Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!

Heeft er iemand interesse in een CAI Groupbuy?

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door dennuus1 » vr 05 aug 2016, 19:24

Hier ook gemonteerd:

Afbeelding

Klinkt goed! :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Tom Westendorp » za 06 aug 2016, 16:49

Erikm schreef:Hallo. Sinds vorige week eigenaar van een Up! en direct een forum gezocht. Dit topic en de 75pk upgrade trokken direct de aandacht. Helaas ben ik net te laat voor de group-buy zie ik. Komt er nog een ronde? Of kan ik los bestellen? Alvast bedankt!
Ik ga er mee aan de slag!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » do 11 aug 2016, 18:08

Zojuist het luchtfilter opgehaald, de buurjongen vroeg zich af of ik een noenoe (stofzuiger uit de Teletubbies) had besteld :lol:
Bijlagen
image.jpeg
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » do 11 aug 2016, 19:51

Wat een fantastisch geluid, echt genieten ik herken m bijna niet terug boven de 3000 toeren!!
Bijlagen
image.jpeg
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Tom Westendorp » vr 12 aug 2016, 15:34

Super Damian! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gigino
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 14:13

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Gigino » za 03 sep 2016, 18:55

Helaas heb ik het nog niet kunnen inbouwen, ik heb een poos last mijn onderrug en kan nog geen 1 min. voorover bukken.
Dus even geduld a.u.b.
Groeten,
Gigino
:x

oerbrood
Forum newbie
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 01 mei 2013, 21:36

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door oerbrood » vr 16 sep 2016, 12:17

Het is een mooie upgrade!
Leuk geluid met volgas :D
Volgens mij piekt het geluid rond de 4000 tpm. Daarna zwakt het een beetje af tot aan 6000 tpm.
Ik heb echter de 60 pk versie.
Is de 75 pk versie anders of maakt het geen verschil?

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door AlexVDL » vr 16 sep 2016, 22:55

Met 75pk zelfde ervaring... alleen leuk geluid bij volgas. Op de snelweg als je cruise control aan hebt hoor je niks, ga je gas geven dat blèrt het als een malle. Weet nog niet wat ik ervan vind. Binnen de bebouwde kom is het leuk als je af en toe lekker door trapt, maar als je een lange afstand op de snelweg wil rijden, dan is het toch wel erg luidruchtig... alsof je in z'n drie 120 rijdt :lol:
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » za 17 sep 2016, 12:25

Ik vind het een enorme verbetering, zeker omdat je het bij rustig rijden eigenlijk niet hoort word het niet vervelend. Hier in westervoort heb je een rustige dijk en dan heerlijk in de 2 plankgas wat bochtjes pakken, puur genot :mrgreen:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » za 17 sep 2016, 12:28

damianw26 schreef:Ik vind het een enorme verbetering, zeker omdat je het bij rustig rijden eigenlijk niet hoort word het niet vervelend. Hier in westervoort heb je een rustige dijk en dan heerlijk in de 2 plankgas wat bochtjes pakken, puur genot :mrgreen:
Trouwens mijn vader is ook oprecht onder de indruk, hij vraagt zich af of er ook voor zijn q3 met 2.0 tsi uit 2014 een ander luchtfilter bestaat, weet iemand van jullie of er zoiets bestaat? Want op google kom ik alleen maar dingen tegen voor 2.0 tsi's uit gti's....
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Tom Westendorp » za 17 sep 2016, 12:29

Zeker mogelijk! Pb maar eens een foto van de motorruimte kan ik wel bij helpen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » za 17 sep 2016, 14:29

Petrolhead Tom schreef:Zeker mogelijk! Pb maar eens een foto van de motorruimte kan ik wel bij helpen.
Oké top! Ook het chassisnummer nodig? En klinkt het bij een 4 cilinder turbo ook echt anders? Te luidruchtig is ook niet de bedoeling want dat vind mn moeder maar niks. Ongeveer hetzelfde als bij de up is ideaal, onder de 3000rpm hoor je niets daarboven steeds meer.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door kgroot.nl » za 17 sep 2016, 15:25

damianw26 schreef:
damianw26 schreef:Ik vind het een enorme verbetering, zeker omdat je het bij rustig rijden eigenlijk niet hoort word het niet vervelend. Hier in westervoort heb je een rustige dijk en dan heerlijk in de 2 plankgas wat bochtjes pakken, puur genot :mrgreen:
Trouwens mijn vader is ook oprecht onder de indruk, hij vraagt zich af of er ook voor zijn q3 met 2.0 tsi uit 2014 een ander luchtfilter bestaat, weet iemand van jullie of er zoiets bestaat? Want op google kom ik alleen maar dingen tegen voor 2.0 tsi's uit gti's....
2.0 TSI iets goeds voor pakken. Geen imi spul. Motoren zijn nogal gevoelig met druk etc. Gewoon iets van Forge of iets in die richting doen
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » za 17 sep 2016, 17:30

kgroot.nl schreef:
damianw26 schreef:
damianw26 schreef:Ik vind het een enorme verbetering, zeker omdat je het bij rustig rijden eigenlijk niet hoort word het niet vervelend. Hier in westervoort heb je een rustige dijk en dan heerlijk in de 2 plankgas wat bochtjes pakken, puur genot :mrgreen:
Trouwens mijn vader is ook oprecht onder de indruk, hij vraagt zich af of er ook voor zijn q3 met 2.0 tsi uit 2014 een ander luchtfilter bestaat, weet iemand van jullie of er zoiets bestaat? Want op google kom ik alleen maar dingen tegen voor 2.0 tsi's uit gti's....
2.0 TSI iets goeds voor pakken. Geen imi spul. Motoren zijn nogal gevoelig met druk etc. Gewoon iets van Forge of iets in die richting doen
Thanks heb net al even lopen zoeken, en op t gti forum wordt beweerd dat de auto aan power inlevert met een forge filter, gezien de ecu door de extra lucht de weg een beetje kwijt raakt. Ook wordt er beweerd dat je het alleen met een chip op maat kunt oplossen, maar chippen ziet mijn pa niet zitten 'is heel erg slecht voor de motor' zegt hij dan, terwijl hij ook iedere dag plankgas van de oprit af knalt en standaard vol gas de snelweg op trekt met koude motor... :lol: :lol: :lol:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door dennuus1 » za 17 sep 2016, 17:46

damianw26 schreef:maar chippen ziet mijn pa niet zitten 'is heel erg slecht voor de motor' zegt hij dan, terwijl hij ook iedere dag plankgas van de oprit af knalt en standaard vol gas de snelweg op trekt met koude motor... :lol: :lol: :lol:
Lol, klinkt als een man die veel verstand van auto's heeft :roll: :snooty:

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » zo 18 sep 2016, 12:53

dennuus1 schreef:
damianw26 schreef:maar chippen ziet mijn pa niet zitten 'is heel erg slecht voor de motor' zegt hij dan, terwijl hij ook iedere dag plankgas van de oprit af knalt en standaard vol gas de snelweg op trekt met koude motor... :lol: :lol: :lol:
Lol, klinkt als een man die veel verstand van auto's heeft :roll: :snooty:
Hij heeft echt absoluut 0,0 verstand en interesse in auto's, hij is van het merk bmw afgestapt omdat het zo 'onbetrouwbaar' is. Die bmw 525d heeft 2 turbo's versleten in 150k en dat vond ie te gortig. Ik vind het wel meevallen aangezien standaard plankgas met een koude dieselmotor het ergste is wat je kunt bedenken voor de levensduur ervan...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door dennuus1 » zo 18 sep 2016, 19:06

Ik ben van mening dat dat soort mensen het ook gewoon verdienen.

Je hoeft geen verstand van auto's te hebben om te bedenken dat planken met een koude motor slecht is.

Die tsi gaat hij ook nog wel kapot krijgen op deze manier.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 sep 2016, 07:03

Lol, stuk gaan die 2.0tsi's toch wel. ;)

Een 525d daarentegen zijn zo'n beetje niet kapot te krijgen voor het miljoen dus dan heb je wel echt je best gedaan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » ma 19 sep 2016, 11:25

Petrolhead Tom schreef:Lol, stuk gaan die 2.0tsi's toch wel. ;)

Een 525d daarentegen zijn zo'n beetje niet kapot te krijgen voor het miljoen dus dan heb je wel echt je best gedaan.

Ik vertel het het hem ook vaak genoeg dat dit slecht is en vraag dan ook waarom hij dit doet: 'Ja ik vind het fijn om zo te rijden en een moderne auto kan er tegen, die passat (2.0fsi uit 2006) is in 4 jaar toch ook 0x stuk geweest, en de a6 deed het in 1 jaar (3.2 fsi) ook prima. Hij zal het vanzelf wel merken dat dit niet verstandig is, overigens verbruikt de q3 niet echt veel olie i.c.m de rijstijl, na 15k is ongeveer het oliepeil tot driekwart gezakt... Het verbruik is met veel hele korte stukken dan wel 1 op 7,5....
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door dennuus1 » ma 19 sep 2016, 11:48

Een moderne auto kan er tegen..... Gvd wat een niveau, duidelijk geen gevoel voor techniek.

Word helemaal pissig als ik dat soort kreten hoor :roll:

Plaats reactie