Remschijf problemen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Remschijf problemen

Bericht door arnout84 » wo 15 jun 2016, 16:29

Vandaag komen m'n Zimmermann schijfen met ATE blokken binnen. Mijn huidige schijfen geven een fijn piep concert iedere dag als het heeft geregend. Oh ja, en lekker trillen met remmen

Martijn93B
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 21:02

Re: Remschijf problemen

Bericht door Martijn93B » za 23 jul 2016, 13:26

Had ook last van een 'trillend stuur' tijdens het remmen. Heb een aantal dagen geleden de remblokken en remschijven vervangen en echt een super verbetering. Remt weer heerlijk!
Bijlagen
IMG_0225.JPG
IMG_0231.JPG
IMG_0232.JPG
IMG_0237.JPG
IMG_0240.JPG
IMG_0242.JPG

bobracing
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: di 09 aug 2016, 14:12

Re: Remschijf problemen

Bericht door bobracing » wo 10 aug 2016, 12:12

Wat mij opvalt is dat vele van de VAG wagens dit probleem hebben.
Zelf heb ik een Volkswagen lupo 3l 1.2TDI gehad, Ook telkens last van.
Skoda fabia 1.2TDI greenline, 1x last van gehad, schijven waren ook 100.000km oud toen ze begonnen dus mocht ik niet klagen.
Maar pas in een polo gereden van 2010, idem ook dat herkenbaar trillen dus daarvan ook de schijven blokken vervangen. Misschien een kwaal van die FSIII ?

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Remschijf problemen

Bericht door edwin blank » wo 10 aug 2016, 14:52

Hallo,

In tegenstelling tot de remschijfproblemen bij ons Up!, hebben we bij de nieuwe Polo 1.0 TSI na 17.000 km geen enkel probleem met trillende remmen.
Het kan dus wel, ook bij Volkswagen.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

bobracing
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: di 09 aug 2016, 14:12

Re: Remschijf problemen

Bericht door bobracing » wo 10 aug 2016, 15:01

ik zeg niet dat het slecht is, enkel dat het opvalt dat dit merk met dit type onder bepaalde wagens er vaker dan normaal last van hebben.

Daarnaast heb ik vele jaren in de citybug (c1,107,aygo) gereden van 2005/2013 en die hadden het niet of nauwlijks,
Feit dat er al topics van zijn op internet en dat meerdere het melden en hebben zegt genoeg dat het speelt, dat de ene het niet heeft gelukkig is mooi meegenomen :)

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Remschijf problemen

Bericht door lupocor » wo 10 aug 2016, 15:21

bobracing schreef:Wat mij opvalt is dat vele van de VAG wagens dit probleem hebben.
Zelf heb ik een Volkswagen lupo 3l 1.2TDI gehad, Ook telkens last van.
Skoda fabia 1.2TDI greenline, 1x last van gehad, schijven waren ook 100.000km oud toen ze begonnen dus mocht ik niet klagen.
Maar pas in een polo gereden van 2010, idem ook dat herkenbaar trillen dus daarvan ook de schijven blokken vervangen. Misschien een kwaal van die FSIII ?
ik rijd al meer dan 7 jaar in een lupo 3l en heb er nog nooit last van gehad.
denk eerder dat het door de rijomstandigheden komt dan dat het zeer slecht materiaal is.
ook worden er zeer veel blokken en zeer veel schijven gemaakt dat het best eens voor kan komen dat er een minder goede serie tussen zit die nu net op jouw auto geplaatst is.
het is niet anders maar vervelend is het wel.

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Remschijf problemen

Bericht door DaanRoor » wo 10 aug 2016, 18:50

Was er geen sprake van dat wielen vaak te vast worden aangedraaid in de werkplaats waardoor de remschijven krom zouden trekken?
Ik meen ergens op dit forum zoiets gelezen te hebben, geen idee of het waar is.
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Remschijf problemen

Bericht door dennuus1 » wo 10 aug 2016, 19:08

Als alle vlakken schoon zijn maakt het niet uit of ze met 50, 100 of 150nm worden aangetrokken, zolang het maar kruislings gebeurt...

bobracing
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: di 09 aug 2016, 14:12

Re: Remschijf problemen

Bericht door bobracing » do 11 aug 2016, 08:30

lupocor schreef:
bobracing schreef:Wat mij opvalt is dat vele van de VAG wagens dit probleem hebben.
Zelf heb ik een Volkswagen lupo 3l 1.2TDI gehad, Ook telkens last van.
Skoda fabia 1.2TDI greenline, 1x last van gehad, schijven waren ook 100.000km oud toen ze begonnen dus mocht ik niet klagen.
Maar pas in een polo gereden van 2010, idem ook dat herkenbaar trillen dus daarvan ook de schijven blokken vervangen. Misschien een kwaal van die FSIII ?
ik rijd al meer dan 7 jaar in een lupo 3l en heb er nog nooit last van gehad.
denk eerder dat het door de rijomstandigheden komt dan dat het zeer slecht materiaal is.
ook worden er zeer veel blokken en zeer veel schijven gemaakt dat het best eens voor kan komen dat er een minder goede serie tussen zit die nu net op jouw auto geplaatst is.
het is niet anders maar vervelend is het wel.
Ligt totaal niet aan de remomstandigheden, dan zou iedere auto er bijna last van hebben die ik heb of heb gehad.
Zoals gezegd wij hebben ook al vanaf 2007 zelf een aygo, nog een aygo en nu een 107 staan, alle 3 andere types en uitvoeringen totaal wel 100.000 met deze 3 gereden, nooit problemen.
Lupo had er gewoon iedere 3000/10000km last van, naven schoon en recht, alles gangbaar en gewoon normaal rijden. Heb goedkoop B merk gehad, ATE en Bosch, maakte 0,0 verschil.
De fabia had het bij aankoop niet met 208.000km geen problemen en bij de 223.000 begon het, idem aan de lupo trillen aan stuur met afremmen. Schijven vervangen door Bosch schijven en blokken, probleem weg! Auto verkocht bij 251.000km
De Polo idem zo een kennis van me kocht, hier nu Bosch delen voor besteld, dus vervangen en afwachten.

Blijf het gewoon apart vinden dat je de meeste verhalen hoort met deze type wagens met dit type remmen. Ik rij ook al 14 jaar mercedes voor de hobby en daar nooit maar dan ook nooit dit probleem meegemaakt, ook niet bij montage goedkope china remmen of dure ATE delen.

Zal vast wel een combinatie zijn van ontwerp van de wagens, koeling, luchtstroom, etc etc, feit is dat het probleem zich voordoet. Heb je het niet dan afkloppen :)

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Remschijf problemen

Bericht door edwin blank » do 11 aug 2016, 08:36

Hallo,

Het blijft een merkwaardig fenomeen. Het is nou niet bepaald zo, dat de schijfrem nog maar een paar jaar op de markt is, maar al op miljoenen auto's is gemonteerd sinds eind jaren vijftig van de vorige eeuw.


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » do 11 aug 2016, 08:58

edwin blank schreef:Hallo,

In tegenstelling tot de remschijfproblemen bij ons Up!, hebben we bij de nieuwe Polo 1.0 TSI na 17.000 km geen enkel probleem met trillende remmen.
Het kan dus wel, ook bij Volkswagen.

Edwin
Ik heb het ook alleen maar bij de Up! gehad (8000 km)
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Remschijf problemen

Bericht door lupocor » do 11 aug 2016, 11:29

bobracing schreef:
lupocor schreef:
bobracing schreef:Wat mij opvalt is dat vele van de VAG wagens dit probleem hebben.
Zelf heb ik een Volkswagen lupo 3l 1.2TDI gehad, Ook telkens last van.
Skoda fabia 1.2TDI greenline, 1x last van gehad, schijven waren ook 100.000km oud toen ze begonnen dus mocht ik niet klagen.
Maar pas in een polo gereden van 2010, idem ook dat herkenbaar trillen dus daarvan ook de schijven blokken vervangen. Misschien een kwaal van die FSIII ?
ik rijd al meer dan 7 jaar in een lupo 3l en heb er nog nooit last van gehad.
denk eerder dat het door de rijomstandigheden komt dan dat het zeer slecht materiaal is.
ook worden er zeer veel blokken en zeer veel schijven gemaakt dat het best eens voor kan komen dat er een minder goede serie tussen zit die nu net op jouw auto geplaatst is.
het is niet anders maar vervelend is het wel.
Ligt totaal niet aan de remomstandigheden, dan zou iedere auto er bijna last van hebben die ik heb of heb gehad.
Zoals gezegd wij hebben ook al vanaf 2007 zelf een aygo, nog een aygo en nu een 107 staan, alle 3 andere types en uitvoeringen totaal wel 100.000 met deze 3 gereden, nooit problemen.
Lupo had er gewoon iedere 3000/10000km last van, naven schoon en recht, alles gangbaar en gewoon normaal rijden. Heb goedkoop B merk gehad, ATE en Bosch, maakte 0,0 verschil.
De fabia had het bij aankoop niet met 208.000km geen problemen en bij de 223.000 begon het, idem aan de lupo trillen aan stuur met afremmen. Schijven vervangen door Bosch schijven en blokken, probleem weg! Auto verkocht bij 251.000km
De Polo idem zo een kennis van me kocht, hier nu Bosch delen voor besteld, dus vervangen en afwachten.

Blijf het gewoon apart vinden dat je de meeste verhalen hoort met deze type wagens met dit type remmen. Ik rij ook al 14 jaar mercedes voor de hobby en daar nooit maar dan ook nooit dit probleem meegemaakt, ook niet bij montage goedkope china remmen of dure ATE delen.

Zal vast wel een combinatie zijn van ontwerp van de wagens, koeling, luchtstroom, etc etc, feit is dat het probleem zich voordoet. Heb je het niet dan afkloppen :)
waar zeg ik rem omstandigheden? (ik zeg rij omstandigheden)

Westen2
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 09 sep 2016, 21:34

Re: Remschijf problemen

Bericht door Westen2 » vr 09 sep 2016, 21:50

Eerste schijven 6000, tweede 8000, derde nu 18000 en steeds weer dezelfde problemen.kan niet anders als structurele fout, als je hoort hoeveel klachten er zijn

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Remschijf problemen

Bericht door dennuus1 » vr 09 sep 2016, 23:13

Westen2 schreef:Eerste schijven 6000, tweede 8000, derde nu 18000 en steeds weer dezelfde problemen.kan niet anders als structurele fout, als je hoort hoeveel klachten er zijn
Er zijn meer, veel meer mensen zónder deze klachten, dan mensen mét deze klachten ;)

Heb zelf een auto gehad met dit type remsysteem, familie die auto's hebben en/of hadden met dit type remsysteem, en ook nooit problemen hadden.

Het kan idd wat vaker voorkomen dan auto's met andere remsystemen, maar om het nu een fout te noemen....

Dit zelfde type remsysteem zat al op Polo's etc van 20 a 25 jaar oud. Als het zo slecht was hadden ze dit echt wel uit de productie genomen.

Westen2
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 09 sep 2016, 21:34

Re: Remschijf problemen

Bericht door Westen2 » za 10 sep 2016, 20:11

Daar ben ik het niet mee eens. Ze onderzoeken niet eens de oorzaak rijdt al lang vw en bij dit type up is het voortdurend .en als er meer mensen zijn zonder deze klachten wijst dat eens te meer op een fout.indien men andere riemschijven erop zet, niet vag is het probleem opgelost, dus?

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Remschijf problemen

Bericht door dennuus1 » za 10 sep 2016, 20:21

VAG maakt zelf geen remschijven.. Die koopt deze ook in bij Bosch/Ate/Brembo, noem het maar op.
Dus of 1 van deze merken er nou fabrieksaf op zitten, of je monteert ze er later op, zou geen verschil mogen maken..


Ben wel benieuwd naar wat voor soort garage de mensen gaan die deze problemen hebben. Als ze naar de dealer gaan waar ze alles zo rap mogelijk doen, zonder de boel goed schoon te maken, vind ik het niet zo raar dat de problemen terug komen...

Ik haal zelf altijd bij elke grote beurt de remmen los, en ik maak alles 100% schoon, zodat alle raakvlakken glad zijn. Als je dan vervolgens normaal rijd (niet met je poot op de rem blijven staan bij het stoplicht, en door diepe plassen rijden) en niet met hete remmen de auto de wasstraat in duwt etc, dan moet het gewoon goed gaan ;)

Heel vervelend voor de mensen die er last van hebben, maar om nou heel simpel het probleem maar naar de remschijven (oem of niet) te verwijzen... Dan zou iedereen er vroeg of laat last van moeten hebben, en dat is absoluut niet het geval.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Remschijf problemen

Bericht door damianw26 » za 10 sep 2016, 21:02

Ik ben zelf helemaal niet technisch onderlegd, maar is het goed om binnen een x aantal km's zelf de remmen open te maken en schoon te maken?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » za 10 sep 2016, 22:12

damianw26 schreef:Ik ben zelf helemaal niet technisch onderlegd, maar is het goed om binnen een x aantal km's zelf de remmen open te maken en schoon te maken?

Vroeger ging bij ons in de Fiat garage bij elke 10.000 beurt de (schijf)voorremmen los voor controle van o.a. de remzuiger en werd alles schoon gemaakt en ingevet wat bewoog.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Remschijf problemen

Bericht door damianw26 » zo 11 sep 2016, 15:44

JoVe schreef:
damianw26 schreef:Ik ben zelf helemaal niet technisch onderlegd, maar is het goed om binnen een x aantal km's zelf de remmen open te maken en schoon te maken?

Vroeger ging bij ons in de Fiat garage bij elke 10.000 beurt de (schijf)voorremmen los voor controle van o.a. de remzuiger en werd alles schoon gemaakt en ingevet wat bewoog.

Ik neem aan dat de dealer bij een grote/kleine beurt dit niet bij de up doet? Of is de remtechniek zodanig verbeterd dat zowel de schijf als trommelrem niet meer schoongemaakt hoeft te worden?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Remschijf problemen

Bericht door dennuus1 » zo 11 sep 2016, 15:53

Remmen moeten gewoon schoongemaakt worden. Zoals ik al zei, op de Up zit een remsysteem dat 20 jaar geleden al op de Polo etc zat.

Elke 10.000 km is overdreven, ik doe het altijd gewoon elke grote beurt, dat is meer dan voldoende.

Maar het is juist extra belangrijk als je de schijven vervangt. Er komt altijd troep en roest tussen de pasvlakken, dus als je een nieuwe schijf op een vieze naaf monteert, is het wachten tot deze ook weer krom is.

Plaats reactie