Chiptuning 1.0 60PK

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Upsilon » vr 28 mar 2014, 13:22

Gaat dat een beetje zoden aan de dijk zetten om een 1.0 60PK up te gaan 'chippen' ?

Dit is wel een zeer betrouwbare tuner in VAG-land....

quanta costa 699 euro....

http://www.jdengineering.nl/1-0-60pk/

Afbeelding
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » vr 28 mar 2014, 13:30

Het prijsverschil tussen een 60 en 75pk is zo'n 1200 euro toch? Dan vind ik niet een heel grote besparing.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door MiiRens » vr 28 mar 2014, 13:55

De € 1.200 prijsverschil min de kosten voor het chippen (minus korting) is toch zo`n € 600,00. Toch leuk geld. De vraag is dan of je je auto wilt laten chippen of dat je het prijsverschil van € 600,00 toch liever in een 75 pk versie steekt (inruil en maakt iets meer toeren, dus "vlotter") is een keuze. Ik vraag mij af of chippen of de 75 pk versie zoveel toevoegt, pas boven de 5.000 t/min zal het verschil merkbaar zijn (zie de grafiek) en met de Mii komen we daar niet.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door yoyoman » vr 28 mar 2014, 15:56

Erg duur en wel erg weinig rendement chippen heeft veel meer nut bij diesels en turbo diesels het koppel bij een uppie Mii of citigo is zo laag dat deze upgrade weinig tot geen zoden aan de dijk zet voor dat geld kan je beter een paar keer uit eten gaan.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door MiiRens » vr 28 mar 2014, 22:47

yoyoman schreef:Erg duur en wel erg weinig rendement chippen heeft veel meer nut bij diesels en turbo diesels het koppel bij een uppie Mii of citigo is zo laag dat deze upgrade weinig tot geen zoden aan de dijk zet voor dat geld kan je beter een paar keer uit eten gaan.
Een atmosferische dieselmotor zal ook niet veel doen met een chip (remap), bijvoorbeeld een turbo loze oude SDI motor. Chippen heeft het grootste effect bij turbo motoren (benzine of diesels), zoals bijvoorbeeld onze turbo benzine Golf die een geheel andere auto is geworden met een JD- tje :D

Het grappige is dat de Up, Mii en Go geen turbo hebben, maar dat de 60 pk wel naar de 85 pk gaat. Dit terwijl turboloze motoren meestal maar een pk of 5 winst laten zien. De 75 pk versie levert echter al bijna 80 pk en de 60 pk is een geknepen (boven de 5.000 t/min) versie die overigens ook al bijna 70 pk levert. Het verschil is dus eigenlijk maar zo'n 5 pk t.o.v. de 75 pk versie. En bij de 60 pk is er dus een winst te boeken van een dikke 15 pk, maar dan wel bij flink wat toeren.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Xanderv » za 29 mar 2014, 01:39

Alweer dit topic, dit is al zoveel besproken
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Upsilon » za 29 mar 2014, 06:50

yoyoman schreef:Erg duur en wel erg weinig rendement chippen heeft veel meer nut bij diesels en turbo diesels het koppel bij een uppie Mii of citigo is zo laag dat deze upgrade weinig tot geen zoden aan de dijk zet voor dat geld kan je beter een paar keer uit eten gaan.
Dacht ik al wel maar het idee was leuk :D
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Rob Up!
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 20:29

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Rob Up! » za 29 mar 2014, 09:27

Je zult er weinig van merken van 60 naar 75 pk.
Je moet eerst eens beginnen met een turbo te plaatsen en daarna te chippen.
Maar ik ben bang dat het motertje het dan niet lang uithoud.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » za 29 mar 2014, 10:24

Rob Up! schreef:Je zult er weinig van merken van 60 naar 75 pk.
Je moet eerst eens beginnen met een turbo te plaatsen en daarna te chippen.
Maar ik ben bang dat het motertje het dan niet lang uithoud.
Durf het niet te zeggen in de UK rijden bijvoorbeeld verschillende Aygo's rond met een Rotrex. Het zou leuk zijn als de motor van de up! die drukvulling ook aankan. :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Rob Up!
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 20:29

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Rob Up! » za 29 mar 2014, 10:28

Petrolhead Tom schreef:
Rob Up! schreef:Je zult er weinig van merken van 60 naar 75 pk.
Je moet eerst eens beginnen met een turbo te plaatsen en daarna te chippen.
Maar ik ben bang dat het motertje het dan niet lang uithoud.
Durf het niet te zeggen in de UK rijden bijvoorbeeld verschillende Aygo's rond met een Rotrex. Het zou leuk zijn als de motor van de up! die drukvulling ook aankan. :lol:

Ja geloof ik wel dat kan ook maar dan zal de motor toch helemaal aangepast moeten worden.
Want als je er zo een turbo op zet en dan ook nog andere software dan zal hij het niet lang uithouden.
Er zullen zo wie zo al andere lagers in moeten om mee te beginnen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » za 29 mar 2014, 10:30

Rob Up! schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Rob Up! schreef:Je zult er weinig van merken van 60 naar 75 pk.
Je moet eerst eens beginnen met een turbo te plaatsen en daarna te chippen.
Maar ik ben bang dat het motertje het dan niet lang uithoud.
Durf het niet te zeggen in de UK rijden bijvoorbeeld verschillende Aygo's rond met een Rotrex. Het zou leuk zijn als de motor van de up! die drukvulling ook aankan. :lol:

Ja geloof ik wel dat kan ook maar dan zal de motor toch helemaal aangepast moeten worden.
Want als je er zo een turbo op zet en dan ook nog andere software dan zal hij het niet lang uithouden.
Er zullen zo wie zo al andere lagers in moeten om mee te beginnen.
Bij de Aygo schijnt dat dus niet nodig te zijn. Die worden gewoon op een standaard blok geschroefd het enige dat je sowieso aan moet passen is de koppeling.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Rob Up!
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 20:29

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Rob Up! » za 29 mar 2014, 10:35

Het kan altijd maar ik denk dat de garantie vervalt .
Ik werk zelf al 25 bij Toyota en heb al enkel keren meegemaakt dat was een hilux ook een turbo set erop gezet
en om de 30.000 de drijfstang lagers eruit.
En die setjes werden door Toyota aanbevolen zodat ook de garantie niet verviel maar toch een hoop allende.
Dus denk eerst goed na voordat je aan zoiets begint.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door enie-up » za 29 mar 2014, 18:04

die 699 moet echt omlaag ;)
iets voor een groupbuy :roll:

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Xanderv » zo 30 mar 2014, 03:57

Ik snap nog steeds niet waarom mensen deze auto's willen chippen. Dan had je naar mijn mening echt een andere auto moeten kopen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 mar 2014, 06:53

Xanderv schreef:Ik snap nog steeds niet waarom mensen deze auto's willen chippen. Dan had je naar mijn mening echt een andere auto moeten kopen
Nouja sommige mensen vinden het leuk om het maximale uit hun auto te halen ook al is dat nog steeds minder dan 100 pk. Daarbij heb ik bijvoorbeeld wel eens in een gechipte Mini Cooper gereden, geen S dus, die had er op papier maar zo'n 10pk bij maar hij liep zo veel mooier. Zoiets zou mij ook wel wat waard zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door JCC » zo 30 mar 2014, 09:57

Xanderv schreef:Ik snap nog steeds niet waarom mensen deze auto's willen chippen. Dan had je naar mijn mening echt een andere auto moeten kopen
Is toch duidelijk dat het blok "normaal" 75pk levert en dat volkswagen oa. het geknepen heeft naar 60pk om het A label te halen.

Normaal is een NA blok chippen eigenlijk weinig interessant. Maar bij de 60pk versie zit er 15-20pk in. Voor zo'n lichte auto kan dat wel ietsjes uitmaken.

Ik zie het niet als snel maken maar minder traag. haha :geek: :D

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door MiiRens » zo 30 mar 2014, 13:59

Tja, snelheid is een relatief begrip, maar went ook. Als ik dan na een paar keer in de Mii gereden te hebben in de Golf stap weet ik weer wat snelheid is.

En ik kan mij heel goed voorstellen dat er mensen zijn die hun 60 pk versie willen laten chippen, ook al gebruik je het niet vaak, de auto heeft dan wel 85 pk.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 mar 2014, 14:04

Vermogensstijging van meer dan 30% is nogal wat! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door NoTVR » zo 30 mar 2014, 15:42

Op papier weer niet, aangezien er 68pk wordt gemeten, voorafgaande aan de tuning.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door MiiRens » zo 30 mar 2014, 21:41

MiiRens schreef:
.................... De 75 pk versie levert echter al bijna 80 pk en de 60 pk is een geknepen (boven de 5.000 t/min) versie die overigens ook al bijna 70 pk levert. Het verschil is dus eigenlijk maar zo'n 5 pk t.o.v. de 75 pk versie.

Zoals eerder gepost gewoon 5pk t.o.v. de 75 pk versie (de 60 pk krijgt gewoon de pk's terug die het eerder heeft ingeleverd + de extra 5pk's). ;) Maar inderdaad, het gaat wel van 68 pk naar 85 pk en dat is eigenlijk uniek voor een atmosferische motor :D
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Plaats reactie