Tom zijn UP! Verkocht!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door Tom Westendorp » zo 18 jun 2017, 00:08

Volgens mij ontgaat iedereen het doel van dit spul. Het is warmte afstotend tape dat er voor zorgt dat je luchtfilter niet zo snel opwarmt. Het is dus puur functioneel. Of het helpt ga ik de komende weken vaststellen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door TwitNour » zo 18 jun 2017, 02:25

Waar zou het tegen moeten helpen? Want ik snap het functionele er nog niet van maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door Tom Westendorp » zo 18 jun 2017, 08:06

Warmte in het luchtfilter. Dit materiaal reflecteert hitte. Koudere lucht is beter.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door TwitNour » zo 18 jun 2017, 13:34

Petrolhead Tom schreef:Warmte in het luchtfilter. Dit materiaal reflecteert hitte. Koudere lucht is beter.
Waar zou je dat in moeten kunnen merken?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door damianw26 » zo 18 jun 2017, 14:39

Voor de pk's zal het niet hoeven, 2 paarden erbij zal je niet merken. Maar ik ben oprecht benieuwd naar je bevindingen en wat je precies ervan verwacht
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door blastaway » zo 18 jun 2017, 16:27

Denk dat het wel helpt als je met de up door de dampkring zal gaan. Spaceshuttles hebben het ook namelijk. Ik vind het echt geen gezicht iig
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door Autheo » zo 18 jun 2017, 16:36

In koudere lucht is de zuurstof wat geconcentreerder, dus zou je in theorie een iets beter verbranding moeten hebben. Maar ik dacht dat het daarbij vooral gaat van waar je de lucht aanzuigt. Zoals bij een 'cold air intake' waarmee je de lucht niet vanuit de al warme motorruimte haalt, maar van een koelere plek. Ik vraag me serieus af, of de isolatie van het luchtfilterhuis en de pijp heel veel zoden aan de dijk zal zetten. Je blijft namelijk toch gewoon uit de warme motorruimte de lucht aanzuigen. En de motor jaagt er zoveel lucht door, dat die nauwelijks tijd heeft om in een niet geïsoleerd luchtfilterhuis of pijp nog veel warmer te worden.
Nu je de motorkap met de motorkapbekleding iets hebt geïsoleerd, zal de warmte nog meer in de motorruimte blijven hangen. Het zou me verbazen als al dat klatergoud dat verschil zal opheffen. Als het wel zo is, heb je beslist een gouden greep gedaan! Ben heel benieuwd naar je ervaringen.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door dennuus1 » zo 18 jun 2017, 20:24

Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door Autheo » zo 18 jun 2017, 21:20

dennuus1 schreef:Afbeelding
In fact, he doesn't sound good, and he doesn't work.... ;)

En gaat die pief zich ook al met onze Vaglings bemoeien? Zou me niet verbazen als hij daar net zo veel over uit z'n nek kletst als over de zaken waar hij momenteel verantwoordelijk voor is.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door TwitNour » ma 19 jun 2017, 00:39

Dingen zoals het klimaat...

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door kgroot.nl » ma 19 jun 2017, 09:21

Petrolhead Tom schreef:Die kijk ik eigenlijk nooit. Zijn me iets te lang.
Te lang? :P
Ik kijk ze allemaal :lol:
Ik zou gewoon een TSI in dat apparaat lepelen Tom :geek:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door damianw26 » ma 19 jun 2017, 19:24

Tsi en versnellingsbak erin lepelen, dat zou pas een stunt zijn
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door blastaway » ma 19 jun 2017, 19:33

Dan deed ik direct een tdi!
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 jun 2017, 19:54

Dat is echt het domste dat je kunt doen. De TSI motor is bijzonder licht, de standaard motor trouwens ook. Een TDI motor is loodzwaar en helpt dus de complete wegligging van de auto om zeep.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door damianw26 » ma 19 jun 2017, 20:31

Diesel.... niet mijn voorkeur, stinkdingen!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door blastaway » ma 19 jun 2017, 20:44

ik zag dat er een tdi in 2018 komt? Heb overigens wel gelsaagde tdi projecten gezien. Een tdi in een golf 1 WTF!!! Een beest!!!!

Denk dat je de up ook wel ermee krijgt uitgerust met wat zwaarder veerwerk en remmen. Ben benieuwd wie de uitdaging aanneemt :-)
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 jun 2017, 22:05

Internet kolder. Er komt nooit een tdi in de up!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Tom zijn UP! Luchtfilter mod p.51

Bericht door kgroot.nl » di 20 jun 2017, 13:37

Klopt. Sterker nog diesel gaat gewoon verdwijnen omdat ze met uitstootnormen gaan zitten.
Volvo stopt bijvoorbeeld al met diesels bouwen
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Sicilië tour 2017

Bericht door Tom Westendorp » do 22 jun 2017, 06:54

Vandaag is het weer zover. Het is tijd voor onze jaarlijkse trip naar Sicilië. Uiteraard nemen we de up! weer mee en uiteraard gaan er weer legio camera's mee.

De route voor dit jaar ziet er uiteraard weer anders uit dan voorgaande jaren. Dit jaar leggen we de nadruk op zuid-Italië de eerste weken in plaats van Noord-Italië. Dat maakt dat de eerste dagen misschien iets minder interessant zijn qua route dan de voorgaande jaren.

Vanmiddag zullen we vertrekken en gaan we rijden tot zuid-Duitsland. Morgen richting Toscane, pakken we daar even een dagje rust, zondag naar Napels, maandag naar Bari en uiteindelijk komen we woensdag aan op Sicilië. dit jaar pakken we ook het uiterste puntje van de hak mee zodat we echt op alle uithoeken van Italië zijn geweest. :D

De up! is er helemaal klaar voor, ik heb de airco opnieuw af laten vullen (aanrader! Maakt een behoorlijk verschil na drie jaar!) er kwam 300 gram koudemiddel af en er ging 390 weer in dus toch bijna een kwart van het hele systeem dat beter gevuld is. De auto is voorzien van een verse APK, ik heb nog bijna 11.000 kilometer tot de volgende servicebeurt en ik ga hem vanmiddag nog even wassen. Uiteraard houd ik jullie via dit topic weer op de hoogte van de avonturen die komen gaan. We hebben er zin in! :D

Plaatje bij het praatje:
AfbeeldingUntitled by Tom westendorp, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom zijn UP! Sicilië tour 2017

Bericht door Tom Westendorp » do 22 jun 2017, 06:54

Vandaag is het weer zover. Het is tijd voor onze jaarlijkse trip naar Sicilië. Uiteraard nemen we de up! weer mee en uiteraard gaan er weer legio camera's mee.

De route voor dit jaar ziet er uiteraard weer anders uit dan voorgaande jaren. Dit jaar leggen we de nadruk op zuid-Italië de eerste weken in plaats van Noord-Italië. Dat maakt dat de eerste dagen misschien iets minder interessant zijn qua route dan de voorgaande jaren.

Vanmiddag zullen we vertrekken en gaan we rijden tot zuid-Duitsland. Morgen richting Toscane, pakken we daar even een dagje rust, zondag naar Napels, maandag naar Bari en uiteindelijk komen we woensdag aan op Sicilië. dit jaar pakken we ook het uiterste puntje van de hak mee zodat we echt op alle uithoeken van Italië zijn geweest. :D

De up! is er helemaal klaar voor, ik heb de airco opnieuw af laten vullen (aanrader! Maakt een behoorlijk verschil na drie jaar!) er kwam 300 gram koudemiddel af en er ging 390 weer in dus toch bijna een kwart van het hele systeem dat beter gevuld is. De auto is voorzien van een verse APK, ik heb nog bijna 11.000 kilometer tot de volgende servicebeurt en ik ga hem vanmiddag nog even wassen. Uiteraard houd ik jullie via dit topic weer op de hoogte van de avonturen die komen gaan. We hebben er zin in! :D

Plaatje bij het praatje:
AfbeeldingUntitled by Tom westendorp, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie