Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Damian's HighUp'15 ->Nieuwe led dimlichten pag 16!

Bericht door jaappie » vr 29 sep 2017, 17:10

Tom deze set kom van xenonlamp.nl rij er zelf ook alweer een jaar mee rond!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Nieuwe led dimlichten pag 16!

Bericht door damianw26 » vr 29 sep 2017, 20:43

Dankje, is inderdaad deze set. Stukken beter dan de eerdere set van 23 euro, veel mooier gebundeld licht.
http://www.xenonlamp.nl/canbus-bi-led-d ... -hir2-9012" onclick="window.open(this.href);return false;
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Versnellingsbak perikelen!!!

Bericht door damianw26 » di 03 okt 2017, 16:23

Vanmorgen alweer een onbruikbare versnellingsbak gehad, versnellingen zijn dan gewoon absoluut niet in te leggen wat je ook doet. Van voor tot achter klaar ermee en dus net bij de dealer geweest:
Inmiddels dus bij de dealer geweest, en na een testrit (had geen nut, want met warme bak bijna nooit wat aan de hand) zijn er 2 dingen mogelijk:
1, zeer waarschijnlijk: de bak zelf mankeert wat, maar daar is eventueel een verdere diagnose voor nodig
2, minder waarschijnlijk maar niet onmogelijk bij een up: de koppelingsplaat is plotseling wat verschoten waardoor de overdracht van de versnellingen niet kan plaats vinden, het contactvlak is niet optimaal meer.
Om erachter te komen wat er nu is moet ik eerst met koude bak zonder draaiende motor kijken of de versnellingen in te leggen zijn, is dat niet het geval dan is het een probleem in de bak. Is er zonder draaiende motor geen probleem, en met een draaiende motor wel dan is het de verschoten koppeling, kwam volgens de monteur bijna niet voor, maar het is een mogelijkheid bij de up. Het blijft vreemd want ik ga goed met de auto om en hij is van 2015, dus met verbeterde versnellingsbak.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door damianw26 » di 10 okt 2017, 17:41

Beste mensen,

Nou ja de titel zegt het al, ik heb zojuist de up tsi besteld! Levering januari 2018! Later vanavond een meer uitgebreide update!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door arend van duijn » di 10 okt 2017, 18:42

Das Mooi Man !!!!!!!! Gefeliciteerd !

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door Autheo » di 10 okt 2017, 18:42

damianw26 schreef:Beste mensen,

Nou ja de titel zegt het al, ik heb zojuist de up tsi besteld! Levering januari 2018! Later vanavond een meer uitgebreide update!
Dat was wel in de lijn der verwachting, maar zo snel al had ik niet gedacht. Leuk voor je! Ben benieuwd naar je uitgebreide up!date, wat voor kleur, uitvoering etc. Je ruilt dan ook wel een dik exemplaar in, met mooie extra's zoals de prachtige bekleding. Succes met wachten, en geniet van de voorpret!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door damianw26 » di 10 okt 2017, 19:47

De titel zegt het al, ik heb een up tsi besteld vandaag! Levering in januari 2018! Full options en wederom een zwarte metallic, getwijfeld aan honey yellow, gave kleur op de foto's, maar in het echt een tint te weinig geel/oranje en daardoor niet mijn smaak.
https://www.pistonheads.com/classifieds ... sg/7058570" onclick="window.open(this.href);return false;
(hij lijkt op deze, maar dan 5 deuren, de tsi, leer en geen automaat!!)

Geen voorspelbare keuze natuurlijk als je dit topic ook maar een klein beetje gevolgd hebt, maar ondanks dat, waarom nu de tsi up gekocht??? Simpelweg fun+ratio perfect gecombineerd voor mij. Ik ben dol op het ding, hij stuurt geweldig, zit lekker en voor het a segment en is imo gewoon de fijnst rijdende qua rijplezier en comfort, zeker na wat persoonlijke aanpassingen. En dat alles zonder dat de kosten uit de hand zullen lopen, want licht en zuinig en nieuw met garantie. En het grootste minpunt van mijn huidige up is ook weg, namelijk souplesse en als het kan ook eens met wat pk's spelen :lol: . Terug naar de tsi: Alles zit erop en eraan en is nog completer dan mijn huidige up, beats audio+subwoofer, panoramadak, automatische regen en licht sensor, automatische airco, DAB+, 17 inch velgen, lederen multifunctioneel stuur, en nog veel meer kleinere luxe zaken. Allemaal leuk en aardig maar waarom koop je voor zoveel geld nu (weer) een stadsauto?? Voor mij simpel, een fiesta, polo, i20, rio noem het maar op had je ook kunnen hebben voor dit bedrag maar dan zonder de luxe die ik nu heb, of 2e hands. En als belangrijkste nog, enige vorm van 'die wil ik!!!' ontbreekt volledig. Waarom geen abarth of iets anders serieus sportiefs? Simpelweg kosten+gebruikskosten+je koopt toch weer een wat oudere wagen, dure verzekering, hogere mrb en je weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan, en we weten waar een gti achtige voor uitnodigt...
Plannen met de nieuwe up nu al? Voordat er ook maar 1 km mee gereden is moeten de lederen stoelen uit mijn oude up overgezet worden naar de nieuwe, want het leder is niet meer nieuw te krijgen in NL. Verder zal hij wederom verlaagd worden, en krijgt hij op zijn minst de golf tsi waarden a 115 pk en 200nm, wellicht een JD kuurtje. Als het mogelijk is misschien schijfremmen achter en heel misschien een 1.4 tsi turbo, al is dat echt nog verre toekomstmuziek.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door damianw26 » di 10 okt 2017, 21:53

Oja en nog een linkje met wat er precies op en aan zit!

http://configurator.volkswagen.nl/samen ... code=WFGND" onclick="window.open(this.href);return false;

man man man, is het al januari??? ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door TwitNour » wo 11 okt 2017, 02:11

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik weet zeker dat je er heel erg veel plezier van zult gaan beleven. Hoe is het afgelopen met je versnellingsbak?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door damianw26 » wo 11 okt 2017, 06:04

Dankje, dat weet ik ook zeker. Mede daardoor is de tsi er gekomen, het probleem voorgelegd plus de vraag” wat als ik nu een tsi bestel bij jullie, wat kunnen we dan regelen” is men een tijd druk mee geweest en uiteindelijk tot een mooie oplossing gekomen. Rekening voor reparatie van bak of koppeling neemt men volledig voor hun rekening, met een korting op de tsi. Bedoeling is dat ik door rijd tot aan januari, of dat men de bak eerder wil repareren als het echt niet meer gaat.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door TwitNour » wo 11 okt 2017, 14:03

Ik ben heel benieuwd hoe je de 90 initiele pk's gaat ervaren, en hoe die 115pk's gaan voelen

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door jaappie » wo 11 okt 2017, 17:05

Gaaf Damian!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door damianw26 » wo 11 okt 2017, 18:50

Ik denk heel goed, in de 200 kilo zwaardere a1 was het al lekker rap en toch zuinig :mrgreen: :mrgreen:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door damianw26 » do 12 okt 2017, 21:35

Dank mach1!


Inmiddels toch al wel bezig met wat meer plannetjes/ideen voor de tsi naast het verlagen, die staat echt op 1!

-Wat doe je met een net nieuwe lak? Bij de huidige up is er niks aan gedaan, is zelfs een aantal x door de wasstraat geweest, had geen idee van 'goed' poetsen toen :P Lees veel over een glas coating hetgeen meer dan briljant zou moeten zijn. Waxoyl is inmiddels 3x niks meer als ik het goed begrijp. Wat alleen niet terug te vinden is hoeveel het kost, opzicht een belangrijke factor, of zijn er nog betere alternatieven?

-Misschien een milltek catback uitlaat, lijkt me geweldig zo'n stevig roffelende 3 cilinder!

-Blowoff/dump valve? Misschien wat kinderachtig maar het lijkt me wel gaaf stiekem! Kan alleen nog niks vinden voor een 1.0 tsi, voor de 1.2 tsi is massa's aan spullen te vinden.

-Velgen ook in een soort coating zetten

-Een middeltje om het eco-leer/plastic mooi te houden voor de toekomst?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snowdude
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 jun 2017, 20:29

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door Snowdude » do 12 okt 2017, 22:04

Gefeliciteerd Damian, goede keuze hoor.
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door N!jntje » vr 13 okt 2017, 22:59

Pff dat word een bommetje van een up ^^
Voor de glasscoating mag je me contacten. Dit doe je namelijk niet eventjes.
1 tip! Zeg tegen de dealer dat ze niks... Maar dan ook NIKS aan de buitenkant van de auto mogen doen. Je zal niet de eerste zijn waarbij ze de auto voor aflevering even door de wasstraat heen gooien.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door damianw26 » za 14 okt 2017, 11:10

Dank allen, zal zeker een dikke kar worden!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door JoVe » za 14 okt 2017, 15:52

N!jntje schreef:Pff dat word een bommetje van een up ^^
Voor de glasscoating mag je me contacten. Dit doe je namelijk niet eventjes.
1 tip! Zeg tegen de dealer dat ze niks... Maar dan ook NIKS aan de buitenkant van de auto mogen doen. Je zal niet de eerste zijn waarbij ze de auto voor aflevering even door de wasstraat heen gooien.
Ja dan heb je gelijk al de swirls in de lak zitten. Maar de auto gaat ook altijd naar een poetsbedrijf of je moet zeggen nee dat doen we niet en zelf aan de slag. Maar als er naderhand wat in de lak zit kun je dan verhaal halen.?? Er zitten af fabriek altijd controle merktekens op bij de kieren en naden van o.a. motorkap, deuren en achterklep. Van die witte pijltjes.
Dan krijg je een vieze auto bij aflevering. En de moderne lakken moeten overal tegen kunnen zegt men, ook de borstels in de wasstraat. Nou echt niet. Heb een Seat Ibiza 2003 gehad en was een week oud en is 1x in de wasstraat geweest. Stond later voor de deur in het zonnetje en op de motorkap allemaal swirls. Baalen ! 1 week oud. Dit was voor mij de laatste keer in een wasstraat. :naughty:
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door damianw26 » za 14 okt 2017, 16:18

De auto komt er ook nooit doorheen, zal niet gaan gebeuren. Overigens zien we het wel, heb liever een vieze afgeleverde auto dan eentje die schoon is en al vol krassen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 -> UP TSI BESTELD!!!!!!!!!!

Bericht door TwitNour » za 14 okt 2017, 16:31

Wasstraat? Eerder de krasstraat.

Plaats reactie