii Style Sport Ecomotive opgehaald die praktisch in nieuwstaat verkeerd mag ik wel zeggen.
"Wij" zijn overigens Jolien & Aart maar de Seat is voor Jolien bestemd.... ;-)
Donderdags opgehaald en de volgende dag gelijk naar het RDW geweest om de auto in te voeren etc en de aangifte BPM te doen.
Binnen een week was het kenteken in huis, ging weer lekker snel dus, top!

De Seat is van 1e eigenaar, afgeleverd in november 2012 en heeft 58.000 km gedraaid inmiddels, heeft de 75PK motor en heeft naar mijn idee best veel leuke fabrieksopties, waaronder de volgende zaken:

- PDC
- Rem assistent
- Seat Sound Pakket (1 0f 2?)
- Mistlampen in voorbumper
- Navigatie / Multi media systeem (waar ik op het eerste gezicht niet heel blij van wordt, maar daar kom ik nog op terug..)
- Cruise Control
- Stoelverwarming
- Elektrisch schuif kantel dak
- "15 Sportvelgen Inia (zelfde in winterset)
- Start / Stop systeem (misschien is dat wel standaard, geen idee eigenlijk) maar die mag wel uit wat mij betreft!
- Airco
- getinte ramen achter

Wat er (vooral) mist is een middenarmsteun, die moet er binnenkort nog even ingezet gaan worden.
Maar eens even informeren waar die het best aan te schaffen is, want de prijzen liggen nog wel wat uit elkaar heb ik het idee....
Daarnaast ook maar even langs Nuenen, want ik heb het idee dat er veel meer mogelijk is via OBD. De Mii zal ook in onderhoud gaan bij VAGTECHNIEK, mijn eigen auto is daar ook al even in onderhoud en kan er alleen maar positief over zijn. :clap:

Auto is overigens door de dealer afgeleverd met een geheel nieuwe TÜV, dus de eerste 2 jaar geen APK verplichtingen wat altijd prettig is.

Wat ik bij de proefrit al merkte is dat de remschijven niet geheel lekker meer waren, niets ernstigs waar je op dat moment echt over kan miepen, maar zat ietsje onbalans in. Blokken zagen er nog erg goed uit, zullen er enkele duizenden km's op gezeten hebben op dat moment.
Dus hebben gisteren al even andere schijven (Geperforeerde van Zimmermann) met Brembo blokjes gemonteerd en ik moet zeggen het remt echt geweldig. Heb uit het verleden al eerder deze combi geprobeerd op een veel snellere auto en dat beviel uitermate goed. Moet gewoon goed zijn en dat is iets wat ik nagenoeg altijd vervang als 1 van de eerste zaken. Zie het als een tik, maar voelt gewoon beter. Geldt overigens ook voor de wissers, zijn absoluut (nog) niet slecht die erop zitten, maar ik vind Aerotwins zoveel beter wissen dus zijn die inmiddels ook al besteld.

Verder zijn er nog wel plannen waaronder in het voorjaar evt. een verlagingssetje, maar aangezien de auto voor de vrouw is zal ik me deze keer ietsje moeten inhouden. Heb overigens wel een originele set BBS RC323 in 7,5 x 17 et35 liggen die er volgens mij prima op kan ook! :mrgreen:

Nou, ik hoop ook op dit forum een hoop te leren over de kleine VAG maar dat zal vast goedkomen!
Als eerste ga ik zo maar eens op onderzoek uit hier m.b.t. het navigon gebeuren, want verbinding maken met je telefoon en muziek streamen etc etc is een drama zeg. Had verbinding maar dat is ineens weer weg en nagenoeg niet meer te maken plotseling. Had ook zeer slechte geluidskwaliteit met de telefoonverbinding toen er nog verbinding was.... Maar dat is iets wat behoorlijk vaak is voorgekomen lees ik her en der, dus ben benieuwd of er iets tegen te doen is!

:handgestures-thumbup:

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door Autheo » vr 15 dec 2017, 10:02

:text-welcomewave: Succes met de Mii, je zult hier inderdaad genoeg informatie vinden!

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door Bertjuh » vr 15 dec 2017, 10:16

Welkom..!! Veel leesplezier..!!
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door TwitNour » vr 15 dec 2017, 10:32

Welkom hier! Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door Xanderv » vr 15 dec 2017, 11:14

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door arend van duijn » vr 15 dec 2017, 11:47

Welkom !

kawazxr
Vagling liefhebber
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 18:40

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door kawazxr » vr 15 dec 2017, 12:39

Welkom en veel leesplezier, mooie Mii hij staat er blinkend bij 8-)
VW 1.0 High UP Bluemotion

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door damianw26 » vr 15 dec 2017, 15:50

Welkom hier
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door daanvanderuit » vr 15 dec 2017, 17:22

Leuke wagen! Mooie auto om te zien, zeker in deze kleur. Heel veel (rij)plezier ermee!
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door jaappie » vr 15 dec 2017, 20:22

Welkom!

Waar heb je de schijven en blokken besteld? Of toevallig een linkje :mrgreen:

jolienor
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 17:29

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door jolienor » vr 15 dec 2017, 23:10

jaappie schreef:Welkom!

Waar heb je de schijven en blokken besteld? Of toevallig een linkje :mrgreen:
http://www.ws-autoteile.com" onclick="window.open(this.href);return false;

:handgestures-thumbup:

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door jaappie » za 16 dec 2017, 07:53

jolienor schreef:
jaappie schreef:Welkom!

Waar heb je de schijven en blokken besteld? Of toevallig een linkje :mrgreen:
http://www.ws-autoteile.com" onclick="window.open(this.href);return false;

:handgestures-thumbup:
Dankje! Zal eens kijken!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door Xanderv » za 16 dec 2017, 11:43

Je zegt het zelf ook al maar zijn die remmen niet een beetje overkill? Autootje van 900 kilo met een 1 litermotor?

Je zegt ook de aerotwins maar die zitten er toch standaard op? Tenminste ik krijg er nooit iets anders op als ik bij de garage ben geweest. Het zijn zeker een van de betere wissers naar mijn mening.

Klinkt wel heel erg aanvalsmodus haha en heb je nog niet eens welkom geheten! Is meer mijn interesse hoor die vragen.
Laatst gewijzigd door Xanderv op zo 17 dec 2017, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door avreenen » za 16 dec 2017, 20:24

Welkom!

jolienor
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 17:29

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door jolienor » zo 17 dec 2017, 21:03

Xanderv schreef:Je zegt het zelf ook al maar zijn die remmen niet een beetje overkill? Autootje van 900 kilo met een 1 litermotor?

Je zegt ook de aerotwins maar die zitten er toch standaard op? Tenminste ik krijg er nooit iets anders op als ik bij de garage ben geweest. Het zijn zeker een van de betere wissers naar mijn mening.

Klinkt wel heel erg aanvalsmodus haha en heb je nog niet eens welkom geheten! Is meer mijn interesse hoor die vragen.
Remmen overkill? Een auto kan mij nooit hard genoeg remmen. 150 km per uur in een Mii is net zo hard als 150 in een Golf GTI hoor! ;) Maar zoveel anders als origineel is het natuurlijk niet, behalve dat het geperforeerde zijn, maar dat doe ik meer voor de looks en aangezien een set een paar tientjes meer kost dan de standaard vind ik dat een "no brainer". Om dan maar niet over de blokken te spreken...

Als jij zegt dat Aerotwins standaard erop zitten geloof ik dat direct, maar hier zitten ze er niet op, de Flatblades dan.... Maar dat zal geen week meer duren! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Jo's nieuwe bolide!

Bericht door Tom Westendorp » zo 17 dec 2017, 21:07

Bbs rc zijn super cool!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie