Het lange afstanden topic

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Het lange afstanden topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 09 mei 2016, 12:18

De vakantieperiode staat weer voor de deur en verschillende forum members hebben al aangegeven een grote afstand met de up! te gaan rijden. Maar hoe doe je dat precies?

Geinspireerd door onderstaande quote van Autheo heb ik nog wat aanvullingen:
Autheo schreef:Leuke vakantieplannen! Wel een hele rit in één keer. Zeker als enige chauffeur. Belangrijkste tip als dit de eerste keer is dat je zo'n lange rit maakt: wees niet overmoedig, houd bewust 2 uur rijden/ 1 kwartier rusten aan. Zorg dat je elke pauze iets eet en drinkt, geen zware maaltijden, maar licht verteerbaar. Luister goed naar signalen van eventuele vermoeidheid, stel een pauze dan niet uit omdat het niet in het schema zou passen. Beter iets later aankomen dan gepland om zelf mooie foto's te kunnen maken dan ongepland ergens terecht komen waar ze van jou foto's moeten maken... ;)
Heel veel plezier gewenst op je vakantie!
- Probeer de temperatuur in de auto laag te houden. Mocht je bijrijder het koud hebben maar jij als bestuurder lekker zitten laat dan de bijrijder iets warmers aantrekken, zo blijf je scherp.
- Drink minder dan normaal. Drink niet te weinig maar als je thuis, zoals ik, de hele dag water drinkt, matig dat dan onderweg een beetje. Zo hoef je minder vaak een sanitaire stop te maken en zit je rustiger in de auto.
- Ken je route. Als je dan verkeerd rijdt weet je waar je naar toe moet en kun je ook goed beoordelen of de navigatie je misschien de verkeerde kant op stuurt. Tevens zit je meer ontspannen achter het stuur als je zeker weet dat je goed rijdt.
- Houd er rekening mee dat je aan het eind van de vakantie meer uitgerust bent dan aan het begin. Bepaalde afstanden zijn daarom op de terugweg prima af te leggen in een dag. Op de reis naar je bestemming toe zal dat anders zijn door vermoeidheid van het hele jaar hard werken.
- Zorg dat je auto in goede conditie is. Zo weet je van te voren dat alles goed zit en hoef je je minder zorgen te maken over zaken die kapot kunnen kaan. Je kunt uiteraard altijd pech hebben maar je hebt het risico hierop al verkleind.
- Zorg voor een creditcard. Ik ga niet meer zonder van huis. Hoe vaak die kleine rakker in mijn portemonnee mij al wel niet uit hachelijke situaties heeft kunnen redden. Tegenwoordig is het zelfs mogelijk om credit cards te krijgen waar je van te voren geld op stort dat klinkt misschien belachelijk maar in veel gevallen willen mensen niet betaald worden met cash of een gewone pinpas maar is een credit card wel geaccepteerd.

Mocht iemand anders nog goede tips hebben geef het dan door hieronder en dan vullen we het topic met zijn allen verder aan om zo ultiem voorbereid op reis te gaan! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Mert04 » ma 09 mei 2016, 12:36

Ik heb nog geen ervaring met lange afstandreizen met de auto, maar ben deze zomer van plan om met de up! op vakantie te gaan. Handig draadje dit!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 09 mei 2016, 12:59

Ik heb vorig jaar in drie weken tijd 7.000 kilometer afgelegd met de up! de langste afstand op een dag was 1.600 kilometer. Uit ervaring kan ik melden dat de up! een fijne reisauto is. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Joch3m
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 09:44
Locatie: Purmerend

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Joch3m » ma 09 mei 2016, 13:35

Ik ga dan wel niet met de Mii op vakantie (maar met mn S-Max) maar het lijstje is heel herkenbaar. Vooral de trip naar huis gaat veel gemakkelijker en hou je langer vol, er staat immers je eigen bed te wachten daar :)

Nog een Tip: heb je kinderen, zorg voor tablets/tv met veel films en koptelefoons. Niet echt opvoedkundig maar brengt een hele hoop rust in de auto.
Seat Mii 2012 Sport met drivepakket

Afbeelding

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Mert04 » ma 09 mei 2016, 19:15

Petrolhead Tom schreef:Ik heb vorig jaar in drie weken tijd 7.000 kilometer afgelegd met de up! de langste afstand op een dag was 1.600 kilometer. Uit ervaring kan ik melden dat de up! een fijne reisauto is. :D
Geweldig verhaal Tom! Ik heb gedurende de middag met volle teugen genoten van je verhalen over je avontuur met de up! Zonde dat je geen volledig aangeklede up! meekreeg, maar dat maakt het verhaal er niet minder op. We want more, we want more.. Ervaring met lange afstand rijden zit in ieder geval wel goed bij je :-p

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Tom Westendorp » do 12 mei 2016, 08:48

Ik ben ook alweer bezig met het plannen van nieuwe avonturen. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Mert04 » vr 13 mei 2016, 10:54

Petrolhead Tom schreef:Ik ben ook alweer bezig met het plannen van nieuwe avonturen. ;)
Ik ben erg benieuwd. Hou ons op de hoogte :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Tom Westendorp » vr 13 mei 2016, 12:31

Tipje van de sluier voor dit jaar: westkust Italy. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Tom Westendorp » zo 22 mei 2016, 10:14

Oke, de up! blijft en voor nu is het game plan als volgt:

Vakantie Sicilie:
Dag 1. (eigenlijk alleen de avond om vast het vakantiegevoel te pakken :D) Enschede - Frankfurt 340 kilometer.
Dag 2. Frankfurt - Turijn 740 kilomter.
Dag 3. Turijn Rome via de kust 673 kilometer
Dag 4. Rome - Sorento - Amalfi - Tropea 692 kilometer
dag 5. Tropea - Palermo 315 kilometer.

Dat is voor nu even het gameplan voor de reis naar Sicilie. Mochten er nog mensen zijn die tips hebben of mochten er plekken zijn die we absoluut niet moeten overslaan dan verneem ik het graag.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Mert04 » vr 01 jul 2016, 13:08

Lekker eindje! Kan ook niet wachten tot ik in september met vakantie mag. Lekker met de up! op pad. Verder nog mensen met plannen?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Tom Westendorp » vr 01 jul 2016, 18:38

Nu in Rome. De auto loopt als een zonnetje.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
jesterali18
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: di 15 dec 2015, 21:39
Locatie: Zwolle

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door jesterali18 » za 02 jul 2016, 21:04

Zelf ook route uitgestippeld met als laagste punt Rome :-). De UP gaat mee dus wordt een autotrip met vele leuke tussenstops :-)
Een dag geen file, is geen echte dag geweest :-)

Audi A1 1.4TFSI cod siambeige

Gebruikersavatar
Detje
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 19:56
Locatie: West ijsselmonde
Contacteer:

Het lange afstanden topic

Bericht door Detje » zo 03 jul 2016, 22:32

Mooi ritje geweest, en het autootje deed het buitengewoon goed.
Brandstof verbruik is dan ook niet volgens het boekkie, maar heb hem dan ook flink op zijn staartje getrapt,

Groetjes Detje :)
Bijlagen
IMG-20160703-WA0000.jpg
Onze route
IMG-20160703-WA0003.jpg
Het verbruik
20160701_134737.png
De Besteming
if you're not living' on the edge, You can't call yourself a Pyro.
You can't call yourself a Pyro, If you're not living' on the edge.

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Mert04 » ma 04 jul 2016, 08:43

Haha wauw! Hoe krijg je dat voor elkaar? Gewoon continu op topsnelheid gereden? Mooie verhalen allemaal!

Ik zelf ga komende week naar Berlijn, geen extreem lange rit maar kijk er wel naar uit. Aircootje aan, cruise control op 130, lekker muziekje aan en gaan!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Tom Westendorp » di 05 jul 2016, 09:53

De eerste echte vakantiefilm! :D

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Mert04 » vr 08 jul 2016, 08:18

Gaaf filmpje! Vooral zo doorgaan

Gebruikersavatar
Detje
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 19:56
Locatie: West ijsselmonde
Contacteer:

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Detje » vr 15 jul 2016, 08:21

En weer een stukkie verder, even naar Valencia.
Bijlagen
IMG-20160710-WA0014.jpg
IMG-20160710-WA0013.jpg
edited_1468425764133.jpg
edited_1468425764133.jpg (49.21 KiB) 5308 keer bekeken
20160711_094051.png
if you're not living' on the edge, You can't call yourself a Pyro.
You can't call yourself a Pyro, If you're not living' on the edge.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Tom Westendorp » vr 15 jul 2016, 10:07

Lekker bezig Detje! Het wordt nog spannend volgens mij wie van ons de meeste vakantie kilometers gaat maken. Ik verwacht rond de 6.5 a 7k uit te komen. Jij?

Voor diegenen die het in mijn topic gemist hebben hier nog even de overige vakantie films:







Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door lupocor » vr 15 jul 2016, 10:32

wat ik hier een beetje mis is wat je niet moet vergeten mee te nemen.
neemt niemand een reservewiel mee in plaats van een compressor en bandenvulspul.
2 of meer reflecterende vesten (verplicht in veel landen).
alcoholtester (verplicht in frankkrijk).
jerrycan gevuld met brandstof en 1 litertje olie want je weet maar nooit.
extra lampen en zekeringen voor het geval dat.
enz.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het lange afstanden topic

Bericht door Tom Westendorp » vr 15 jul 2016, 10:56

Heel goed punt Lupoco! Ik heb inmiddels bijna alle lampen in mijn up! vervangen voor LED en alle oude lampen heb ik in bubble plastic bij me. Tevens heb ik altijd tiewraps mee, een paar schroevendraaiers, litertje olie, een priem voor als er gaatjes gemaakt moeten worden (bijvoorbeeld om een bumper op te hangen na schade) de groene kaart en een paar klosjes touw.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie