Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » ma 01 sep 2014, 22:12

Het was even stil als het om nieuwe reviews gaat. Hier een van een 60 pk move-up met zo'n 20.000 km:

http://www.autoweek.nl/autoreview/38955 ... mt-move-up


Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » vr 26 sep 2014, 16:55

Hier een review van een Citigo 60 pk Greentec Active uit 2012 met meer dan 30.000 km op de teller:
http://www.autoweek.nl/autoreview/39070 ... 2012-heden

Afbeelding

murma
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 12:42

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door murma » di 07 okt 2014, 12:47

Wie heeft er langer dan twee jaar ervaring met de VW Up? Voor wat betreft reparatiekosten. Ik overweeg een zekerheidspolis af te sluiten voor 1 of 2 jaar, maar is dat wel nodig?
Wie weet wat voor reparaties er in jaar 2 en 3 eventueel om de hoek komen kijken. :?:

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » zo 14 dec 2014, 18:19

Na een lange stilte is hier weer een nieuwe review, nu van een Mii 60 pk sport dynamic:
http://www.autoweek.nl/autoreview/39438 ... rt-dynamic

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » zo 14 dec 2014, 19:46

En vandaag ook een nieuwe review van een up! 60 pk move up, een lease auto met meer dan 60.000 km:
http://www.autoweek.nl/autoreview/39440 ... mt-move-up

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » za 20 dec 2014, 18:37

Hier een nieuwe review van een Up 60 pk groove up:

http://www.autoweek.nl/autoreview/39472 ... -groove-up

Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » zo 21 dec 2014, 17:35

Als ik nieuwe reviews zie verschijnen, plaats ik daar hier een melding van. Ook in de openingspost van dit topic pas ik dan de lijst aan. Daar plaatste ik ook de foto van de review (als die er was). Helaas zorgden wijzigingen van foto's in bestaande reviews voor foutmeldingen, zodat ik de lijst dan niet kon bijwerken. In de openingspost heb ik daarom de foto's nu maar weg gelaten, zodat het overzicht actueel blijft (voor zover de reviewers hun review ook zelf bijwerken).

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » di 23 dec 2014, 12:11

Omdat de openingslijst zonder foto's wel erg saai werd, heb ik daar alsnog de volgende algemene foto's bij geplaatst:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » di 03 feb 2015, 21:23

Na meer dan een maand 'stilte' is hier eindelijk weer een nieuwe review,dit keer van een eco-up met 48.000 km op de teller:
http://www.autoweek.nl/autoreview/39770 ... mt-move-up

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » ma 09 feb 2015, 17:55

En hier een Seat Mii Sport Dynamic 60 pk, die zelf vraag of je een sms-je wel of niet wil lezen:

http://www.autoweek.nl/autoreview/39814 ... rt-dynamic

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Autheo » di 17 feb 2015, 10:20

Als je Tigra naar de sloop moet is een Citigo een veel leukere vervanger:
http://www.autoweek.nl/autoreview/39856 ... ntech-tour

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door UPsmurf » wo 18 feb 2015, 21:15

Beste mede forumgebruikers, ik ben nieuw hier. Wij hopen in de komende dagen een (Smurf) blauwe UP! aan te gaan schaffen. Nu is alleen het volgende aan de hand. We hebben een budget gesteld voor ons zelf, en voor dat budget kan ik een Move UP! kopen met drie deuren in het smurf blauw met drive pakket en airco, op zich prima uiteraard. Nu kwamen we een voorraad model high up! tegen ook smurf blauw met veel meer toeters en bellen erop, en +/-10% duurder 1400euro duurder. omdat ik veel kilometers rijd, vind ik het interieur van de high up! erg interessant vooral het (dikkere) lederen stuur. Enerzijds ben ik een beetje bang dat alle extra's de motor belasten en de auto er wellicht minder zuinig van wordt. Zijn er wellicht mensen die me goede argumenten kunnen geven om juist voor de move UP! of toch de High UP! te kiezen? (buiten het is mooier).

bij voorbaat dank,

Maarten
High UP! smurf blauw

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door arnout84 » wo 18 feb 2015, 21:47

UPsmurf schreef:Beste mede forumgebruikers, ik ben nieuw hier. Wij hopen in de komende dagen een (Smurf) blauwe UP! aan te gaan schaffen. Nu is alleen het volgende aan de hand. We hebben een budget gesteld voor ons zelf, en voor dat budget kan ik een Move UP! kopen met drie deuren in het smurf blauw met drive pakket en airco, op zich prima uiteraard. Nu kwamen we een voorraad model high up! tegen ook smurf blauw met veel meer toeters en bellen erop, en +/-10% duurder 1400euro duurder. omdat ik veel kilometers rijd, vind ik het interieur van de high up! erg interessant vooral het (dikkere) lederen stuur. Enerzijds ben ik een beetje bang dat alle extra's de motor belasten en de auto er wellicht minder zuinig van wordt. Zijn er wellicht mensen die me goede argumenten kunnen geven om juist voor de move UP! of toch de High UP! te kiezen? (buiten het is mooier).

bij voorbaat dank,

Maarten
Extra's die de motor belasten? Zit er een 1.4 turbo blok in dan?

Nee, een kale up rijdt even goed en zuinig als de duurste (in de praktijk want in theorie komen de kenners met bandenmaten en zo)
Wil je perse een up dan? Je kunt ook kijken naar een Skoda Citigo. Krijg je vaak meer opties voor minder geld als een Up.

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door UPsmurf » wo 18 feb 2015, 22:06

Ik wil graag de licht blauwe kleur, en ik vind de up! de mooiste van de drie, daarnaast rij ik met de mijn tweede auto ook volkswagen. Verder gewoon voor de algemene afwerking en kwaliteit. Al lees je toch ook weleens dat dat niet altijd op gaat. :roll:
High UP! smurf blauw

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door arnout84 » wo 18 feb 2015, 22:35

UPsmurf schreef:Ik wil graag de licht blauwe kleur, en ik vind de up! de mooiste van de drie, daarnaast rij ik met de mijn tweede auto ook volkswagen. Verder gewoon voor de algemene afwerking en kwaliteit. Al lees je toch ook weleens dat dat niet altijd op gaat. :roll:
Ik stond gister toevallig naast een nieuwe (vrijwel kale) Up bij een dealer en ik schrok van de prijs (ook na het terug rekenen van de oude 2014 prijzen) kwam neer op een dikke 14000 met normale opties. Dan was mijn complete Citigo toch even 2000 goedkoper.

Toch is de Up ook een hartstikke goede keus vanwege de "pimp" mogelijkheden via de dealer. Is bij skoda zeer beperkt helaas...

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Altos » do 19 feb 2015, 08:28

UPsmurf schreef:Ik wil graag de licht blauwe kleur, en ik vind de up! de mooiste van de drie, daarnaast rij ik met de mijn tweede auto ook volkswagen. Verder gewoon voor de algemene afwerking en kwaliteit. Al lees je toch ook weleens dat dat niet altijd op gaat. :roll:
Welke je het mooiste vind is zeer persoonlijk idd maar de bouwkwaliteit is exact 100% identiek hoor. Persoonlijk vind ik het stuur (ook het lederen stuur) van de Up! te dun, de pook niet prettig en de tellers niet zo mooi qua design, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Succes met je keuze.

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door UPsmurf » do 19 feb 2015, 10:39

Het stuur vind ik ook te dun bij de UP! dat is ook een reden dat ik zit te denken over de high up! omdat die een lederen stuur heeft die dus hopelijk iets dikker is, en anders zou ik er zo'n stuurhoes om heen kunnen maken die je dan vast moet naaien zeg maar. is het stuur van de Skoda bijvoorbeeld aanzienlijk dikker dan?
High UP! smurf blauw

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door arnout84 » do 19 feb 2015, 11:57

UPsmurf schreef:Het stuur vind ik ook te dun bij de UP! dat is ook een reden dat ik zit te denken over de high up! omdat die een lederen stuur heeft die dus hopelijk iets dikker is, en anders zou ik er zo'n stuurhoes om heen kunnen maken die je dan vast moet naaien zeg maar. is het stuur van de Skoda bijvoorbeeld aanzienlijk dikker dan?
Volgens mij zit daar niet zo veel verschil in. Je kunt altijd kiezen om een leer stuur opnieuw (en dikker) te laten bekleden. Zoek maar eens op "lenkrad up" op ebay.de

Gebruikersavatar
Nickst3rr
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 15:43

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door Nickst3rr » do 19 feb 2015, 12:07

Ik heb gisteren mijn Up! upgehaald. Het is een Move Up! Maar ik heb wel voor het leren stuur gekozen. Kostte uit mijn hoofd €170,- extra


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Ervaringen van gebruikers (Reviews)

Bericht door UPsmurf » do 19 feb 2015, 12:12

Ok bedankt voor de tip die optie had ik nog niet gezien. ik wil eigenlijk ook nog extra garantie erbij moeten w ook maar eens over onderhandelen ;)
High UP! smurf blauw

Plaats reactie