Shamp en zijn rijdende Bosbes

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
shamp
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 20:32

Shamp en zijn rijdende Bosbes

Bericht door shamp » za 12 aug 2017, 00:07

Hoi Forumleden,

Sinds een aantal weken trotse eigenaar van een Blueberry Metallic Up! voor woon-werk verkeer: mijn allereerste auto.
Veel rond zitten neuzen naar jonge (max 5 jaar oud), lichte (lage wegenbelasting) en zuinige autootjes. Daarbij gekeken naar de Aygo-drieling en ook de Fiat Panda, maar de VAG-drieling was van binnen toch het ruimst en voelde qua weggedrag het meest volwassen aan. Dit is wel prettig aangezien ik verwacht ongeveer 25.000 per jaar de komende 2 jaar te rijden.

Gekocht met al ruim een 115.000 op de teller, maar heeft de 2000 km in mijn bezig in ieder geval nog geen krimp gegeven. :)
Nog niet zoveel gewijzigd aan de auto; ben tevreden met de opties hoe ik hem gekocht heb.
- De Navigon Maps+More heb ik wel met een mooie omweg ( ;) ) geupdate naar 2017. Dit was ook wel nodig: het Nederlandse wegennet is sinds de kaart van 2012 op relatief veel punten aangepast.
- Verder zit ik sterk te denken om Cruise Control nog in te laten bouwen.
- Waar ik nog even over na wil denken is een middenarm steun, daar zou ik graag in levende lijve een voorbeeld van willen zien en ervaren.

Afbeelding
Afbeelding

Update van Navigon kaarten:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Shamp en zijn rijdende Bosbes

Bericht door Autheo » za 12 aug 2017, 07:48

Welkom met je Bosbes! Kun je altijd met plezier naar je werk gaan, die 25.000 per jaar WWV zal ongetwijfeld lekker comfortabel zijn! :)

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Shamp en zijn rijdende Bosbes

Bericht door avreenen » za 12 aug 2017, 21:01

Welkom!

kawazxr
Vagling liefhebber
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 18:40

Re: Shamp en zijn rijdende Bosbes

Bericht door kawazxr » zo 13 aug 2017, 07:50

Welkom en veel leesplezier, gefeliciteerd met je mooie UP 8-)
VW 1.0 High UP Bluemotion

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Shamp en zijn rijdende Bosbes

Bericht door Tom Westendorp » ma 14 aug 2017, 07:16

Welkom! Veel geluk met de nieuwe aanwinst en wat een gave titel! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Shamp en zijn rijdende Bosbes

Bericht door EdUp! » ma 14 aug 2017, 22:18

Mooie auto en flinke kilometerstand. Er is door de vorige eigenaar goed in gereden en met zo'n km stand waarschijnlijk ook naar tevredenheid.

Is blueberry in Nederland geleverd? Donkerblauw van de up heette bij de eerste generatie midnight blue. In Duitsland hadden ze wel een actiemodel in blueberry met zwarte hemelbekleding. Metallic blauw van de huidige generatie heet wel blueberry volgens mij.

shamp
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 20:32

Re: Shamp en zijn rijdende Bosbes

Bericht door shamp » ma 21 aug 2017, 15:07

EdUp! schreef:Mooie auto en flinke kilometerstand. Er is door de vorige eigenaar goed in gereden en met zo'n km stand waarschijnlijk ook naar tevredenheid.

Is blueberry in Nederland geleverd? Donkerblauw van de up heette bij de eerste generatie midnight blue. In Duitsland hadden ze wel een actiemodel in blueberry met zwarte hemelbekleding. Metallic blauw van de huidige generatie heet wel blueberry volgens mij.
Over de kleurnaam zou je best gelijk kunnen hebben, jammer: want vond t een goeie benaming voor de kleur. 8-)

KM-stand is inderdaad relatief flink. De auto is nog relatief jong, 4 jaar, wat de suggestie geeft dat de vorige eigenaar vooral lange ritten heeft gemaakt. De data in het navigatiesysteem bevestigden dit vermoeden: 120 km per dag woon/werk. Met normaal onderhoud vermoed ik dat ik zonder problemen het dubbele erop zet.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Shamp en zijn rijdende Bosbes

Bericht door kgroot.nl » ma 21 aug 2017, 15:33

Blueberry heet de kleur vanaf vorig jaar alleen is dan iets paarser.
Het was inderdaad Night Blue/Dark Blue
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Shamp en zijn rijdende Bosbes

Bericht door EdUp! » di 22 aug 2017, 09:04

kgroot.nl schreef:Blueberry heet de kleur vanaf vorig jaar alleen is dan iets paarser.
Het was inderdaad Night Blue/Dark Blue
Je hebt gelijk. De kleur is dark blue.

Plaats reactie