Dubbele raambediening (retrofitten)

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door Ruben » za 30 jan 2016, 20:13

Super! mijne had het gelukkig al van af fabriek (2015). Maar het blijft toch wel fijn om af en toe gewoon lekker het rechter raam te kunnen openen!
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

Gebruikersavatar
Gerjol
Donateur member
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:25
Locatie: Rijssen

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door Gerjol » vr 27 mei 2016, 20:23

Hier nog een volledig voor geprepareerde set
https://www.x2car.de/Doppelter-Fensterh ... oda-CitiGo" onclick="window.open(this.href);return false;

En omschrijving
http://www.upownersclub.co.uk/forum/pas ... c6748.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mogelijk dat iemand in ETKA de volgende bestenummers kan controleren/bevestigen
Schakelaarhouder 1S0867255F9B9
Schakelaar 1SB959857IGI
Laatst gewijzigd door Gerjol op zo 12 jun 2016, 11:13, 2 keer totaal gewijzigd.
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door arnout84 » vr 27 mei 2016, 20:25

Of even bellen met BM onderdelen in Beneden-Leeuwen...

Gebruikersavatar
Gerjol
Donateur member
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:25
Locatie: Rijssen

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door Gerjol » vr 27 mei 2016, 20:34

arnout84 schreef:Of even bellen met BM onderdelen in Beneden-Leeuwen...
Ben bij een modificatie gewend eerst de feiten te kennen en dan de juiste onderdelen te regelen.
Vind ook nog niet een schema hoe de zaken aan te sluiten.
Kan dan de onderdelen wel bestellen, maar als ik daarna niet weet hoe deze toe tepassen kan ik er niet veel mee.
P.S. Modificeren is voor mij PERSOONLIjK, zelf of samen met forumleden modificaties uitvoeren, niet de auto bij een bedrijf afleveren en voorzien van aanpassing weer ophalen.
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door arnout84 » vr 27 mei 2016, 21:07

Gerjol schreef:
arnout84 schreef:Of even bellen met BM onderdelen in Beneden-Leeuwen...
Ben bij een modificatie gewend eerst de feiten te kennen en dan de juiste onderdelen te regelen.
Vind ook nog niet een schema hoe de zaken aan te sluiten.
Kan dan de onderdelen wel bestellen, maar als ik daarna niet weet hoe deze toe tepassen kan ik er niet veel mee.
P.S. Modificeren is voor mij PERSOONLIjK, zelf of samen met forumleden modificaties uitvoeren, niet de auto bij een bedrijf afleveren en voorzien van aanpassing weer ophalen.
Je kunt het ook zelf doen met alle originele onderdelen. De doe het zelf kit van de link is meer werk geloof ik (met alle draden trekken etc.)

Gebruikersavatar
Wesley
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 03:19
Locatie: Rotterdam en omstreken

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door Wesley » vr 02 sep 2016, 02:20

Ik zie trouwens net dat de Japanse Cross Up gewoon standaard dubbele raambediening heeft.
'96 Starlet P9 - 2010 - 2012
'07 Swift Exclusive - 2012 t/m 04-06-2016

'14 High Up! Bluemotion- vanaf 29-06-2016 :D

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door arnout84 » vr 02 sep 2016, 11:40

Wesley schreef:Ik zie trouwens net dat de Japanse Cross Up gewoon standaard dubbele raambediening heeft.
De modellen van 2015 hebben het ook...

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door Xanderv » di 30 mei 2017, 07:51

Even dit topic nieuw leven inblazen.

Niet iedereen heeft deze functie en ik zie dat er complete setjes te koop zijn. Zou dit zelf te installeren zijn? Moet je deze draden door de cabine trekken of door de motorruimte? Iemand enig idee want de prijs is wel erg aantrekkelijk!

http://www.acparts.nl/-interieur-electr ... ur+electra" onclick="window.open(this.href);return false;
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door ABT-UP » zo 02 jul 2017, 20:45

Zijn er ook verlichte knopjes leverbaar

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door Xanderv » do 06 jul 2017, 20:23

Die zijn er niet, dan moet je knoppen van een polo nemen en extra draden trekken.

Maar niemand die meer info heeft over de dubbele raambediening? Onderdelen zijn wel te krijgen maar wat zou je aan draden moeten hebben.. hes techniek is mij te ver rijden en vind 200 euro nogal wat als de onderdelen ongeveer 80 euro.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door Caddykaatje » vr 07 jul 2017, 06:26

Xanderv schreef:Die zijn er niet, dan moet je knoppen van een polo nemen en extra draden trekken.

Maar niemand die meer info heeft over de dubbele raambediening? Onderdelen zijn wel te krijgen maar wat zou je aan draden moeten hebben.. hes techniek is mij te ver rijden en vind 200 euro nogal wat als de onderdelen ongeveer 80 euro.
120 euro voor inbouwen is denk ik een nette prijs aangezien er wel wat tijd inzit om dit in te bouwen.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door Xanderv » vr 07 jul 2017, 22:56

Dat zeg ik ook niet maar ik heb het er niet voor over. Ik ben enorm van het zelf doen en anders vind ik het zonde van mijn geld. Als ik alles laat doen aan de auto kan ik net zo goed een luxere auto kopen waar het op zit.

Er zijn meer bekenden van me die de bediening ook zouden willen en lijkt me leuk om die ook te kunnen helpen (kostenloos) maar om alles te bestellen voor 80 euro en er dan achter komen dat het niet werkt vind ik ook zonde, kan die 80 euro dan goed gebruiken.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

mark64
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 15:18

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door mark64 » za 08 jul 2017, 11:48

Xanderv schreef:Dat zeg ik ook niet maar ik heb het er niet voor over. Ik ben enorm van het zelf doen en anders vind ik het zonde van mijn geld. Als ik alles laat doen aan de auto kan ik net zo goed een luxere auto kopen waar het op zit.

Er zijn meer bekenden van me die de bediening ook zouden willen en lijkt me leuk om die ook te kunnen helpen (kostenloos) maar om alles te bestellen voor 80 euro en er dan achter komen dat het niet werkt vind ik ook zonde, kan die 80 euro dan goed gebruiken.

Je zou er toch vanuit mogen gaan dat het product doet wat er voor aangegeven staat.

Wat ik zo zie is dat de gehele bekabeling uit de bestuurders deur vervangen moet worden. Ik zie namelijk de rubber doorvoering van de deur naar carrosserie. Waarna de stekkers, vermoedelijk ergens onder het dashboard, verwisseld moet worden.

Wie niet waagt wie niet wint he ;) take one for the team. Ik heb mijn interieur lamp en koplamp schakelaar ook op de gok besteld. Werkt het toch niet heb je in Nederland gelukkig recht van retour.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door arnout84 » za 08 jul 2017, 14:13

Ik heb het laten doen BM onderdelen in Beneden-Leeuwen. Korting gehad omdat ik een van de eerste was maar hij doet het met alle originele onderdelen want ook de knop aan de bijrijders kant moet vervangen worden! Dus aan onderdelen ben je ook niet goedkoop uit

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door Xanderv » za 08 jul 2017, 21:28

Mark ik snap je maar het is geen retrofit onderdeel om het zo maar even te noemen. Het is gewoon van een sloopauto dus daar werkte het wel haha.

Ik zou het graag willen uitproberen maar ik denk niet dat ik het kan uitproberen en daarna terugsturen... ik weet ook niet of mijn vrouw het er erg mee eens is haha.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door blastaway » wo 19 jul 2017, 13:23

Xanderv schreef:Mark ik snap je maar het is geen retrofit onderdeel om het zo maar even te noemen. Het is gewoon van een sloopauto dus daar werkte het wel haha.

Ik zou het graag willen uitproberen maar ik denk niet dat ik het kan uitproberen en daarna terugsturen... ik weet ook niet of mijn vrouw het er erg mee eens is haha.
Met de vrouw moet je altijd voorzichtig zijn. Ik moet ook alles weken inmasseren en voorzichtig brengen. Uiteindelijk gaat ze overstag en is ze er blij mee :mrgreen: :mrgreen:
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Drive
Donateur member
Berichten: 217
Lid geworden op: di 28 feb 2017, 16:44
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Dubbele raambediening (retrofitten)

Bericht door Drive » wo 13 jun 2018, 23:05

Dubbele raambediening ingebouwd.
1 set kabels voor beide deuren gekocht bij ACparts.nl (de complete kabelboom met schakelaars zijn nu even niet op voorraad bij www.acparts.nl ) Maar komen wel weer op de site!)

Het is naast het vervangen van de kabelbomen in de deuren, en het leggen (bijtrekken onder het dashboard) van 2 draden van de 28 pins (polig) connectoren/stekkers, bestuurders portier naar bijrijders portier, pin 28<>28 en 27<>27 (zie foto 2) aanleggen van links naar rechts! de 8 extra 4x vrouw 4x man, stekkers (amp) die je nodig heb, heb ik gehaald bij Vag Techniek in Nuenen.

En een kleine overbrugging in de 6 pins (polig) stekker van de raam bedieningsschakelaar (bestuurders portier)!
De draad met de kleur Zwart/blauw pin 2 doorverbinden naar Rood/geel pin 7
Bijlagen
20180613_154034.jpg
20180613_154049.jpg
20180613_153252.jpg
20180613_153252.jpg
Hier zie je de extra kabel, op Pin Groen 27 en Rood 28. de amp (Man) stekkertjes gehaald bij VAG techniek. kosten €2,50 per stuk. 4 stuks nodig.
de kabelbomen in de deuren zijn het meeste werk, stekkers loshalen daarvan de borg haakjes indrukken om deze los te kunnen koppelen. Al met al is het heel goed te doen , met een lichte technische achtergrond!
Van een extra relay inbouwen is geen spraken! Ik kan beide schakelaars tegelijk activeren zonder kortsluiting te krijgen.
20180613_153126.jpg
20180613_153252.jpg
Hier de doorverbinding, van Pin 2 naar Pin 7

Plaats reactie