Verlichting voor de kofferbak

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door CanisLupus » wo 22 jan 2014, 12:51

oerbrood schreef:Ik heb nu al een tijdje die Philips SpotOn... ik dacht dat mijn batterijen op waren, maar als ik ze met een multimeter meet geven ze ruim 1.4 volt aan. Toch doet het lampje niets meer. Dit voorval heeft mijn interesse gewekt om een kabel door te trekken van de interieurverlichting naar de kofferbak. Ik lees dat je dan de hemelbekleding moet weghalen om de kabel door te trekken. Dit klinkt erg risicovol of valt dit wel mee? Kan iemand een duidelijke instructie schrijven hoe je dit voor elkaar krijgt? Ik heb een 3 deurs up.
Als je met een multimeter 1,4 volt op een batterij meet is niet best. Echt wel leeg. Een goed batterijtester meet met belasting en zal niet 'in het groen' komen. Spanning komt bij jou onder de drempelspanning en dan werkt het niet meer. Dus helaas batterijen vervangen of voor de oplossing met kabel gaan.

oerbrood
Forum newbie
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 01 mei 2013, 21:36

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door oerbrood » wo 22 jan 2014, 16:50

N!jntje schreef:Zie mijn topic. Gewoon hemel laten zitten;) hemelverlichting loshalen. Achterbakbekleding links OF rechts loshalen. Kabel erheen geleiden via de rand van de hemelbekleding. Met een beetje moeite en correct ertussen wurmen met je vingers komt ie vanzelf goed ertussen te zitten. Er gaat vooral tijd inzitten want moeilijk is het niet.
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan je topic niet vinden....

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » do 23 jan 2014, 12:44

En de kofferbakverlichting geschakeld en ingebouwd via de hemelverlichting. De originele bedrading is niet in geknipt. Het hulsje is eraf gehaalt en door middel van deze klemmen is er een draad aan de kern vastgemaakt! Met krimpkousje eromheen. (platte gedeelte afgeknipt en de 2 bekjes om de draden geklemd)
Afbeelding
En het eindresultaat
Afbeelding

Er staat in dit topic ook nog wek wat info over. De panelen moeten gewoon losgetrokken worden. De draad voor stroom trek je gewoon van je hemelverlichting voorlangs het raam op. Dan van je a stijl boven de dakrand langs tot aan je b stijl. Dan naar beneden en dan wikkel je hem om je kabelboom heen die achter je deuroanelen zit.

Gebruikersavatar
ma76
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 07:57
Locatie: regio 0164

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door ma76 » za 01 feb 2014, 15:13

Bij de Kruidvat een led lamp gehaald met bewegingssensor en in kofferbak geplakt aardig licht zo
High up azul blue bijna full option 17 inch wielen

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Gert » wo 14 jan 2015, 18:09

Deze week zijn er weer LED lampjes te koop voor 3,99 bij de LIDL met een sensor die bij beweging in het donker de lamp laat branden. Heb er een gekocht als reserve voor de spoton ultra in de kofferbak en tot dan gebruik ik hem in het handschoenenvakje. Daar werkt hij ook prima en de batterijen (in de prijs begrepen) gaan lang mee want zo vaak kom ik daar niet.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door TwitNour » wo 14 jan 2015, 18:27

Gert schreef:Deze week zijn er weer LED lampjes te koop voor 3,99 bij de LIDL met een sensor die bij beweging in het donker de lamp laat branden. Heb er een gekocht als reserve voor de spoton ultra in de kofferbak en tot dan gebruik ik hem in het handschoenenvakje. Daar werkt hij ook prima en de batterijen (in de prijs begrepen) gaan lang mee want zo vaak kom ik daar niet.

Past dat goed? Hou je nog wel plek over voor spullen? Heb je toevallig een foto?

Gebruikersavatar
richardm35
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 09:27

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door richardm35 » wo 14 jan 2015, 18:55

Ik heb het al een tijdje in de kofferbak dacht zal nu maar eens een foto uploaden via het interieur verlichting geschakeld AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door TwitNour » wo 14 jan 2015, 19:57

Mooi! Maar ik bedoelde eigenlijk foto van het handschoenenvakje haha

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Gert » wo 14 jan 2015, 23:27

Nou ik moet ook nog een foto van mijn up plaatsen dus dan kan het handschoenenkastje er ook nog wel bij. Heb er alleen nog niet zoveel zin in. Kan wel zeggen dat het lampje prima werkt. Ook heeft het behalve de sensor stand nog een aan/uit stand en heeft dus als het ware tevens een zaklampfunctie. Ook zit er een mooi ophanghaakje aan waarmee het - denk ik want niet geprobeerd - ook heel mooi in de kofferbak aan een tassenhaak (zie foto kofferbak hierboven) opgehangen kan worden. Hij past op allerlei manieren - gewoon neerleggen - prima in het handschoenenkastje. Niet te ontkennen valt dat hij dat kastje aardig vult - het is geen heel klein lampje - maar voor de zooi die ik erin heb was nog plaats. Last but not least het werkt. Met een donkere kofferbak kon ik niet leven, met een donker handschoenenkastje eigenlijk ook niet. Feitelijk is dat onzin want dat ik erin moet zijn is heel zeldzaam. Nou ja, de avond voor ik het lampje kocht had ik toevallig een passagier waarvan ik een cadeautje kreeg. Ik zei leg het maar even in het handschoenenkastje en ik ergerde me eraan dat ze het daar op de tast moest zien te parkeren.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
martijn_koevermans
Forum newbie
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 14:49
Locatie: Zevenbergen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door martijn_koevermans » wo 09 dec 2015, 15:07

Ik heb deze unit gevonden op Ebay. Dus ik ga ook een poging wagen om deze in de kofferbak te monteren. Deze is voor volkswagen gemaakt en er zit al led verlichting in.
Bijlagen
Screenshot_2015-12-09-14-59-11_1.jpg

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » wo 09 dec 2015, 23:49

Ik zou lekker dr unit bij de vw dealer halen. De lampjes voor kofferbak hoeven niet aan de canbus te zitten dus een lampje als deze is niet perse nodig. Het lastige zit hem vooral in de draad trekken en alles loshalen.

Gebruikersavatar
martijn_koevermans
Forum newbie
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 14:49
Locatie: Zevenbergen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door martijn_koevermans » do 17 dec 2015, 21:09

Dus canbus is niet nodig?! Oké, thanks voor de tip. Dan zal ik tegen die tijd op de site van BM PARTS kijken. Had er al eentje gevonden op hun site.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » vr 18 dec 2015, 01:00

martijn_koevermans schreef:Dus canbus is niet nodig?! Oké, thanks voor de tip. Dan zal ik tegen die tijd op de site van BM PARTS kijken. Had er al eentje gevonden op hun site.
Gewoon bij de vw dealer halen. Als t goed is staan er in mijn topic nog wel ergens onderdeelnummers;) nog geen 30 euro heb je het nieuw. Draden/stekker/lamp unit. Zie ook gerrit z'n topic (Bottomsup). Dat zijn recente foto's

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door robbert-h » di 12 apr 2016, 09:02

Indien iemand de aanpassing nog wilt maken. Hierbij de onderdeel nummers vanuit ETKA:
Gloeilampje: N0177535 5W
Armatuurtje: 6L0947415 Transparant
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Gerjol
Donateur member
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:25
Locatie: Rijssen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Gerjol » vr 10 jun 2016, 07:21

Ga binnenkort deze voetlichten maar eens plaatsen als kofferbak verlichting (2 stuks)
Zowel links als rechts.

http://www.aliexpress.com/snapshot/7730 ... 5216694908" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat mij nog niet geheel duidelijk is hoe de kofferbak bekleding te verwijderen.
(verder kan ik geen enkele foto die als link in het topic geplaats zijn zien, enkel zwart of wit beeld)
Laatst gewijzigd door Gerjol op za 11 jun 2016, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » vr 10 jun 2016, 08:44

Achterportieren open doen.
Daar zie je een beschermkap naast je bank lopen aan de binnenkant van je auto. Deze beschermkap loopt van boven (hoedenplankhouder) over de binninkant schuine kant van je wielkast richting beneden naar je dorpel.
Bovenaan beginnen met trekken en dan langzaam naar onder volgen.

Zelf vind ik het makkelijkeR om de achterbank leunig te verwijderen... maar dat is keuze. Voor mij is dat 10 min werk... maar wel een hoop extra ruimte.
(Beschermkapje plastic midden onder wegdraaien richting voorraam. Dan de schroef midden onder verwijderen en dan dat plaatje weghalen. En dan met platte schroevendraaier de vergrendeling naar achteren tikken die links en rechtsonder de leuning zit. En je tilt zo de bank eruit.)

Nadat je de eerder verwijderde beschermkappen hebt verwijderd zie je daar 2 schroeven. Die torx schroeven loshalen en de rest gewoonweg trekken.

Dan je gat maken en de kabels onder de dorpels langs naar de hemelverlichting trekken zodat je ze daar kunt schakelen.

Gebruikersavatar
Gerjol
Donateur member
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:25
Locatie: Rijssen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Gerjol » vr 10 jun 2016, 19:51

N!jntje schreef:Achterportieren open doen.
Daar zie je een beschermkap naast je bank lopen aan de binnenkant van je auto. Deze beschermkap loopt van boven (hoedenplankhouder) over de binninkant schuine kant van je wielkast richting beneden naar je dorpel.
Bovenaan beginnen met trekken en dan langzaam naar onder volgen.

Zelf vind ik het makkelijkeR om de achterbank leunig te verwijderen... maar dat is keuze. Voor mij is dat 10 min werk... maar wel een hoop extra ruimte.
(Beschermkapje plastic midden onder wegdraaien richting voorraam. Dan de schroef midden onder verwijderen en dan dat plaatje weghalen. En dan met platte schroevendraaier de vergrendeling naar achteren tikken die links en rechtsonder de leuning zit. En je tilt zo de bank eruit.)

Nadat je de eerder verwijderde beschermkappen hebt verwijderd zie je daar 2 schroeven. Die torx schroeven loshalen en de rest gewoonweg trekken.

Dan je gat maken en de kabels onder de dorpels langs naar de hemelverlichting trekken zodat je ze daar kunt schakelen.
Bedankt
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL

Gebruikersavatar
Gerjol
Donateur member
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:25
Locatie: Rijssen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Gerjol » za 11 jun 2016, 20:28

Vandaag de kofferbak verlichting ingebouwd.
Zelfde ingebouwd als andere forumleden aangesloten op de binnenverlichting aan de voorzijde.

Achter bij de C-style links achter loopt wel bedrading (en leiding ruitensproeier) van de achterklep met bekabeling naar voren met daarin het signaal dat de achterklep open is, wordt ook weergeven op maps&more scherm, en binnenverlichting reageert hierop. Echter kon ik de bekabeling goed zien maar niet voldoende vrij maken om hieraan de kofferbak verlichting te koppelen. (Dus bij voldoende verwijderen van de hemel kin je hier aansluiten)

Bedrading voor op pin 1 (-) en pin 2 (+) voor bij binnenverlichting aangesloten.

Wat op valt is dat de (kofferbak)verlichting wel reageert op open, afsluiten en starten van de auto, maar als je de auto verlaat en deze niet op afsluit de binnenverlichting voorin en de kofferbak verlichting bljven branden.
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door N!jntje » za 11 jun 2016, 22:06

Hetgeen wat je zegt klopt. Er zit boven achter de hemel een aansluiting. Ik denk dat ik 1 van de weinige ben die de hemel eruit heeft gehad. Incl alles behalve dashboard... en ik kan je vertellen... veel succes met daar te komen. Je komt er alleen als je alle zijpanelen weghaald.

Wat je zegt over verlichting die niet uitgaat: er zit bij de meeste ups een timer op;)

Gebruikersavatar
Gerjol
Donateur member
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:25
Locatie: Rijssen

Re: Verlichting voor de kofferbak

Bericht door Gerjol » zo 12 jun 2016, 12:39

N!jntje schreef:Wat je zegt over verlichting die niet uitgaat: er zit bij de meeste ups een timer op;)
Net even getest, na ca 1 minuut gaat zowel de binnenverlichting als de kofferbakverlichting uit.
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL

Plaats reactie