Volgens mij ontgaat iedereen het doel van dit spul. Het is warmte afstotend tape dat er voor zorgt dat je luchtfilter niet zo snel opwarmt. Het is dus puur functioneel. Of het helpt ga ik de komende weken vaststellen.
Wil je mij alsjeblieft ondersteunen door te abonneren op mijn kanaal?
Voor de pk's zal het niet hoeven, 2 paarden erbij zal je niet merken. Maar ik ben oprecht benieuwd naar je bevindingen en wat je precies ervan verwacht
Vw HighUp TSI 2018/140pk/230nm/eibach/milltek/alle opties,oa/panoramadak/beatsaudio/lederen bekleding etc etc.
In koudere lucht is de zuurstof wat geconcentreerder, dus zou je in theorie een iets beter verbranding moeten hebben. Maar ik dacht dat het daarbij vooral gaat van waar je de lucht aanzuigt. Zoals bij een 'cold air intake' waarmee je de lucht niet vanuit de al warme motorruimte haalt, maar van een koelere plek. Ik vraag me serieus af, of de isolatie van het luchtfilterhuis en de pijp heel veel zoden aan de dijk zal zetten. Je blijft namelijk toch gewoon uit de warme motorruimte de lucht aanzuigen. En de motor jaagt er zoveel lucht door, dat die nauwelijks tijd heeft om in een niet geïsoleerd luchtfilterhuis of pijp nog veel warmer te worden. Nu je de motorkap met de motorkapbekleding iets hebt geïsoleerd, zal de warmte nog meer in de motorruimte blijven hangen. Het zou me verbazen als al dat klatergoud dat verschil zal opheffen. Als het wel zo is, heb je beslist een gouden greep gedaan! Ben heel benieuwd naar je ervaringen.
In fact, he doesn't sound good, and he doesn't work....
En gaat die pief zich ook al met onze Vaglings bemoeien? Zou me niet verbazen als hij daar net zo veel over uit z'n nek kletst als over de zaken waar hij momenteel verantwoordelijk voor is.
Dat is echt het domste dat je kunt doen. De TSI motor is bijzonder licht, de standaard motor trouwens ook. Een TDI motor is loodzwaar en helpt dus de complete wegligging van de auto om zeep.
Wil je mij alsjeblieft ondersteunen door te abonneren op mijn kanaal?