Welke schroefset? En vering algemeen.

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
JEROEN206
Vagling liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 20 okt 2014, 07:55

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door JEROEN206 » wo 25 mar 2015, 14:13

nieuwe schroefsets van LOWTEC

http://www.lowtec.de/de/volkswagen/up/" onclick="window.open(this.href);return false;

Met een verlaging van 25-80mm aan achterzijde .

En ook nog een Megalow set leverbaar.
Vw High UP! TSI Bluemotion , Drive pakket , DAB+, 135Pk-230NM Vagtechniek ,18"OZ Ultraleggera,KW schroefset.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 mar 2015, 15:30

80mm lijkt me toch voldoende. :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Vinniepilon » za 28 mar 2015, 07:35

Vandaag gaat de Up! Naar beneden!! Foto's volgen. 8-)
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Tom Westendorp » za 28 mar 2015, 16:10

Waar blijven die foto's?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Vinniepilon » za 28 mar 2015, 19:29

Komen zo!! :D
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door TwitNour » za 28 mar 2015, 19:46

Ja maar dat kan toch niet?! Foto's moeten er gewoon meteen op hè! :lol:

Gebruikersavatar
Snoopy
Donateur member
Berichten: 211
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 14:12
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Snoopy » za 28 mar 2015, 20:48

Jaja, daar ben ik dan MET foto's!!! Sorry, moest ze van 2 camera's afhalen en even nalopen, want tja, wil wel de knappe foto's laten zien natuurlijk. Ze zijn niet geweldig, tussen het klussen door gedaan en ook nog buiten foto's terwijl er een bui hing... maar goed, hier komen de foto's van vandaag, onze klusdag. Wat hebben we gedaan?

Een FK (AK street) verlagingsset eronder gezet, EINDELIJK m'n spiegelkappen gemonteerd en mijn uitlaatsierstukje, die ik te danken heb aan Guido. Hij staat nu niet op zijn laagste stand, simpelweg niet praktisch in dagelijks gebruik, maar het scheelt al een enorm eind. Ik ben er bijzonder blij mee, en hij smoelt heel anders met deze aanpassingen...... en er komt nog meer aan als het meezit.. maar daar broeden we nog op.

En ja, ik weet het, de forumsticker zit er nog niet op. Het weer werkte niet mee, dus ik wilde het vandaag doen, omdat we vandaag binnen konden klussen. Domme ik, ben op locatie en kom erachter dat ik vergeten ben mijn sticker mee te nemen.... dus die komt er later nog op.
Bijlagen
IMG_3411.jpg
De standaardversie van de SnoopUp!
Straks aan het einde van de dag is deze niet zo standaard meer.
IMG_3413.jpg
Spiegelkappen, die kunnen zeker wel sportiever....
IMG_3414.jpg
Kontje, kan nog wel wat mooier.....
IMG_3416.jpg
Achterzijde standaard hoogte, Blue Motion.
IMG_3417.jpg
Voorzijde standaard hoogte, Blue Motion.
IMG_3421.jpg
Voor we gaan verlagen, de maat aan de achterzijde even opnemen.
IMG_3422.jpg
Voor we gaan verlagen, even de maat aan de voorzijde opnemen.
DSC_4890.jpg
Originele vering, die gaat eraf... en dan gaan we omlaag!
DSC_4893.jpg
Hoogte verschil tussen oud en nieuw....
DSC_4895.jpg
Origineel vs. Nieuw, achterzijde.
DSC_4899.jpg
Smoelt goed, dat gele.... lekker hoor.
DSC_4900.jpg
Setje achter zit eronder, dan kunnen we de voorkant gaan doen.
DSC_4904.jpg
Bij gebrek aan de juiste krikmiddelen en oplossingen... dan maar de pompwagen erbij gepakt. Kan 2000 kg liften, dus moet lukken. Tot dat hij verlaagd is en je de pompwagen met blok hout wil verwijderen..... pompwagen vast onder de auto, LOL.
DSC_4907.jpg
Origineel vs. Nieuw
Best een verschil,... sleutelen maar!!
IMG_3424.jpg
Hij is verlaagd!!! Staat de SnoopUp! zeer goed.
IMG_3425.jpg
Zomaar even een mooi fotootje van de SnoopUp!
IMG_3426.jpg
Voorkant verlaagd.....en kan eventueel nog lager. Maar dat is praktisch niet zo handig in het dagelijks gebruik. Maar wellicht voor een meeting... mogelijkheid is er.
IMG_3427.jpg
Verlaagde versie van de SnoopUp! Toch blij dat ik dat gedaan heb.
IMG_3428.jpg
Mooi kontje zo, ;-)
IMG_3429.jpg
Het uitlaatstukje, dankzij Guido, erg blij mee!
IMG_3430.jpg
Achterzijde verlaagde versie, ongeveer 3,5 cm lager dan de standaard Blue Motion versie. Weet even niet de exacte verlaging, moet deze nog goed opmeten.
IMG_3431.jpg
Voorzijde, verlaagde versie.... poeh, dat scheelt wel een stukje. Ongeveer 3,5 cm lager dan de standaard Blue Motion hoogte.
IMG_3433.jpg
Een detail foto van mijn mooie spiegelkappen, met dank aan Erik.
En Up! we go!!!
VW High Up! 75 pk BMT : vanaf juli 2013 - juni 2015
Sinds juni 2015 Seat Ibiza FR Dynamic
Tweewieler: BMW R1200ST :D

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door UPsmurf » za 28 mar 2015, 21:00

De verlaging lijkt me inderdaad ook een praktische hoogte netjes! als je er in gaat zitten zakt hij toch nog iets door, dus gewoon een keer foto's maken als je aan het rijden bent ;) en als je er bijvoorbeeld 17inch wielen onder zou knallen lijkt het ook al heel anders.

Persoonlijk vind ik de spiegel kappen en de uitlaat geen UP!grade, maar eerder het tegenover gestelde.. snorry.

De kleur is wel awsome de 1 na mooiste kleur, na het smurf blauw dat ik besteld heb dan :P :mrgreen: want dat is natuulijk de mooiste kleur :)

Heb je al een paar kilometer kunnen rijden? en kunnen ervaren of het waar voor je geld is :P er wordt altijd gezegd dat fk vrij veel stuitert/hard is.... you get what you pay for... wordt vaak gezegd bij schroefsets.

Succes en veel plezier :)
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Snoopy
Donateur member
Berichten: 211
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 14:12
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Snoopy » za 28 mar 2015, 21:08

UPsmurf schreef:De verlaging lijkt me inderdaad ook een praktische hoogte netjes! als je er in gaat zitten zakt hij toch nog iets door, dus gewoon een keer foto's maken als je aan het rijden bent ;) en als je er bijvoorbeeld 17inch wielen onder zou knallen lijkt het ook al heel anders.

Persoonlijk vind ik de spiegel kappen en de uitlaat geen UP!grade, maar eerder het tegenover gestelde.. snorry.

De kleur is wel awsome de 1 na mooiste kleur, na het smurf blauw dat ik besteld heb dan :P :mrgreen: want dat is natuulijk de mooiste kleur :)

Heb je al een paar kilometer kunnen rijden? en kunnen ervaren of het waar voor je geld is :P er wordt altijd gezegd dat fk vrij veel stuitert/hard is.... you get what you pay for... wordt vaak gezegd bij schroefsets.

Succes en veel plezier :)
Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak en krijgen we daarom allemaal unieke Uppies en zo. :D
Mijn wielen wil ik niet anders, want ik ben al vanaf begin helemaal gek van deze velgen en was alweer blij na mijn winterwielen dat deze er weer onder konden. Hahaha, eigen kleur is altijd de mooiste en ik ben heel blij met mijn kleur. Vind het persoonlijk ook weer veel mooier dan de light silver.

Ik heb er een stukje mee gereden, maar omdat het al wat later was en wij beide en lange dag hadden gehad, heb ik er niet ver mee gereden. En ja het stuitert. Maar goed, het lijkt erop dat mijn originele vering al niet echt in orde was en wat ik dus echt een pluspunt vind is dat hij niet meer duikt met remmen, daardoor strak remt en er zit na een drempel bijvoorbeeld (en die hebben wij veel in Nederland en de helft ligt volgens mij hier in Haarlemmermeer) er geen dip meer in zit na het laatste stuk drempel, dus dat bevalt goed. Het gestuiter, denk dat ik daar wel aan kan wennen maar de tijd zal het leren, wel strak rotondes nemen nu.... als het beter weer is kan ik even gaan 'spelen' en proberen hoe hij reageert op de bij mij bekende rotondes, vergeleken met mijn originele vering. Maar ik ben happy met mijn, niet meer standaard, SnoopUp!.
En Up! we go!!!
VW High Up! 75 pk BMT : vanaf juli 2013 - juni 2015
Sinds juni 2015 Seat Ibiza FR Dynamic
Tweewieler: BMW R1200ST :D

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 mar 2015, 07:07

Super post!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door TwitNour » zo 29 mar 2015, 08:57

Gaaf!

Gebruikersavatar
Zornyc
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: di 28 okt 2014, 18:46

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Zornyc » zo 29 mar 2015, 11:54

Verlaging staat echt super! Maar uitlaat'sier'stuk en spiegelkappen. :naughty:

Natuurlijk ieder zijn eigen, maar iedereen is vrij om zijn mening te geven lijkt mij.


'Heb je eigenlijk je voor-lip verwijderd, of lijkt dit zo?

Gebruikersavatar
Snoopy
Donateur member
Berichten: 211
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 14:12
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Snoopy » zo 29 mar 2015, 13:58

Zornyc schreef:Verlaging staat echt super! Maar uitlaat'sier'stuk en spiegelkappen. :naughty:

Natuurlijk ieder zijn eigen, maar iedereen is vrij om zijn mening te geven lijkt mij.


'Heb je eigenlijk je voor-lip verwijderd, of lijkt dit zo?
Tja ieder z'n mening, echte uitlaat heb ik geen trek meer in, heb ik in verleden al gehad en deze heb ik er zo weer af als ik het zat ben. Spiegelkappen, tja ik zie alleen maar de chromen en die vind ik dus niet mooi...keuzes keuzes....

En ja m'n voorlip is verwijderd, had er op standaard hoogte al last mee, met hoge stoepen en dus meteen zoiets van voorlip eraf.
En Up! we go!!!
VW High Up! 75 pk BMT : vanaf juli 2013 - juni 2015
Sinds juni 2015 Seat Ibiza FR Dynamic
Tweewieler: BMW R1200ST :D

Gebruikersavatar
Zornyc
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: di 28 okt 2014, 18:46

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Zornyc » zo 29 mar 2015, 14:02

Snoopy schreef:
Zornyc schreef:Verlaging staat echt super! Maar uitlaat'sier'stuk en spiegelkappen. :naughty:

Natuurlijk ieder zijn eigen, maar iedereen is vrij om zijn mening te geven lijkt mij.


'Heb je eigenlijk je voor-lip verwijderd, of lijkt dit zo?
Tja ieder z'n mening, echte uitlaat heb ik geen trek meer in, heb ik in verleden al gehad en deze heb ik er zo weer af als ik het zat ben. Spiegelkappen, tja ik zie alleen maar de chromen en die vind ik dus niet mooi...keuzes keuzes....

En ja m'n voorlip is verwijderd, had er op standaard hoogte al last mee, met hoge stoepen en dus meteen zoiets van voorlip eraf.
Is de lip makkelijk te verwijderen? Want lees verschillende dingen; dat ie er zo af is te schroeven, en dat sommige er met de dremel langs gaan. :S

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Vinniepilon » zo 29 mar 2015, 14:15

Is de lip makkelijk te verwijderen? Want lees verschillende dingen; dat ie er zo af is te schroeven, en dat sommige er met de dremel langs gaan. :S
Lip is een geheel met zwarte onderrand. Dus je moet hem eraf zagen of iets dergelijks. Wij hebben het met een schrobzaag gedaan en na bewerkt met een klein roterende schuurmachine.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Zornyc
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: di 28 okt 2014, 18:46

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Zornyc » zo 29 mar 2015, 15:33

Vinniepilon schreef:
Is de lip makkelijk te verwijderen? Want lees verschillende dingen; dat ie er zo af is te schroeven, en dat sommige er met de dremel langs gaan. :S
Lip is een geheel met zwarte onderrand. Dus je moet hem eraf zagen of iets dergelijks. Wij hebben het met een schrobzaag gedaan en na bewerkt met een klein roterende schuurmachine.
Dank voor deze informatie! :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 mar 2015, 19:21

Moet deze post niet in je mijn auto topic Snoopy? :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Snoopy
Donateur member
Berichten: 211
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 14:12
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Snoopy » zo 29 mar 2015, 19:24

Petrolhead Tom schreef:Moet deze post niet in je mijn auto topic Snoopy? :D
Eigenlijk geen idee Tom, ik heb op aanwijzing van VinniePilon hier de foto's geplaatst :lol: iedereen zat zo met smart op foto's te wachten.

Kun jij het dan verplaatsen?
En Up! we go!!!
VW High Up! 75 pk BMT : vanaf juli 2013 - juni 2015
Sinds juni 2015 Seat Ibiza FR Dynamic
Tweewieler: BMW R1200ST :D

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 mar 2015, 19:29

Gewoon dit topic: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 947#p33947" onclick="window.open(this.href);return false; een rotschop geven en de post knippen en plakken. Kan ik ook voor je doen maar dan staat het niet op je eigen naam.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Snoopy
Donateur member
Berichten: 211
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 14:12
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Welke schroefset? En vering algemeen.

Bericht door Snoopy » zo 29 mar 2015, 19:52

Petrolhead Tom schreef:Gewoon dit topic: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 947#p33947" onclick="window.open(this.href);return false; een rotschop geven en de post knippen en plakken. Kan ik ook voor je doen maar dan staat het niet op je eigen naam.
Tja, kopie paste werkt niet, en m'n foto's moet dan opnieuw uploaden met tekst en dan moet ik m'n laptop aanzetten, want die foto's heb ik hiet niet op m Ipad.

Wordt nog een klusje...... :roll:
En Up! we go!!!
VW High Up! 75 pk BMT : vanaf juli 2013 - juni 2015
Sinds juni 2015 Seat Ibiza FR Dynamic
Tweewieler: BMW R1200ST :D

Plaats reactie