Ons andere gebakje skoda fabia 2002

Plaats hier een topic van je andere auto.
Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Ons andere gebakje skoda fabia 2002

Bericht door Jeroen Spits » zo 21 feb 2016, 10:07

Vanwege gezinsuitbreiding inmiddels alweer 1,5 jaar geleden hebben we besloten om ons opel corsa`tje uit 1994 in te ruilen voor een 5 deurs skoda fabia hatch uit 2002. Hoewel ik het eigenlijk nooit mooie auto`s vond, toch overstag gegaan. Het is een slap gemotoriseerde 1.4 68pk. Maar wat rijdt hij heerlijk! Gekocht bij Skoda Purmerend. De uitvoering is comfort+. dwz.. airco, cruise control en verwarmde spiegels/uitgebreide boardcomputer en fabrieksradio)
We hebben de auto zonder garantie gekocht. Echter was wel de dynamo stuk. Via ons bekende kanalen voor goedkoop een gereviseerde laten monteren. (180 euro)
Grooste flater: Het voorraam gemold bij het verstellen van de spiegel. Het raam was al gebarsten. Inmiddels nieuw raam laten monteren (200 euro).
Op lange ritten rijdt de auto heel goed! Comfort dik in orde voor een auto van bijna 14 jaar oud. Gemiddeld verbruik hikt zo heen en weer tussen de 1/17 tot 1/20.

Heb even geen eigen foto: maar is verder hetzelfde als onderstaand (zonder die velgen). Kleur cayenne bruin
Persoonlijk vind ik de hatch mooier dan de station.

Afbeelding
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ons andere gebakje skoda fabia 2002

Bericht door Tom Westendorp » zo 21 feb 2016, 11:46

Ik heb er wel eens mee gereden en hoewel het één van de minst spannend gelijnde auto's van de afgelopen 20 jaar is rijden ze wel erg goed.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ons andere gebakje skoda fabia 2002

Bericht door Jeroen Spits » zo 21 feb 2016, 11:54

Ja hij is eigenlijk oersaai! Beetje oudbollig! Maar inderdaad wat een keurige auto. De garage waar hij in onderhoud is, is zeer te spreken over hoe de auto er uitziet na zoveel jaar. De onderkant is nog hard, veren goed en banden en remmen keurig. Hij was ook keurig in onderhoud geweest bij Skoda. En cruise control zo heerlijk!
Up! op je bumper!

JB81
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 06:57

Re: Ons andere gebakje skoda fabia 2002

Bericht door JB81 » do 19 jan 2017, 08:39

Grappig. Ik heb een up! via mijn werk en daarnaast staat er thuis ook een Skoda Fabia voor de deur als gezinsauto :D .

Min of meer dezelfde situatie een paar jaar geleden. We hadden een mk2 Renault Clio, maar waren op zoek naar wat meer ruimte. Is toen een Fabia Combi uit 2008 geworden, donkergrijs, en net als de jouwe voorzien van een aardig optiepakket. Een spannende auto is het allerminst, maar als gezinswerkpaard heeft'ie zich al dubbel en dwars bewezen. Nauwelijks problemen mee, alleen de achterruitenwisser werkt alleen als 'ie er zin in heeft.

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ons andere gebakje skoda fabia 2002

Bericht door Jeroen Spits » za 26 jan 2019, 08:05

We hebben de auto anderhalf jaar geleden verkocht. Koppakking lek en nog wat meer euveltjes. Inmiddels rijden we een prachtige 2017 Skoda Fabia station in drive uitvoering, zo naast de Up.
Up! op je bumper!

Plaats reactie