Boordcomputer plus - OBDeleven

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Boordcomputer plus - OBDeleven

Bericht door jesse_s93 » vr 07 apr 2017, 22:44

Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft een Up! gekocht, in de Move Up! uitvoering. De boordcomputer is van het "domme" soort; dat betekent enkel tijd/buitentemperatuur en kilometerstand. Nu heb ik een OBDeleven Pro stekker gekocht. Daarmee kan je ook coderen.

Weet iemand wat je aan moet zetten om de boordcomputer te upgraden naar een boordcomputer plus, zodat je op z'n minst ook verbruik e.d. kunt aflezen? Als je naar het scherm kijkt zie je allerlei opties zitten die niet geactiveerd zijn.

Ik hoor het graag :)

Jesse

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Boordcomputer plus - OBDeleven

Bericht door TwitNour » vr 07 apr 2017, 23:11

Ik vraag me af of dat zo simpel kan. Je kunt het wel in de boordcomputer programmeren, maar als die verder niet wordt gevoed met gegevens van je verbruik (bijvoorbeeld), dan heb je er alsnog weinig aan.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Boordcomputer plus - OBDeleven

Bericht door arnout84 » za 08 apr 2017, 09:03

jesse_s93 schreef:Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft een Up! gekocht, in de Move Up! uitvoering. De boordcomputer is van het "domme" soort; dat betekent enkel tijd/buitentemperatuur en kilometerstand. Nu heb ik een OBDeleven Pro stekker gekocht. Daarmee kan je ook coderen.

Weet iemand wat je aan moet zetten om de boordcomputer te upgraden naar een boordcomputer plus, zodat je op z'n minst ook verbruik e.d. kunt aflezen? Als je naar het scherm kijkt zie je allerlei opties zitten die niet geactiveerd zijn.

Ik hoor het graag :)

Jesse
Ik snap even je vraag niet met betrekking tot het scherm. Welk scherm? Je ziet toch niks?

Anyway, als je een uitgebreide boordcomputer wilt moet je sowieso een andere stuurhendel hebben, andere kabel naar de boordmodule en welicht een andere boordmodule. En uiteindelijk moet alles geactiveerd worden met VAGcom. Wat je beter kunt laten doen is cruise control in laten bouwen bij Vagtechniek en voor een meerprijs de uitgebreide boordcomputer laten activeren.
Ik heb eventueel nog mijn oude stuurhendel liggen met uitgebreide boordcomputer knopjes, mocht je het zelf willen doen.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Boordcomputer plus - OBDeleven

Bericht door TwitNour » za 08 apr 2017, 12:30

Dat dus :p

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Boordcomputer plus - OBDeleven

Bericht door kgroot.nl » za 08 apr 2017, 13:03

Kan je inderdaad niet ff snel aan zetten
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: Boordcomputer plus - OBDeleven

Bericht door jesse_s93 » ma 10 apr 2017, 22:38

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb zelf een Ford Fiesta mk7 waarbij dat wel heel gemakkelijk ging. Ik heb ook geen aparte stengel om door het menu te bladeren, maar kan gewoon de knop gebruiken tussen de tellers. Het was zo simpel als de instelling "trip computer: uit" naar "trip computer: aan" te veranderen. Ik begrijp dat dat dus niet gaat met de Up!
WP_20170406_20_53_00_Pro.jpg
Boordcomputer
Bovenstaand zie je de boordcomputer met allerlei opties die dus nu niet geactiveerd zijn, maar wel al in het display zitten.

Zodra ik de OBDeleven binnen heb zal ik er eens (voorzichtig ;)) mee gaan spelen.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Boordcomputer plus - OBDeleven

Bericht door arnout84 » di 11 apr 2017, 06:58

Die tellerunits zijn allemaal hetzelfde, vandaar dat je die tekens ziet. Zegt nog niet dat alle tekentjes gaan werken dan.

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: Boordcomputer plus - OBDeleven

Bericht door jesse_s93 » wo 12 apr 2017, 18:31

Dat begrijp ik inderdaad. Dat was bij mijn auto ook het geval. Echter, als je het maps & more navigatiesysteem had gehad, dan had je ook informatie over verbruid e.d. gehad. Je zou dus zeggen dat de informatie wel beschikbaar is, alleen niet wordt getoond.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Boordcomputer plus - OBDeleven

Bericht door Autheo » wo 12 apr 2017, 18:58

jesse_s93 schreef:Dat begrijp ik inderdaad. Dat was bij mijn auto ook het geval. Echter, als je het maps & more navigatiesysteem had gehad, dan had je ook informatie over verbruid e.d. gehad. Je zou dus zeggen dat de informatie wel beschikbaar is, alleen niet wordt getoond.
Dat is niet vanzelfsprekend. Alleen als bij nieuwe configuratie de M&M was meegenomen, was er sprake van voorbereiding via de boordmodule. Er is zelfs een keer een hele lichting Move-up!'s geweest, waar die voorbereiding niet bij in zat. Dus als het voor de Take-up niet als optie erbij zat, vraag ik me af of de boordmodule die mogelijkheid biedt.

Plaats reactie