18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Hier vind je de meetings van het VW up! forum.

Welke datum?

Peiling eindigde op ma 16 jan 2017, 12:26

18 februari
4
27%
25 februari
2
13%
Beide
9
60%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door blastaway » ma 20 feb 2017, 08:31

Ja, ik heb onder de mijne de H&R veren. Staat perfect optisch. Hoger en lager wil ik niet dan dit. Hij is wel enorm stug geworden, maar verder prima. Ook ik raak hogere drempels vooraan met de zwarte band onder de bumper.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door damianw26 » ma 20 feb 2017, 14:49

Even wat research gedaan, maar een verlagingsset kost wel serieus geld.. En dan komt de installatie er nog bij.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door Tom Westendorp » ma 20 feb 2017, 15:13

Wat ik niet genoeg kan benadrukken is dat je echt voor kwaliteit moet gaan. Anders koop je een goedkope set en is al het comfort in je up! verleden tijd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door blastaway » ma 20 feb 2017, 15:32

Ja, een goede ste is belangrijk. Ik heb de auto gekcoht met veren van H&R, maar komt wel eens een goede verlagingsset.

Plaatsen stelt niets voor, kan je zelf wel of met hulp van een forummer.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

twingo
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 10:46
Locatie: Losser

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door twingo » ma 20 feb 2017, 19:22

Tom, zeg dat wel was aardig verbaasd nog over die drempel heen, hij zette bijna een stap opzij, niet prettig! Sowieso viel het op dat jouw auto veel vlakker blijft liggen als het hard gaat, en zag ook in de spiegel de mii van twingo aardig door de veren heen op de overigens heerlijke stuurmanswegen! Toch maar eens nadenken over een verlaginssetje.. :mrgreen: (ook hoorde ik jouw up aardig krak zeggen op een drempel, dit zou minder moeten zijn met een verlaginssetje toch?)
Haha, de beruchte bocht. Geweldig om te rijden maar door die kl*ten drempel best een risico.
@Damian, geloof me...we gingen op het randje van wat nog net kon. :lol:
Leuk om te horen, thanks! Mocht iemand een toertocht bij hem of haar in de buurt willen houden dan help ik graag mee organiseren!
Tom, ik denk dat er sowieso nóg een keer een Twentse meeting met toertocht moet komen. Dan help ik zeer graag met organiseren. Ik heb nog wel leuke ideeën voor een andere route!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door damianw26 » ma 20 feb 2017, 20:01

Oké dan even kijken nog wat ik ga doen, goedkoop is dus zoals bij veel auto dingen vaak duurkoop.

@twingo, ja dat geloof ik, die drempel gaf toch wel aan van ho niet harder door de bochten anders knikker je van de weg af :mrgreen:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door Tom Westendorp » ma 20 feb 2017, 20:38

Damian, ik heb een ST schroefset en die bevalt mij top! Inbouw bij Vagtechniek is goed betaalbaar. Het is wel een investering maar één waar je elke dag plezier van hebt. Een setje fatsoenlijke veren is een andere optie maar zorgt naar mijn mening voor net niet voldoende verlaging.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door blastaway » di 21 feb 2017, 08:08

ik heb alleen veren. H&R en ben toch erg te sprekn over de verlaging. Met een schroefset zou dit ook het maximale zijn dat ik wil zakken. De H&R veren zijn alleen heel stug. Ik vind dat prima, maar kan me voorstellen dat anderen er gek van kunnen worden. Neemt niet weg dat ik het wel een keer wil veranderen. Ik wil een set die beter comfort geeft en niet op de fietspompen als dempers staat.
Afbeelding
Afbeelding
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door jaappie » di 21 feb 2017, 10:23

Is dit ook een ecomotive versie net zoals een bluemotion? Die ligt al standaard wat lager dan de gewone versie.

Hoeveel verlaging hebben deze veren? :mrgreen:

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door damianw26 » di 21 feb 2017, 11:02

Bedankt heren, ik denk er nog eens over na, het hoeft ook niet direct nu maar wellicht tegen de zomer aan of iets. Standaard is de up al ietwat hard wat prima is, maar als het knetterhard wordt is ook niet de bedoeling. Volgens mij heeft die van mij het hele standaard onderstel, bluemotion verlaging vervalt op 16 inch velgen of iets.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door blastaway » di 21 feb 2017, 12:18

jaappie schreef:Is dit ook een ecomotive versie net zoals een bluemotion? Die ligt al standaard wat lager dan de gewone versie.

Hoeveel verlaging hebben deze veren? :mrgreen:
Dit is een gewone 75 pk Mii met 40 mm H&R veren verlaging. Dus een cm meer dan Eibach.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door henri » di 21 feb 2017, 18:26

blastaway schreef:ik heb alleen veren. H&R en ben toch erg te sprekn over de verlaging. Met een schroefset zou dit ook het maximale zijn dat ik wil zakken. De H&R veren zijn alleen heel stug. Ik vind dat prima, maar kan me voorstellen dat anderen er gek van kunnen worden. Neemt niet weg dat ik het wel een keer wil veranderen. Ik wil een set die beter comfort geeft en niet op de fietspompen als dempers staat.
H&R veren werken erg goed met Bilstein B8 dempers. Deze combinatie heb ik zo'n anderhalf jaar onder mijn Up gehad. Betere dempers maken de veren minder stoterig en hard; gewoonweg meer in balans(meer comfort én duidelijk meer grip in bochten).

BTW: H&R veren verlagen aanzienlijk meer dan 1cm extra dan de Eibach veren. Naar mijn idee is de hoogte van de voorzijde met Eibach veren gelijk aan die van een BlueMotion onderstel. Aan de achterzijde is Eibach wel een stukje lager dan een BM, waardoor een Up/Mii/Citigo mooi horizontaal komt te staan.
Laatst gewijzigd door henri op di 21 feb 2017, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door Autheo » di 21 feb 2017, 19:27

Petrolhead Tom schreef:Mocht iemand een toertocht bij hem of haar in de buurt willen houden dan help ik graag mee organiseren!
Heb al een leuke tocht in gedachten over de NW Veluwe, mooi centraal in het land. Zal 'm komende tijd nog eens goed uittesten en dan weet ik je te vinden als e.e.a concreter gemaakt zou kunnen worden ;)

twingo
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 10:46
Locatie: Losser

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door twingo » di 21 feb 2017, 19:33

Heb al een leuke tocht in gedachten over de NW Veluwe, mooi centraal in het land. Zal 'm komende tijd nog eens goed uittesten en dan weet ik je te vinden als e.e.a concreter gemaakt zou kunnen worden ;)
Leuk Theo! Als het lukt ben ik daar zeker bij :-)

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door henri » di 21 feb 2017, 21:13

Autheo schreef:Heb al een leuke tocht in gedachten over de NW Veluwe, mooi centraal in het land. Zal 'm komende tijd nog eens goed uittesten en dan weet ik je te vinden als e.e.a concreter gemaakt zou kunnen worden ;)
Misschien ook wel een idee om dan een lokale VW-dealer te benaderen, waar naar afloop een bakje koffie o.i.d. gedaan kan worden. Geen idee hoe bereidwillig een gemiddelde VAG-dealer hierin is.

Gebruikersavatar
Detje
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 19:56
Locatie: West ijsselmonde
Contacteer:

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door Detje » di 21 feb 2017, 21:16

twingo schreef:
Heb al een leuke tocht in gedachten over de NW Veluwe, mooi centraal in het land. Zal 'm komende tijd nog eens goed uittesten en dan weet ik je te vinden als e.e.a concreter gemaakt zou kunnen worden ;)
Leuk Theo! Als het lukt ben ik daar zeker bij :-)
Cound me in, Ik ben dan ook van de party, gezellig.
Als ik geen weekend dienst heb.

Groetjes Detje ;)
if you're not living' on the edge, You can't call yourself a Pyro.
You can't call yourself a Pyro, If you're not living' on the edge.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door Tom Westendorp » di 21 feb 2017, 21:38

Autheo schreef:
Petrolhead Tom schreef:Mocht iemand een toertocht bij hem of haar in de buurt willen houden dan help ik graag mee organiseren!
Heb al een leuke tocht in gedachten over de NW Veluwe, mooi centraal in het land. Zal 'm komende tijd nog eens goed uittesten en dan weet ik je te vinden als e.e.a concreter gemaakt zou kunnen worden ;)
Top!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door kgroot.nl » wo 22 feb 2017, 14:33

Het word is tijd voor een meet iets minder in een uithoek van het land TOM :lol:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door blastaway » wo 22 feb 2017, 15:00

Daar hoor ik je op de emmer zeiken!
Eens in limburg doen? :-)

Kan het wellicht eens bij vagtechniek?
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Bericht door TwitNour » wo 22 feb 2017, 16:01

Vagtechniek heeft paar jaar terug al eens een meeting georganiseerd. Weet niet of ze open staan voor een nieuwe.

Plaats reactie