Vagtechniek gaat toch naar de Noordkaap Foto's P6!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Vagtechniek gaat toch naar de Noordkaap Foto's P6!

Bericht door Tom Westendorp » di 08 apr 2014, 08:32

Waarde forumgenoten,

Het doet mij deugd bekend te mogen maken dat er een groot avontuur op stapel staat. Na maanden van overleg, plannen en rekenen zijn Vagtechniek en het vwupforum.com tot de conclusie gekomen dat het te gek zou zijn om met een up! een abnormale afstand af te leggen. Wat nou stadsauto? Wij gaan laten zien dat een up! gewoon geschikt is om naar het einde van Europa te rijden.

Voor diegenen die de topic titel hebben gelezen en denken dat we bij de Pyreneeën klaar zijn heb ik goed nieuws. Als we het doen doen we het goed. De reis zal dus iets verder voeren. We gaan namelijk per up! naar Gibraltar. De reis zal één groot avontuur worden waarbij vele gave plekken aangedaan zullen worden.

Van de route zal dagelijks verslag gedaan worden, er zullen filmpjes ge-upload worden en ook via, Facebook, Instagram en Twitter zal het avontuur te volgen zijn, uiteraard zal dit topic ook dagelijks ge-update worden!

De route zoals hij nu voorgesteld is:

- Enschede
- Nurburgring
- Geneve
- Monaco
- Barcelona?
- Gibraltar

De terugreis ligt nog open en daar is wellicht een rol voor de forumbezoeker weggelegd. Zijn er plaatsen die je tussen Gibraltar en Nuenen absoluut moet aandoen?

Hoe gaan we de reis ondernemen?

Sinds een tijdje ben ik gefascineerd geraakt door overlanding, het volledig afhankelijk van een auto over land reizen. Daarom heb ik laatst ook gevraagd of het mogelijk is om de stoel plat te leggen teneinde een bed te creëren. Nu duidelijk is geworden dat het niet mogelijk is om in de auto te slapen gaan we voor de mogelijkheid die er het dichtst bij komt, te weten: kamperen met een opgooi tent. De bedoeling is wel om zelf te koken op een gas pitje en voor de avonden dat er geen tijd is om te koken hebben we gelukkig altijd nog de McDonalds of de locale cuisine. :mrgreen:

Het is de bedoeling om lange afstanden per dag te rijden om zo de auto maximaal te laten werken. Het gaat tenslotte om de auto!

Tips, truuks of opmerkingen zijn allemaal bijzonder welkom! :dance:

Edit 1: Ik kan iedereen aanraden onderstaand boek te lezen. Ik ga dus even verder studeren! :dance:

Afbeelding

Edit 2: Dit is de route zoals hij er nu uitziet:

- Enschede
- Nurburg
- Geneve
- Grenoble
- La mure
- Corps
- Gap
- Sisteron
- Digne
- Castellane
- Grasse
- Cannes
- Monaco
- Barcelona
- Malaga
- Puerto Banus
- Gibraltar

En dan de terugreis:
- Gibraltar
- Sevilla
- Madrid
- Le mans
- Enschede

Bovenstaande plaatsen aaneengeschakeld maakt in totaal een whopping aantal van 5.590 kilometers.Lijkt me genoeg toch? :whistle:

Edit 3:
Omdat we toch naar de Noordkaap gaan is de route nogmaals aangepast.

- Enschede
- Hamburg
- Odense
- Mantorp
- Stockholm
- Lulea
- Noordkaap
- Lulea
- Trölhattan
- Odense
- Hamburg
- Enschede

Link naar de nieuwe route:
https://goo.gl/maps/ooY2Z
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door MicroUp » di 08 apr 2014, 08:54

Leuk idee dit!

Zelf ga ik van de zomer ruim 5000KM rijden met mijn up! , ben benieuwd of hij het vol houdt haha
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door Menaz » di 08 apr 2014, 09:09

Ondanks het feit dat hij daar niet gebouwd wordt, is 'Martorell' wel een leuke tussenstop voor de Mii'tjes.

Afbeelding
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door up! » di 08 apr 2014, 09:21

Leuk idee Tom!

Is het meerijden van de Mille Miglia wellicht ook een leuk idee (eventueel naast de reis naar Spanje)? Mille Miglia is volgende maand en ik was van plan mee te rijden met de up!
Laatst gewijzigd door up! op di 08 apr 2014, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door Jos Bosch » di 08 apr 2014, 10:36

Gaaf plan Tom.
Kan niet wachten op de foto's filmpjes en verslagen.
Kan je niet de achterbank verwijderen en daar een bedje maken :shock:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door Tom Westendorp » di 08 apr 2014, 12:23

Jos Bosch schreef:Gaaf plan Tom.
Kan niet wachten op de foto's filmpjes en verslagen.
Kan je niet de achterbank verwijderen en daar een bedje maken :shock:
Heb ik over nagedacht maar ik ben tot de conclusie gekomen dat een up! daar gewoon echt te klein voor is. :D

Mile Miglia is ook gaaf maar heb ik twee jaar geleden deels mee gereden en dat was een super ervaring maar vooral veel file. :(
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door el coche SEAT » di 08 apr 2014, 16:20

Op de terugweg zou je via Portugal nog naar Santiago de Compostella kunnen rijden.
Kun je de pelgrims ontmoeten die El Camino lopen.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door Touchwood » di 08 apr 2014, 16:21

Alhambra in Granada
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door MauriceR. » di 08 apr 2014, 20:15

Leuk! Een account op 'waarbenjij.nu' is wel leuk voor een constante update!

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door Tom Westendorp » di 08 apr 2014, 20:19

MauriceR. schreef:Leuk! Een account op 'waarbenjij.nu' is wel leuk voor een constante update!

M.
Uhm... waar hebben we dit forum dan nog voor? :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Lucvdheijden
Donateur member
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 07:30

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door Lucvdheijden » do 10 apr 2014, 11:35

wat is de datum? misschien wil ik mee ligt eraan wanneer
volkswagen high up black edition full options

(polo 86c bwj 1981 sold)
(ford ka bwj 1997 sold)

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door henri » do 10 apr 2014, 19:42

Dit gaat de koelkast in?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door Tom Westendorp » do 10 apr 2014, 21:20

henri schreef:Dit gaat de koelkast in?
Natuurlijk niet. Morgen even met Thijs bellen! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door ABT-UP » do 22 mei 2014, 12:50

ben zelf 3x naar monaco geweest ( 2x formule 1 - 1x vakantie ) ,maar moet zeggen,vind het geweldig daar,duur,maar dan heb je ook wat,zelf over circuit rijden,adviseer het overdekte winkel centrum, en kijk eens bij auto dealers wat daar allemaal binnen staat ,

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door RobertJ » do 22 mei 2014, 13:24

Vond monaco zelf erg tegenvallen, veel bouwwerken en allemaal stoffige boel. Doe mij maar gewoon st tropez :)

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door Tom Westendorp » do 22 mei 2014, 15:12

Zaterdag even met de heren overleggen. Het kan goed zijn dat de plannen enigszins gewijzigd gaan worden. :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door MuziekUP » do 22 mei 2014, 23:38

Een mooie en verre reis plannen is altijd fijn, reeds veel plezier vooraf, en op een bepaalde manier ook wel een avontuur, maar ik vind het wat te ver gaan om te doen alsof het iets heel erg bijzonders is om met een Up naar Zuid Spanje (en terug) te rijden. Zie ook meldingen van anderen die ogenschijnlijk zonder moeite 4 a 5000 km met een Up/Mii/Citigo afleggen tijdens een vakantie, ik heb daar zelf ook niet zo'n probleem mee.
De auto moet het zonder meer aankunnen, zeker als je bedenkt hoe in de afgelopen decennia de kwaliteit van de auto's is verbeterd en ook het wegennet is er erg op vooruit gegaan (veelal met dank aan de EEG).

Hoe dan ook, ik wil je niet ontmoedigen en wens je veel plezier met de voorbereiding en een goede reis en we horen/zien graag hoe de verdere planning en de uiteindelijke reis verloopt :)

P.S. In Spanje naar Barcelona en van daar niet langs de kust rijden (veel oerlelijke toeristenbouw etc), maar door binnenland naar Gibraltar en langs Madrid/Portugese grens terug. En als het kan de snelwegen mijden ;)
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door Tom Westendorp » vr 23 mei 2014, 06:14

MuziekUP schreef:Een mooie en verre reis plannen is altijd fijn, reeds veel plezier vooraf, en op een bepaalde manier ook wel een avontuur, maar ik vind het wat te ver gaan om te doen alsof het iets heel erg bijzonders is om met een Up naar Zuid Spanje (en terug) te rijden. Zie ook meldingen van anderen die ogenschijnlijk zonder moeite 4 a 5000 km met een Up/Mii/Citigo afleggen tijdens een vakantie, ik heb daar zelf ook niet zo'n probleem mee.
De auto moet het zonder meer aankunnen, zeker als je bedenkt hoe in de afgelopen decennia de kwaliteit van de auto's is verbeterd en ook het wegennet is er erg op vooruit gegaan (veelal met dank aan de EEG).

Hoe dan ook, ik wil je niet ontmoedigen en wens je veel plezier met de voorbereiding en een goede reis en we horen/zien graag hoe de verdere planning en de uiteindelijke reis verloopt :)

P.S. In Spanje naar Barcelona en van daar niet langs de kust rijden (veel oerlelijke toeristenbouw etc), maar door binnenland naar Gibraltar en langs Madrid/Portugese grens terug. En als het kan de snelwegen mijden ;)
Het aantal kilometers is op zich niet zo spannend, maar als je ze in zes dagen gaat rijden dan zijn het er ineens best veel. :mrgreen: :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan naar Spanje!

Bericht door Tom Westendorp » ma 26 mei 2014, 08:47

Zo! Tijd voor een update! Ik heb niet stil gezeten. De reis heeft wat vertraging opgelopen omdat we simpelweg nog niet weg kunnen. Mijn vriendin gaat definitief mee dus het wordt een mini vakantie waarin we vooral veel in de auto zullen zitten. :lol:

De route is inmiddels aangepast. Het originele plan was om naar de Noordkaap te rijden. Volgens velen is dat niet te doen omdat de weg vanaf Stockholm naar de Noordkaap louter uit B-wegen bestaat. Toen de vorige route klaar was zat ik op hetzelfde aantal kilometers dus wat is dan wijsheid? Stick to the original plan! Je eerste idee is toch vaak het beste idee niet?

De nieuwe route.
We zullen op woensdagavond vertrekken naar Hamburg.
De volgende etappe wordt dan Hamburg - Stockholm.
Daarna van Stockholm naar Lulea.
Van Lulea naar de Noordkaap.
Van de Noordkaap naar Trölhattan.
En van Trölhattan naar Enschede.

Totale afstand: 6339 kilometer. Link naar de route: https://www.google.nl/maps/dir/Enschede ... 215372!3e0

De bedoeling is om zoveel mogelijk te kamperen. De temperaturen op de Noordkaap liggen dermate laag dat we daar in een hotel zullen overnachten (goh! :lol: ). Er gaat een opgooi tent mee met een luchtbed en twee goede slaapzakken.

Verder heb ik vrijdag even voorbereidingen getroffen om te zorgen dat we kunnen eten! Zie hier mijn nieuwste aanwinst:
Bijlagen
2014-05-25 17.11.46.jpg
2014-05-25 17.11.28.jpg
2014-05-23 21.31.48.jpg
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Vagtechniek en het vwupforum.com gaan toch naar de Noord

Bericht door Upsilon » ma 26 mei 2014, 09:23

Je link naar Google Maps werkt niet. kan je in Google maps niet een verkorte link maken?
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Plaats reactie