Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
UprogerUp
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 08:38

Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door UprogerUp » wo 02 dec 2015, 23:24

Auto und motor sport heeft onlangs een uitgebreide test gedaan met H4 lampen
Deze zijn alle getest in de unit van de Vw Up!
Je vindt de complete test hier:

http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/h4-gluehlampentest-welche-lampen-koennen-ueberzeugen-4297804.html
Bijlagen
Ergebnistabelle-MobileRelaunch_600x400-2a1dcd9a-820376.jpg
Ergebnistabelle-MobileRelaunch_600x400-2a1dcd9a-820376.jpg (64.65 KiB) 52967 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door Tom Westendorp » do 03 dec 2015, 07:42

Thanks for sharing. Ik heb de osram nightbreaker unlimited en ben er zeer over te spreken!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

UprogerUp
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 08:38

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door UprogerUp » do 03 dec 2015, 09:40

Dat is zo te zien een goede keuze
Ze staan in mijn top 3 maar een echte keuze heb ik nog niet gemaakt,aangezien er ook vele negatieve berichten te vinden zijn over de levensduur,opbrengst afname al na enkele weken .......wordt vervolgt

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door Miisport1 » zo 13 dec 2015, 07:33

Heb sinds kort de philips white vision. Xenon look. .
Bevallen prima.rond de 27 euro de doos icl 2 t10 lampjes
Heel mooie helder wit licht.borden en reflectie materiaal lichten op tov normale lampjes.
Ik vind het een vooruitgang.
Het is geen exonon lamp.maar wel makelijk plug and play materiaal met een goede upgrade tov standaart.

DavyE
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 14:24

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door DavyE » zo 13 dec 2015, 18:14

Ik heb de PIAA set zowel H4 als de H4B voor mijn mistlampen. Kost wel wat, maar je hebt me dan toch een bak licht. Enorm verschil met de normale lampjes die erin gaan :D

UprogerUp
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 08:38

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door UprogerUp » ma 14 dec 2015, 18:56

Ik heb voor de Philips extreme vison 130+ gekozen.
Woensdag even plaatsen en dan zal ik mijn bevindingen wel posten, want het zal wel een wereld van verschil zijn met de originele osram lampen.

bassie
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 19:30
Locatie: Gelderland

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door bassie » di 22 dec 2015, 22:11

Bedankt voor het testbericht. Ik heb het artikel uit interesse bestudeerd. Het einde van de H4 gloeilampen wordt al lang voorspeld ten gunste van de H7 lamp, die meer licht (lumen) kan produceren. Echter, H4 lampen zijn goedkoper in toepassing, het combineert namelijk groot- en dimlicht in één lampje, maar ook in één reflector. Wat blijkt? De kwaliteit van de verlichting zit hem voornamelijk in de reflector. Opmerkelijk: de Up heeft kwalitatief hoogwaardige reflectoren (van fabrikant Hella), zelfs veel beter dan de H7 verlichting van de Ford Focus. In de test van H7 lampjes, roemt Auto Motor und Sport de kwaliteit van de koplampen van de Up. Dus H4 biedt niet automatisch "slechter licht" dan H7. Bij H7 koplampen is de afstelling van de koplampen veel kritischer.

Dit doet me denken aan de uitgebreide uitleg van de Amerikaanse zaklampenfabrikant Maglite over "Light output (lumen) versus beam distance". Zie onder FAQ - What is ANSI? Hier: https://maglite.com/support/faq" onclick="window.open(this.href);return false;. Het belang van het aantal lumen wordt overschat en vaak verkeerd begrepen. Het gaat om de optische kwaliteit van de reflector.

Mijn conclusie: lichthoeveelheid (aantal lumen) en aantal branduren zijn strijdig met elkaar. Meer lichtopbrengst leidt tot kortere levensduur. De standaard Osram of Philips Vision Plus voldoen uitstekend dankzij de kwalitatief zeer hoogwaardige koplampen van de Up. Die lampjes zijn goedkoop (Osram original H4 voor 3 eur bij de Action), hebben een prima lichtopbrengst en gaan relatief lang mee qua branduren. Een mooier compromis vind je niet, volgens mij.

UprogerUp
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 08:38

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door UprogerUp » wo 23 dec 2015, 18:45

Hallo Bassie
jou conclusie is inderdaad helemaal juist
Toch heb ik de overstap gemaakt naar dePhilips extreme vison 130+ en ik kan je vertellen dat het echt een groot verschil is met de standaard osram lampen.
Maar of het dat waard is zal inderdaad aan de levensduur liggen en in hoeverre de kwaliteit van de lampen af neemt naar gelang het aantal brand uren.
Maar een ding is zeker.... Ik heb voorlopig flink wat extra zicht.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door arnout84 » wo 23 dec 2015, 19:48

Ik vind de koplampen van de Up/Citigo echt waardeloos, ook met andere lampen (Philips X treme vision) Ik kan er ook nog steeds niet bij dat er anno 2015 nog steeds auto's geleverd worden met een reflector koplamp. Ik had in mijn vorige auto zelf aftermarket koplampen met lenzen maar helaas zijn die er nog niet

bassie
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 19:30
Locatie: Gelderland

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door bassie » wo 23 dec 2015, 22:17

Jongens, ik heb er een beetje een rationele analyse op los gelaten. Iedereen, die zich financieel kan permitteren auto te rijden (en de Up behoort tot de goedkoopste klasse), hoeft zeker niet op autolampjes te besparen. Dat valt in het niet bij andere kostenposten. Ik zou me dus weinig aantrekken van kortere levensduur, dan maar het lampje eerder vervangen. Hierboven is Tom enthousiast over de Osram Night breakers. Misschien ga ik die wel een keer proberen, ben nu wel nieuwsgierig geworden, maar ergens ben ik dan ook weer nuchter.

Overigens, ik rijd ook een Passat met (standaard Osram) H7 lampen en lenzen. Zo'n heel groot verschil, in de zin dat ik me veiliger voel op donkere weggetjes, ervaar ik niet met de Up. Of zou ik slechtziend zijn? ;-) Wel is het groot licht van de Passat van een heel andere orde. Wat je bij de Up heel erg ziet, is dat vw op alle mogelijke manieren heeft bespaard op de kostprijs. Zelfs een lichtje in de achterbak / touwtjes voor de hoedenplank waren eerst wegbezuinigd (maar nu niet meer). Voor de een geweldig, want dat levert een betaalbare auto op (ieder merk wil graag onder de 10K beginnen, weliswaar uitgekleed), voor de ander ook wel teleurstellend omdat nuttige of begeerlijke dingen ontbreken, zoals in dit geval koplampen met lenzen. Het gaat allemaal in de kostprijs zitten. Ik vind bijvoorbeeld electrisch bedienbare en verwarmde spiegels bij een standaard uitrusting horen en zou het niet willen missen, maar niet iedereen wil daarvoor betalen, vrees ik. De Opel Karl heeft bijv. zij-airbags achterin, en als opties o.a. lane departure warning en climat control. Wow. Daar staan we te koekeloeren als Up-rijder. hahaha ik raak nu off-topic, sorry.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door dubbel-UP! » za 06 feb 2016, 16:14

De osram night braker unl. geeft echt veel witter licht. Zo veel dat tegenmoet komers vaak seinen.
Echter heb ik die al 2 maal defect gehad in nog geen 2 jaar (25 dkm), geschat zijn dat 250 uur.
Dat is wel erg snel.
Nu maar weer even een standaard philips vision erin. Slechts 2,99 bij action.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door Autheo » za 06 feb 2016, 17:11

dubbel-UP! schreef:De osram night braker unl. geeft echt veel witter licht. Zo veel dat tegenmoet komers vaak seinen.
Echter heb ik die al 2 maal defect gehad in nog geen 2 jaar (25 dkm), geschat zijn dat 250 uur.
Dat is wel erg snel.
Nu maar weer even een standaard philips vision erin. Slechts 2,99 bij action.
Ik heb nooit wat veranderd aan m'n standaardverlichting. En heb nooit gevonden dat ik in het donker minder zicht heb. Nu woon ik niet in het allerdonkerste buitengebied, maar m'n dagelijkse route gaat wel door de polder. Wel altijd voldoende verkeer (ook tegenliggers), zodat ik eigenlijk nauwelijks met groot licht rijdt. Maar in de 90.000 km met m'n vorige Mii heb ik nog nooit één lampje hoeven te wisselen. En daar zaten toch heel wat 'donkere' km's bij.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door Tom Westendorp » do 26 mei 2016, 07:27

Korte update mijnerzijds. De Osram Nightbreaker Unlimited's zijn er bij mij op 21 november in gegaan en de eerste is vanmorgen geploft. Ik ben niet echt onder de indruk van de levensduur dus.

Hmmm maar eens kijken naar alternatieven.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door Tom Westendorp » do 26 mei 2016, 10:08

Update: tweet gestuurd naar Osram en ik moest ze een e-mail sturen zodat ze kunnen kijken of deze kwestie eventueel opgelost kan worden. Wordt vervolgd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door kgroot.nl » do 26 mei 2016, 15:38

Eventueel heb ik nog een aantal Philips Vision 30% H4's liggen. Nieuw in de verpakking. Dus als mensen lampen zoeken laat het me gerust even weten
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door Tom Westendorp » do 26 mei 2016, 17:00

Ik wacht even wat er uitkomt met osram maar mogelijk is dat voor mij interessant.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 jun 2016, 07:11

Korte update! Ik heb een nieuwe set Osram Nightbreakers thuisgestuurd gekregen. Super service!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door Guy » wo 01 jun 2016, 09:04

waar twitter al niet goed voor is. mijn nightbreakers zitten er ook sinds november in, hopelijk houden ze het wat langer vol.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 jun 2016, 09:14

Dat hoop ik ook voor je. Ik ben mega enthousiast over de lampen. De lichtopbrengst is fantastisch!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Welke H4 lamp is het beste voor in de Up! (Test)

Bericht door GunSpeed » wo 01 jun 2016, 11:55

Wow Tom dat is pas goed nieuws!! Pluim voor Osram! :greetings-clappingyellow:
up! Black BMT 75pk 3d

Plaats reactie