Ben ik weer!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Ben ik weer!

Bericht door Xanderv » do 11 mei 2017, 04:30

Dag luitjes,

Ik ben Xander Visser en heb dit forum in 2014 verlaten omdat de citigo de deur uit ging en plaats moest maken voor een gezinsbak. Die gezinsbak (KIA ceed SW) is er nogsteeds maar onze Ford Ka (boodschappenwagen) begon uit elkaar te roesten. Wat ga je dan nemen... na wikken en wegen hebben we gekozen om toch weer een citigo Up Mii te kiezen.

We hadden een budget van rond de 6000 euro en dan wordt de keuze beperkt door de vele goedkopere versies. Maar wij wilden wel weer een navigatie airco en elektrische spiegels. Die laatste omdat ik 185m ben en mijn vrouw 165m. Na een middag zoeken kwam ik een citigo tegen die de opties had die ik wilde en een leuk kleurtje .... rood. De auto stond bij een camperboer en hij bood maar 1 auto aan. Voor de rest alleen maar zogenaamde poptop campers waarvan de goedkoopste 20.000 euro was. Ik die kant op met vrouw en kind.

Aangekomen zagen wij deze bolide staan: Afbeelding

Ik was gelijk verkocht maar mijn vrouw moest wennen aan de kleur. Verkoper was een aardige man die gelijk alles liet zien en het verhaal vertelde. Zijn aangetrouwde nicht had een andere auto via familie gekregen en ze wilde van deze auto af. Zij wilde echter de verkoop niet doen en had het aan haar neef gevraagd. Die vond het prima als hij er niet teveel voor hoefde te doen. Zij had de auto nieuw gekocht in de staat zoals hij er nu bij stond ( papieren en alles erbij ) en netjes dealer onderhouden.

Proefritje gemaakt en dat reed weer als vanouds. Terug gekomen gevraagd of hij inruil deed maar daar wilde hij niet aan omdat hij puur campers verkocht en dan weer aan een auto vastzat. Prima dan de prijs. 6250 euro stond ie voor. Hij gaf gelijk al toe dat alles boven de 6000 voor hem was. Prima maar ik wilde niet meer dan 6000 er voor betalen. Vond hij ook geen probleem dus onderhandelen was binnen 5 minuten klaar en waren we eigenaar van ons nieuwe rode bakkie!

Ik zag dat pertolhead Tom nog steeds aanwezig en actief is. Misschien nog wel meer en die zouden me kunnen herkennen aan mijn vorige citigo ( die trouwens te duur te koop staat )
Afbeelding

Nou ga ik van deze niet weer zo aanpassen maar wil wel wat kleine dingen:
- led drl
- achterruiten tinten
- armsteun ( die mis ik gelijk )
- boordcomputer aanpassen, bochtverl, achterlichten met drl, parkeerverl, comfortrichting naar 4 ipv 3

Wat ik graag wil maar de vrouw nog niet over uit is ;)
- dak zwart wrappen
- led verlichting achter
- cruise controle

Nou dat is even mijn intro. Mooiere foto's komen nog in mijn auto!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Ben ik weer!

Bericht door blastaway » do 11 mei 2017, 06:15

Vette kar in een prachtige kleur.
Jammer dat je de eerste hebt moeten wegdoen voor een Kia Zaad. Ik vond de zwarte ook super namelijk!
Laatst gewijzigd door blastaway op do 11 mei 2017, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ben ik weer!

Bericht door Autheo » do 11 mei 2017, 07:52

Welcome back, Xanderv! Leuk je hier weer terug te zien. En al zou de kleur van je nieuwe aanwinst anders kunnen doen vermoeden, je hoeft je echt niet te schamen hoor! Kom je ook op 11 juni naar de toertocht/meeting, zodat we hem kunnen bewonderen? Hier lees je er meer over: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=5692

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ben ik weer!

Bericht door Tom Westendorp » do 11 mei 2017, 09:55

Welkom terug Xander!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Ben ik weer!

Bericht door Xanderv » do 11 mei 2017, 13:10

Dankje mensen,

We zijn ook erg blij met ons bakkie.

Ben gelijk aan het spitten op het forum over het een en ander wat ik gelijk wil veranderen.
Ik ga gelijk bezig met de hoedenplanktouwtjes op de manier van Nijntje destijds (oprolsysteem). Ik zag dat de foto's van Nijntje niet meer werken dus ik ga wel even foto's maken en een how to.

Ik ga jullie spreken en over de meeting, daar ben ik denk ik niet bij omdat het mijn werkweekend betreft en ik kan geen vrij krijgen denk ik zo. Helaas viel bijna met de neus in de boter.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Ben ik weer!

Bericht door damianw26 » do 11 mei 2017, 15:08

Welkom wederom!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Ben ik weer!

Bericht door JuP ! » do 11 mei 2017, 15:53

Welkom terug Xander !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Ben ik weer!

Bericht door jaappie » do 11 mei 2017, 17:44

Welkom!

Je vorige was ook gaaf!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ben ik weer!

Bericht door Autheo » do 11 mei 2017, 19:10

Xanderv schreef: Wat ik graag wil maar de vrouw nog niet over uit is ;)
- dak zwart wrappen
- led verlichting achter
- cruise controle
Begrijp ik uit je verhaal dat deze auto nu dus 'boodschappenauto' wordt i.p.v. de Ka? Dan kan ik me voorstellen dat je vrouw cruise control nu niet direct zo heel veel comfortverhogend vindt. Maar je zou ook de Kia als gezinsauto bij degene kunnen laten, die op dat moment voor het kind zorgt. Heeft die nog meer ruimte voor de boodschappen. En voor degene die dan wat verder naar zijn of haar werk gaat met de Citigo, zou dan misschien toch die cruise control wat eerder in beeld kunnen komen. Is ze daar misschien voor te porren? ;)

Plaats reactie