logo's radiostations

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: logo's radiostations

Bericht door robbert-h » do 31 dec 2015, 09:56

Je kunt tijdens de update bij extra opties kiezen voor Senderlogo's. Hierin zitten een aantal NL zenders zoals NPO en Skyradio. Q-music en 538 ontbreken in ieder geval in deze update.
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Cnet
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 15:28

Re: logo's radiostations

Bericht door Cnet » zo 03 apr 2016, 15:59

Thnx! Hier ga ik vanavond ff mee aan de gang
VW up! Black Edition / 75 pk / 2012 / Airco / Navi / Cruise / Stoelverwarming / Parkeersensor /

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: logo's radiostations

Bericht door peter1957 » di 25 apr 2017, 16:20

:naughty: Ik heb alleen nog maar duitse zender logo's
VW UP! november 2015
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: logo's radiostations

Bericht door peter1957 » do 27 apr 2017, 09:27

Navigon geeft als oplossing:

Dear Mr Janssen,


thank you for contacting NAVIGON.

You can solve the problem you described by doing a device restore.

Please make sure that your Garmin device (Automotive) is fully charged before you start.

1. Use a USB cable to connect your Garmin device to the PC and start both.

2. Start Garmin Fresh on your Computer.

You can find Garmin Fresh here:

For Volkswagen: volkswagen.garmin.com/volkswagen/site/fresh

3. In the upper horizontal menu bar, click on "My navigation device". A sub-menu opens.
4. Now select "Device Restore".
5. Log in with your myGARMIN information and follow the instructions.

Once the download is complete, you have successfully restored your device.
If you bought additional content, please install it again.

Heeft iemand dit al geprobeerd? En heb je dan ook alle zenderlogo's?
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: logo's radiostations

Bericht door jesse_s93 » zo 21 mei 2017, 11:13

Ik geef dit topic even een bump.

Ik heb in de Up! gister het Maps + More systeem ingebouwd van Garmin. Nu heb ik dit topic doorgelezen en zag ik dat Navigon simpel een maps logo's heeft waar je deze bestanden in toe kan voegen. Voor de Garmin kun je via Fresh een bestand zenderlogo's onder gratis downloads binnenhalen. Dit wordt dan het logos.afs bestand wat in de map MediaPlayer staat.

Is het inmiddels iemand gelukt om dit bestand aan te passen. We zijn immers weer een paar jaar verder :)

Gebruikersavatar
mike2nl
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: do 28 jul 2016, 14:04
Locatie: Waardenburg

Re: logo's radiostations

Bericht door mike2nl » zo 20 aug 2017, 09:30

logos.afs file

Wat ik gevonden heb. Misschien heeft dit inmiddels die een of andere ook gevonden of gezien.

- de PNG's zijn in Adobe gemaakt
Want ik heb gezien dat niet alleen de gwoone PNG file index IHDR en iPLT gebruikt is ook cHRM en anderen.
Deze worden in Adobe toegevoegd in een PNG. Ik heb dit met het HEX Editor plugin van Notepad++ gedaan.
Wanneer je gaat zoeken op png-hacking vind jij onder Linux veel meer informatie

- bestand einde *.afs
Word in verschillende bronnen (internet) m.b.t. Adobe genoemd als Adobe File System.
Ook vind ik de beschrijving van de Adobe Cloud Service waar PNG's opgeslagen kunnen worden
en dan verder bewerkt of als een file converteerd kunnen worden. All deze informatie komt uit
foren welke op professionelle manier met Adobe werken. Ik heb inmiddels ook die bevestiging
door een stagere die bij Garmnin in duitsland gewerkt heeft dat zij met Adobe werken.

- AFS packer (dos programma)
Deze vermeld naar oproep dat het geen juiste AFS file is.

- Game Extractor (windows programma)
Game Extractor is een programma dat PNG's uit AFS files kan exporteeren.
Deze vind wel 4 files in het archief maar het exporteeren werkt niet zo als verwacht.
Er komen 4 unnamed files eruit in die geen echte PNG informatie te vinden is.

Nu ben ik geen MAC fan of gebruik deze type van computer. Zeker is dat Garmin met
MAC systemen werkt i.v.m. alle grafischen elementen. Deze informatie krijg je niet via de
gewoone support en zij willen ook niet bekend maken hoe de PNG's in de AFS file terecht komen.

Om Radio te luisteren i.v.m. met het Garmin word de Medialayer gestart. Nu heeft de MediaPlayer
een dll 'ci_playback_sdk_wince6_r.dll' genoemd. Deze word ook gebruik om image informatie uit
te geven. Betekent dat hij die logos.asf file op een manier moet kunnen lezen. Ik moet bij Microsoft
kijken naar deze oude dll want die was bij Windows CE 6 in gebruik voor de media player. De
informatie die uitgelezen word is voor 'Quick time cover image data' gebruikt, zeg Oud Apple.

Dit word nog even zoeken bevoor dat ik de PNG's kan exporteeren. Ieder hulp is welkomen ;-)

Wanneer jij met de schrijf fouten niet eens bent, mag jij het beter maken want ik ben geen naturally dutch speaker.
Say it with Yazz - Hold on, the only way is Up ...!

Gebruikersavatar
PatrickMe
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 19 nov 2017, 17:20

Re: logo's radiostations

Bericht door PatrickMe » za 06 jan 2018, 20:06

Nog steeds niemand gelukt om de logo's van de Nederlandse radiostations op de Garmin te zetten?
VW Groove UP! | 60 PK | Bluemotion | 4-deurs | Deep Black Pearl | M&M | Donker getinte ramen achter | Schuif-/kanteldak | Fender geluidssysteem | Upsilon velgen | Armsteun | Universele telefoonhouder

Afbeelding

Keje
Forum newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 01 jan 2018, 18:51
Locatie: Utrecht

Re: logo's radiostations

Bericht door Keje » zo 07 jan 2018, 18:41

PatrickMe schreef:Nog steeds niemand gelukt om de logo's van de Nederlandse radiostations op de Garmin te zetten?
Ben er vandaag druk mee geweest. Nog geen resultaat :(

Gebruikersavatar
Marco
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 18 mei 2018, 22:12

Re: logo's radiostations

Bericht door Marco » wo 08 aug 2018, 11:03

Heb diverse mapjes met radiologo's gedownload uit dit topic. Maar ik kan de mapjes niet openen/uitpakken. Krijg iedere keer de melding map is ongeldig/beschadigd. Heb ook diverse uitpak programma's geprobeerd maar zonder succes. Wie kan mij helpen??

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: logo's radiostations

Bericht door PaRaN0iD » wo 12 sep 2018, 12:05

Dit werkt dus nog steeds niet ? Wel gek ik lees dat Up's van na 2013 het Garmin systeem zouden moeten hebben maar onze up is van 2014 en deze heeft de Navigon.

Maar vind het ook raar dat er via die Product eigenschappen wel gesproken wordt over Radio station logo's . en dat het simpel via Fresh te instaleren valt.

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: logo's radiostations

Bericht door PaRaN0iD » do 13 sep 2018, 12:44

Ik zit nu in de map MediaPlayer\logos hele waslijst met E0 en E1 een paar van E3 (dit is nederland toch) en dan zie ik 4 logo's RADIO 1 , RADIO 2 , 3FM en Radio 4, dat is niet gek dat er nog steeds niks te zien dan op de Navigatie unit.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: logo's radiostations

Bericht door JoVe » do 13 sep 2018, 16:00

PaRaN0iD schreef:
do 13 sep 2018, 12:44
Ik zit nu in de map MediaPlayer\logos hele waslijst met E0 en E1 een paar van E3 (dit is nederland toch) en dan zie ik 4 logo's RADIO 1 , RADIO 2 , 3FM en Radio 4, dat is niet gek dat er nog steeds niks te zien dan op de Navigatie unit.

Ik zou me er niet te druk over maken. Ze staan toch op de radio (in tekst) . Ik had er ook maar 1 of 2 op mijn navigatiescherm staan NPO1 en NPO3, maar daar stond de radio nooit op dus de moed opgegeven.
Als het goed is staan ze in een menu bestandje waar ook je nav updates komen en kun je deze aanklikken net als een andere stem.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: logo's radiostations

Bericht door PaRaN0iD » do 13 sep 2018, 21:35

Vind het interresant om te proberen :-) . Ik heb nu handmatig Radio 538 , Decibel, Qmusic , Skyradio toegevoegd. Maar ik heb het nog niet kunnen testen. Vind het alleen jammer dat het van de fabrikant zo'n ondergeschoven kindje is . Zou toch netjes moeten werken als ze er mee 'adverteren'

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: logo's radiostations

Bericht door PaRaN0iD » vr 14 sep 2018, 09:18

Ok de zenders die ik handmatig heb toegevoegd laten nu dus een logo zien in het Maps + More scherm :-) ik ga de rest ook even toevoegen.

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: logo's radiostations

Bericht door PaRaN0iD » ma 17 sep 2018, 12:20

Nu rar bestand toegevoegd met een paar radio zender logo's. De andere links in dit topic doen het niet meer.

Toevoegen in MediaPlayer\logos en de logo's zullen zichtbaar zijn op de navi unit 8-)
Bijlagen
Sender logos.rar
(80.97 KiB) 302 keer gedownload

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: logo's radiostations

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 sep 2018, 13:22

Nice!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: logo's radiostations

Bericht door PaRaN0iD » ma 17 sep 2018, 20:11

Als er verzoekjes zijn wil ik deze best maken !

highupper
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 21:36

Re: logo's radiostations

Bericht door highupper » za 22 sep 2018, 08:07

Heeft iemand ervaring met het toevoegen van logo`s aan de composition phone radio ( zowel dab+ als gewone radio) die bedient wordt via maps and more? De app draait op een android telefoon.

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: logo's radiostations

Bericht door jaappie » ma 24 sep 2018, 14:16

Zijn er ook logo’s beschikbaar voor de dab+ radio?

DavyBreda
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 22:06

Re: logo's radiostations

Bericht door DavyBreda » ma 24 sep 2018, 19:23

Super! Bedankt!

Plaats reactie