Motortuning

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Marcel
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 jul 2012, 07:24

Motortuning

Bericht door Marcel » di 24 jul 2012, 10:13

Ola allemaal,

Is er iemand die al ervaring heeft met motortuning (chip of OBD)?

Grtz,
Marcel
Eeuu... optie's?.. alles eingenlijk..alleen Launch control niet...;-)

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Motortuning

Bericht door pvaken » di 24 jul 2012, 20:19

Hier op het forum voor zover ik weet nog niet.

http://www.vtune.nl/rijervaringen/chipt ... p-10i-2012

Hier staat wel iemand die het heeft gedaan met een UP!.
Vraag me alleen af of de recensie wel echt is ??
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Motortuning

Bericht door Martin33 » di 24 jul 2012, 20:24

pvaken schreef:Hier op het forum voor zover ik weet nog niet.

http://www.vtune.nl/rijervaringen/chipt ... p-10i-2012

Hier staat wel iemand die het heeft gedaan met een UP!.
Vraag me alleen af of de recensie wel echt is ??
Ik denk precies hetzelfde als jij,dit klinkt zoiets van wij van wc eend adviseren wc eend...
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Motortuning

Bericht door Ron UP » di 24 jul 2012, 20:30

Gebruik de zoekoptie eens....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Motortuning

Bericht door stUp! » di 24 jul 2012, 21:34

Het kan dus wel bij hun maar wat is de kwaliteit en hoe betrouwbaar is het?

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Motortuning

Bericht door el coche SEAT » wo 25 jul 2012, 13:06

Je kunt je geld ook gewoon aan een goed doel besteden.
Tuning van niet turbo motoren heeft weinig zin.
Laatst gewijzigd door el coche SEAT op wo 25 jul 2012, 18:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Motortuning

Bericht door jUPiter » wo 25 jul 2012, 14:48

el coche SEAT schreef:Je kunt je geld ook gewoon aan een geod doel besteden.
Tuning van niet turbo motoren heeft weinig zin.
Juist ;)
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Motortuning

Bericht door pvaken » wo 25 jul 2012, 16:38

Ik vind van 60 naar +/- 75 PK toch niet verkeerd voor een motor zonder turbo (20%).
Vraag me alleen wel af of dit werkelijk gehaald wordt.
De 60PK wil ik nog wel geloven aangezien de motoren identiek zijn en deze dus in theorie dezelfde software kan krijgen als de 75PK, alleen bij de 75PK heb ik zo mijn vraagtekens.
Verschil blijft uiteraard de versnellingsbakken die anders zijn bij de 2 versies.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Motortuning

Bericht door pvaken » di 31 jul 2012, 19:33

Ziptuning heeft nu ook chiptuning voor de UP!.

Van 60PK naar 86 PK! met gratis overname van de motor garantie.
75 PK gaat ook naar de 86 wat aan zou geven dat de motoren inderdaad volledig identiek zijn behalve de software.

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volk ... tml#header

Heb niet zo een best gevoel bij deze club, maar klinkt wel veelbelovend .... "whisfull thinking" ..... :roll:
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Motortuning

Bericht door oubaasje » di 31 jul 2012, 20:48

pvaken schreef:Ziptuning heeft nu ook chiptuning voor de UP!.

Van 60PK naar 86 PK! met gratis overname van de motor garantie.
75 PK gaat ook naar de 86 wat aan zou geven dat de motoren inderdaad volledig identiek zijn behalve de software.

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volk ... tml#header

Heb niet zo een best gevoel bij deze club, maar klinkt wel veelbelovend .... "whisfull thinking" ..... :roll:
Dat kost je dan wel minstens 500 euro. Waarom zou je dat doen? sneller rijden? sneller acceleren? (nog) zuiniger?
Nadelen? extra slijtage?

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Motortuning

Bericht door pvaken » di 31 jul 2012, 21:05

oubaasje schreef:
pvaken schreef:Ziptuning heeft nu ook chiptuning voor de UP!.

Van 60PK naar 86 PK! met gratis overname van de motor garantie.
75 PK gaat ook naar de 86 wat aan zou geven dat de motoren inderdaad volledig identiek zijn behalve de software.

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volk ... tml#header

Heb niet zo een best gevoel bij deze club, maar klinkt wel veelbelovend .... "whisfull thinking" ..... :roll:
Dat kost je dan wel minstens 500 euro. Waarom zou je dat doen? sneller rijden? sneller acceleren? (nog) zuiniger?
Nadelen? extra slijtage?
Ik zou het ook niet snel doen, in ieder geval niet voor dat soort bedragen.
Als je 86 PK afweegt ten opzichte van de 75 PK en je bedenkt dat de 60PK technisch gelijk is, valt de extra slijtage wel mee.
Erg rap is een UP! niet dus een beetje extra vermogen is dan wel meegenomen, maar zoals gezegd niet tegen dat soort bedragen.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Marcel
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 jul 2012, 07:24

Re: Motortuning

Bericht door Marcel » wo 08 aug 2012, 10:29

Och duur?? Bij de dealer betaal je ruim het dubbele voor een 75 pk tov een 60 Pk... ;-) enne snelheid..mwhhha daar is het niet om te doen... wel om de "verkeerde spatieering" van de versnellingsbak te compenseren... -Que...- ff een korte verklaring, om zuinig te rijden laat VW de motor weinig toeren maken, een motor met een grotere cylinderinhoud heeft meer koppel bij lage toeren (there is no subsitute for cubic inche's weet je wel), maar bij kleine motoren wurg je de auto al snel. Daarom dus, auto loopt ruim 170, waarschijnlijk zal ik het nooit rijden...
grote groet aan alle meedenkers van deze site !!
Eeuu... optie's?.. alles eingenlijk..alleen Launch control niet...;-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Tom Westendorp » wo 08 aug 2012, 11:00

Ik geloof dat dit ook mogelijk is bij Vagtechniek. Of dat ze daar mee bezig zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Motortuning

Bericht door Roelio » wo 08 aug 2012, 12:58

Gisteren nog een gesprek met de VW dealer in Heerhugowaard gehad en dit soort dingen werken goed tegen mocht je technische problemen krijgen. Leuk dat zo'n tuning bedrijf de garantie overneemt maar als je echt iets lastig's krijgt zit je met de gebakken peren.

Er wordt duidelijk aangegeven dat de tuning niet terug te vinden is en zo ongedaan gemaakt kan worden. Nou ik weet het nog niet.. Hieronder de reactie van Vtune.

Goede Morgen,

De garantie blijft gewoon van kracht!!
De tuning is zeker merkbaar, en wij werken obv 10 dagen testen en niet tevreden geld terug!!

Wij adviseren altijd om zo´n 200 km te rijden niet voor de tuning maar meer om te kijken of de auto goed is.
De dealer kan niets zien of uitlezen, en wanneer de tuning eruit is is de auto direct weer origineel.

Mvg
Vtune
Did you have your UP today ? Level UP !

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Motortuning

Bericht door stUp! » wo 08 aug 2012, 16:35

De dealer kan het vaak wel uitlezen, bij BMW kunnen ze het 100% zien.

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Motortuning

Bericht door NoTVR » wo 08 aug 2012, 17:21

ZIP is wel een bedrijf dat al een tijdje bestaat, dus die hebben wel een naam te verliezen denk ik. Je kunt gaan zoeken op klachten over motortuning en in mekaar gelopen motoren als gevolg daarvan, maar je vindt niet veel.

86pk/liter dus... dat is heel erg veel voor een simpele atmosferische motor. Dat de 60pk hardwarematig identiek is aan de 75pk geloof ik zonder meer, kost simpelweg teveel om twee motoren te ontwikkelen.

Marcel
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 jul 2012, 07:24

Re: Motortuning

Bericht door Marcel » do 09 aug 2012, 09:49

Ach 86 pk per liter.... is eigenlijk heel weinig...
Gezien de huidige maatstaven ok ben ik het met je eens, is 86 Pk/liter redelijk.
Bij de luchtfilters hebben ze het over motorfietsen, dus ongeblazen motoren, geen turbo('s), compressors, intercooler (al dan niet met verstelbare schoepenwielen) tussenkoelers of andere truukjes. Het dubbele vermogen is bij de motorfietsen kinderspel...
Groet aan alle MIIUPCI-ers
Eeuu... optie's?.. alles eingenlijk..alleen Launch control niet...;-)

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Motortuning

Bericht door NoTVR » do 09 aug 2012, 17:27

86pk per liter is veel voor een motortje dat maar 6000 toeren kan maken.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Tom Westendorp » vr 10 aug 2012, 11:07

NoTVR schreef:ZIP is wel een bedrijf dat al een tijdje bestaat, dus die hebben wel een naam te verliezen denk ik. Je kunt gaan zoeken op klachten over motortuning en in mekaar gelopen motoren als gevolg daarvan, maar je vindt niet veel.

86pk/liter dus... dat is heel erg veel voor een simpele atmosferische motor. Dat de 60pk hardwarematig identiek is aan de 75pk geloof ik zonder meer, kost simpelweg teveel om twee motoren te ontwikkelen.
Ziptuning? :roll: Komop zeg. Ik ben een tijdje heel actief geweest bij de Mini club. Als je ziet wat voor troep Ziptuning levert. Niet een van de Mini's die door zip getuned was haalde de opgegeven waardes. Sommige hadden zelfs minder vermogen dan af fabriek.

Ziptuning heeft de marketing voor elkaar maar meer ook niet. Ze lezen gewoon standaard files in. Dat is vrijwel geen tuning te noemen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Motortuning

Bericht door jUPiter » vr 10 aug 2012, 13:19

Daarbij ben je alles weer kwijt als de auto in de werkplaats een update voor het motorregelapparaat krijgt
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Plaats reactie