Motortuning

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Tom Westendorp » ma 04 nov 2013, 19:16

el coche SEAT schreef:Schitterend, elke keer de discissie over tuning van een atmosferische motor.

Een van de leiders op het gebied van VAG tuning geeft zijn eerlijke mening op hun website.
Zie: http://www.jdengineering.nl/volkswagen/
Diegene die het topic lezen zullen merken dat het onderwerp aardig uitgekauwd is. Ik kan me werkelijk maar op 1 manier voorstellen dat tuning van een up zin heeft en dat is wanneer je de 60pk motor naar 75 pk kunt tunen. Anders niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Motortuning

Bericht door enie-up » ma 04 nov 2013, 20:17

Zojuist bericht ontvangen van de ventura boys 8-)

Goeden avond enie-up,

Ja natuurlijk willen wij graag een ieder overtuigen.
Groepskorting is bij ons altijd bespreekbaar, hoeveel UP,s moeten er
tegelijk
worden getuned dan kunnen wij aan de hand daarvan een hele mooie
Kortingsactie
voor uw UP Forum maken.

Heeft u zelf de 60 of de 75 PK versie ?


Met vriendelijke groet,

EvertWillem Bergmeijer

Ventura Tuning
Ossebroeken 11 F
9411 VR Beilen

Deze heb ik gelijk maar ff doorgestuurd naar Petrolhead Tom om er ff naar te kijken en contact met ze op te nemen ;)
Misschien gewoon eens eentje proberen en hier posten :roll:

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Motortuning

Bericht door up! » ma 04 nov 2013, 20:58

el coche SEAT schreef:Schitterend, elke keer de discissie over tuning van een atmosferische motor.

Een van de leiders op het gebied van VAG tuning geeft zijn eerlijke mening op hun website.
Zie: http://www.jdengineering.nl/volkswagen/
+1

Maar goed, het placebo-effect is óók een effect :lol:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Motortuning

Bericht door NoTVR » di 05 nov 2013, 17:41

114Nm uit een atmosferische 1 liter motor? Nou, blijkbaar les gehad van Harry Potter.

De versnellingsbak is uitgelegd voor 120Nm, dus een compressor zou ik niet doen, als de bak je lief is...

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Motortuning

Bericht door Riddick » wo 06 nov 2013, 23:15

NoTVR schreef:114Nm uit een atmosferische 1 liter motor? Nou, blijkbaar les gehad van Harry Potter.

De versnellingsbak is uitgelegd voor 120Nm, dus een compressor zou ik niet doen, als de bak je lief is...
In dat geval zal er ook geen up met TSI motor komen want die levert echt meer dan 120 Nm.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Motortuning

Bericht door up! » wo 06 nov 2013, 23:57

Riddick schreef:
NoTVR schreef:114Nm uit een atmosferische 1 liter motor? Nou, blijkbaar les gehad van Harry Potter.

De versnellingsbak is uitgelegd voor 120Nm, dus een compressor zou ik niet doen, als de bak je lief is...
In dat geval zal er ook geen up met TSI motor komen want die levert echt meer dan 120 Nm.
Ik kan me voorstellen dat de up! GT met aangepaste versnellingsbak wordt geleverd...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Tom Westendorp » do 07 nov 2013, 06:55

up! schreef:
Riddick schreef:
NoTVR schreef:114Nm uit een atmosferische 1 liter motor? Nou, blijkbaar les gehad van Harry Potter.

De versnellingsbak is uitgelegd voor 120Nm, dus een compressor zou ik niet doen, als de bak je lief is...
In dat geval zal er ook geen up met TSI motor komen want die levert echt meer dan 120 Nm.
Ik kan me voorstellen dat de up! GT met aangepaste versnellingsbak wordt geleverd...
Komop Riddick lees het GT topic even. Daar staat vanaf pagina 1 in dat ALS de up GT komt dat er een zesbak in zal hangen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

jabboer
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 18 aug 2013, 14:10

Re: Motortuning

Bericht door jabboer » do 28 nov 2013, 08:10

Ik zag 3 weken geleden een up gt staan bij de avenu dealer in Naarden..
Dus volgens mij is hij er al?

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Motortuning

Bericht door up! » do 28 nov 2013, 08:19

jabboer schreef:Ik zag 3 weken geleden een up gt staan bij de avenu dealer in Naarden..
Dus volgens mij is hij er al?
Volgens mij vergis je je. Of de up! GT die bij de Wörthersee stond, stond ook even in Naarden... Als dat zo is, had ik 'm ook wel willen zien...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Tom Westendorp » do 28 nov 2013, 08:25

jabboer schreef:Ik zag 3 weken geleden een up gt staan bij de avenu dealer in Naarden..
Dus volgens mij is hij er al?
Hij is er niet en waarschijnlijk komt hij er ook niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Motortuning

Bericht door Riddick » zo 01 dec 2013, 23:20

Petrolhead Tom schreef:
jabboer schreef:Ik zag 3 weken geleden een up gt staan bij de avenu dealer in Naarden..
Dus volgens mij is hij er al?
Hij is er niet en waarschijnlijk komt hij er ook niet.
Als de geruchten kloppen, dan komt er ook (2015) een Audi versie van de up! en die zou dan de 3 cilinder TSI (turbo) motor krijgen.
In dat geval zal er waarschijnlijk geen VW up! komen met de zelfde motor.
Hoeveel anders de Audi versie wordt is nog niet duidelijk, maar er wordt gesproken over een vanaf prijs van € ± 13.500,-
Het is zeker dat de Audi versie een veel beter dashboard/interieur gaat krijgen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Motortuning

Bericht door Bhuddymahn » ma 02 dec 2013, 00:28

Bron?
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 dec 2013, 07:50

Dat plaatje komt van Autobild. Dat zwerft al sinds dat de drieling uit is op internet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Thijsvdvl » ma 02 dec 2013, 09:26

Net geen A1... :D
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 dec 2013, 20:21

Man! Ik zou wel een up! Met een spaghetti spruitstuk willen. Iets groter sportuitlaatje, fatsoenlijke cold air intake en een mooie tune. Moet toch een pk of 85 a 90 uit te halen zijn?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Thijsvdvl » ma 02 dec 2013, 20:23

Ik zal binnenkort onze Tuners weer is aankijken of hij er al verder mee gekomen is. :happy-jumpeveryone:
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 dec 2013, 20:52

Ben benieuwd! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Motortuning

Bericht door Inge » di 03 dec 2013, 06:40

Ik ook
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Motortuning

Bericht door NoTVR » vr 06 dec 2013, 17:01

Laat dat nou maar gewoon zoals het is, want je kunt vinden dat de bak maar is uitgelegd op 120Nm. Het ding tunen op toeren gooit het hele concept van de motor overboord, en daarbij: het ding heeft maar 2 kleppen/cilinder, dus zal zwaar in ademnood komen op toeren.

Het enige wat iets kan toevoegen is de 60pk chip zien te vervangen door een 75pk type, om wat meer koppel te hebben van 4500RPM tot 5500RPM, maar...

wie rijdt er regelmatig > 4500RPM? Ik niet, want dan gaat het ding meer zuipen dan een Golf GTI die even snel rijdt/accelereert, ofwel: verkeerde auto gekocht.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door Tom Westendorp » za 07 dec 2013, 09:43

Bijzonder goed punt!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie