Nour's Move Up! topic: Verbruik 2018 p.15

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door blastaway » ma 13 mar 2017, 16:18

Ik zei al dat ik een zeiker was? :-)
3 dagen wachten was ook onzin, maar ik wil zekerheid en perfectie :mrgreen:
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » di 21 mar 2017, 19:12

Autheo schreef:
TwitNour schreef:Laatste tijd blijft de handrem van m'n Up hangen als hij een dag of twee gestaan heeft. Kan dan niet wegrijden omdat de handrem er gewoon op blijft staan. Door een beetje met de handremgreep te friemelen of de koppeling te laten komen met wat gas (het zal er niet goed voor zijn maar anders komt ie niet van z'n plaats)

Herkenbaar? Kan ik hier zelf wat aan doen? Ik heb het idee dat het aan de trommels ligt. Daar hoor ik ook wat 'kreunen' vandaan komen als ik de eerste paar keer rem als ik net wegrijd. Anders even langs de garage
Wat kan helpen is dat je de trommels even probeert 'schoon te remmen'. Even een rustig weggetje opzoeken, en langzaam in de tweede versnelling rijden en alleen de handrem aantrekken. Rusti gas blijven geven tegen de weerstand van het remmen in. Dat kan wel eens helpen. Bij gewoon rijden en normaal remmen worden de trommelremmen achter nauwelijks belast, waardoor ze wat plakkerig kunnen worden.
Zelf zet ik de auto nooit op de handrem, maar altijd in de 1 of R.
Je gaf aan dat je de tip zou proberen. En, heeft het geholpen?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » di 21 mar 2017, 22:05

Ik heb het al wel geprobeerd!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » wo 22 mar 2017, 07:07

Ik heb het ook geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Paar dagen later zat de handrem weer even vast bij het wegrijden. Volgens mij heeft het te maken met nat weer. Als het de dag ervoor geregend heeft, lijkt de kans groter te zijn dat ie zal blijven hangen.

Overigens heb ik het 'schoonmaken' van de handrem ook een keer geprobeerd nadat ik wegreed toen hij eens bleef hangen, en er kwam een flink piepend geluid uit.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door lupocor » wo 22 mar 2017, 08:11

zijn het niet de handremkabels die blijven hangen.
met andere woorden,zijn deze nog goed gangbaar.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » wo 22 mar 2017, 09:00

Hoe kom in daarachter?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 22 mar 2017, 11:45

Ik heb laatst even een stukje met de handrem erop gereden en vandaag mijn auto weer op de handrem gezet. Zal vanavond even berichten of het effect heeft gehad. Ik heb gewoon bij vijftig de handrem lichtjes op getrokken en zo wrijving laten ontstaan. Kijken of het effect heeft.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

maico
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 19 nov 2014, 13:44

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door maico » ma 10 apr 2017, 11:15

kom maar eens langs als je in de buurt van Arnhem bent. kan niet beloven dat ik er wat mee kan maar wellicht !
TwitNour schreef:Iemand heeft (waarschijnlijk onbewust) krassen veroorzaakt op de linkerachterdeur van m'n Up. Super balen natuurlijk, en van vorige keren weet ik dat dit grapje veel kost als je het opnieuw laat spuiten. Nou zijn de krassen niet al te diep, en denk ik dat er wel een andere oplossing voor is. Ik ga eens rondkijken naar een poetser en kijken of ze er daar wat mee kunnen. Of hebben jullie nog een aan te raden bedrijf?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 11 aug 2017, 09:00

Afgelopen week met de auto naar de dealer-garage gegaan voor een grote beurt. Tevens wordt mijn Up 4 jaar oud aankomende september, dus de eerste keer APK moest ook gebeuren. Alles was verder in orde. Van de prijs ben ik dit keer wel echt geschrokken, 400 euro. Bougies vervangen, luchtfilter en interieurfilter vervangen en alle standaarddingen bij een grote beurt.

Volgend jaar zou er weer een kleine beurt moeten gebeuren en dan ook weer de remvloeistof vervangen, à 220 euro totaal....

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » di 22 aug 2017, 14:08

Kleine subtiele update. Ik rijd al jaren rond in de Up, reclamemakend voor m'n eigen dealer. Daar moest maar eens verandering in komen. Zie foto
Bijlagen
IMG_0052.JPG

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » di 22 aug 2017, 23:51

Verdien je ook iets met je eigen site?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » wo 23 aug 2017, 00:02

Nee noppes. Doe dit puur als hobby. Naast dat ik het zelf ontzettend handig vind om te gebruiken, vind ik het leuk om iets te ontwikkelen waar anderen ook nog wat aan hebben. Ik zou er wat mee kunnen verdienen ja, maar ik wil mijn site niet vervuilen met advertenties. Voorlopig blijft het dus gewoon zoals het nu is.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » wo 23 aug 2017, 12:21

Aah duidelijk, snap ik
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lepeltje
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 aug 2017, 17:15
Locatie: Hoorn

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Lepeltje » wo 23 aug 2017, 14:18

Zal me binnenkort ook aanmelden bij Phuel, als mijn andere auto er is, gisteren proef gereden in een zilveren high up! uit 2014 en is een serieuze kandidaat. Vanmiddag bij de merkdealer in deze regio geweest om te gaan kijken maar daar kijken ze je niet eens aan, willen niks verdienen denk ik...?
Voorheen keek ik niet naar de kosten van mijn auto´s maar door de veranderde persoonlijke situatie lijkt het me erg handig om het precies bij te houden.
¨´s morgens voor de koffie niet zeuren¨

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » wo 23 aug 2017, 15:09

Lepeltje schreef:Zal me binnenkort ook aanmelden bij Phuel, als mijn andere auto er is, gisteren proef gereden in een zilveren high up! uit 2014 en is een serieuze kandidaat. Vanmiddag bij de merkdealer in deze regio geweest om te gaan kijken maar daar kijken ze je niet eens aan, willen niks verdienen denk ik...?
Voorheen keek ik niet naar de kosten van mijn auto´s maar door de veranderde persoonlijke situatie lijkt het me erg handig om het precies bij te houden.
Er zijn gelukkig meer VW dealers in Noord Holland al zijn ze wel op 1 hand te tellen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » do 24 aug 2017, 10:15

Ik wil phuel wel gaan gebruiken maar ik kan geen odometer startstand invullen op het moment dat ik wil beginnen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » do 24 aug 2017, 10:22

En ik krijg het logo niet werkend in mijn onderschrift.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » do 24 aug 2017, 10:23

Odometer is in te stellen bij je voorkeuren in plaats van dagteller, als je dat bedoelt? Dan hoef je bij de tankbeurten niet je dagteller op te geven en die te resetten maar gewoon de odometer.

Kopieer voor het onderschrift de link van het plaatje en zet het als 'afbeelding' in je onderschrift. Dus tussen de img-tags
Laatst gewijzigd door TwitNour op do 24 aug 2017, 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » do 24 aug 2017, 10:25

Je site ziet er verder echt heel erg goed uit. Wat ik vooral heel prettig vind is dat ik een punt kan gebruiken in plaats van een komma. Mocht je nog verder willen uitbreiden dan zou een afdeling voor overige kosten en maandelijkse kosten interessant kunnen zijn om nog meer inzicht in je totale voertuigkosten te hebben.

Tevens zou ik kijken of je ook motoren kunt toevoegen, zo kun je een nog veel grotere groep aanspreken. Ten slotte zou ik je nog willen adviseren om screenshots aan de voorkant van je site te plaatsen. Mensen moeten eerst registreren voordat ze kunnen zien hoe het eindproduct er uitziet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » do 24 aug 2017, 10:25

TwitNour schreef:Odometer is in te stellen bij je voorkeuren in plaats van dagteller, als je dat bedoelt? Dan hoef je bij de tankbeurten niet je dagteller op te geven en die te resetten maar gewoon de odometer.
Ik snap wat je bedoelt maar het zou handig zijn als je bij het instellen van een auto direct de eerst afgelezen kilometerstand kunt invoeren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie