Steenslag bijwerken

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
MiiZii
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 11:57

Steenslag bijwerken

Bericht door MiiZii » do 24 aug 2017, 14:33

Het witte monstertje heeft inmiddels al de nodige steenslag(jes) te pakken, voornamelijk op de motorkap.
Bij andere auto's zat ik er niet echt bovenop om bij te werken, maar ik merk dat bij deze auto de steenslag toch al vrij snel tot op het plaatstaal gaat, dwars door alle laklagen heen dus :(

Hoe pakken jullie dit zoal aan bij jullie VAGLING? Ik heb bijvoorbeeld één steenslagje waar wat roestpuntjes inzitten.
Deze meteen al behandelen met een roestomvormer, of dit gewoon 'wegkrabben'? En kan iemand me een primer aanraden voor de steenslag tot op het staal?
Dank!
Mii.

Gebruikersavatar
NickvdSangen
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:51
Locatie: Landgraaf

Re: Steenslag bijwerken

Bericht door NickvdSangen » wo 13 sep 2017, 14:26

Rij je veel snelweg?

Ik heb laatst met een schadehersteller gesproken, een goede kennis van mij, omdat ik ook aardig wat steenslag heb op mijn voorbumper en motorkap. Hij raadde mij het niet aan om het te laten maken bij hem. De gehele bumper en motorkap zal dan gespoten moeten worden en je hebt kans dat het na een á twee maanden weer volop aanwezig is.

Door de vorige eigenaar is de steenslag wel constant netjes bijgetipt met een lakstift. Hierdoor zie ik het alleen als ik er zeer kort op sta.
Wellicht is dit een optie. Ik zelf zie helaas geen andere mogelijkheid en zoek zelf ook naar een oplossing. Dus ben benieuwd naar de andere reacties..

Gebruikersavatar
~Thijs~
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 10:25
Locatie: Amersfoort

Re: Steenslag bijwerken

Bericht door ~Thijs~ » wo 13 sep 2017, 18:47

Met een lakstift kwastje leg je er gauw een te grote druppel op merk ik zelf.

Ik doe 'altijd' een grote verfdruppel van een kwastje op een plasticje ofzo, en dan de achterkant van een lucifer gebruiken om ze bij te tippen, desnoods even 2 keer aantippen, proberen eens waard al zeg ik het zelf.

Plaats reactie