Motortuning

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
WJs
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 18:59

Re: Motortuning

Bericht door WJs » do 16 mar 2017, 12:42

Zijn er bedrijven in de omg Rotterdam die ook zo'n 75pk upgrade doen? Of echt alleen VAGtechniek? Ik heb gewoon niet de mogelijkheid om daar langs te hobellen. En op de bonnefoy binnen hobellen kan natuurlijk ook niet als ik toevallig een keer in de buurt ben.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Motortuning

Bericht door kgroot.nl » do 16 mar 2017, 15:11

damianw26 schreef:
kgroot.nl schreef:Ja dat is ie. Sterker nog. Bij een software update is ie weg
Gezien jij de expert bent op dit gebied: Ik moet in april weer voor een beurt, voert men standaard een software update uit?
Alleen als die beschikbaar is. Je kan vooraf aangeven dat de auto getuned is en dus de update in overleg wil
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door damianw26 » do 16 mar 2017, 16:25

Lijkt me prima, maar ben bang dat men meteen in je nek springt met garantiegezeur, alhoewel die is in april toch afgelopen samen met de beurt.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Motortuning

Bericht door blastaway » do 16 mar 2017, 18:23

Ja, dan had je moeten wachten met tunen of accepteren dat het zo is. Ik heb gezeur gehad met garantie bij onze passat cc. Ook getuned en grootste zeurderij bij defecte bobine en koppeling onder garantie. Dealer trok de handen er vanaf en zelf betaald. Ik snapte het wel. Koppeling krijgt meer te verduren natuurlijk. Bobine was onzin mbt tunen, maar kreeg niets vergoed.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door damianw26 » do 16 mar 2017, 21:09

Ja uiteraard, ach vorige beurt is er ook niets verandert en de topsnelheid is nog steeds ruim 170, daarnaast trekt ie ook gewoon keurig door nog. Ik geef wel aan geen update te willen, snap ook niet waarom dat zou moeten hij loopt mooi zo.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Motortuning

Bericht door blastaway » do 16 mar 2017, 21:15

Prima dan! Groot gelijk
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Motortuning

Bericht door kgroot.nl » vr 17 mar 2017, 10:24

Klopt tuning is verval van garantie of een tuner vinden die de garantie overneemt.
Ik werk met OCT tuning. Deze nemen de garantie over
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Ed-up
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 12:25

Re: Motortuning

Bericht door Ed-up » vr 17 mar 2017, 15:10

Als tuning verval van garantie betekent, dan lijkt het geen probleem te zijn om te tunen als de auto ouder dan 2 jaar is (garantie af fabriek is immers 2 jaar). Dan heb ik echter toch twee situaties waarvoor ik nog vraagtekens heb:

1. Zolang ik de onderhoudsbeurten bij een VW dealer laat uitvoeren, is er sprake van mobiliteitsgarantie. Vervalt deze dan ook als je met je getunede auto stil komt te staan?

2. Hoe zit dat bij terugroepacties? Ik heb ooit een Lupo gehad waarvan de motor vastliep, toen 'ie 9,5 jaar oud was. Bleek veroorzaakt te worden door een constructiefout in de carterontluchting. Dit was bekend bij VW en er liep een coulance/terugroepactie voor. Mits de auto niet ouder dan 10 jaar was en aantoonbaar bij een VW dealer in onderhoud was geweest, zou de motor onder coulance vervangen worden. Ik had geluk en kreeg een nieuw blok van EUR 4000+ voor nop. Wat als zo'n zelfde soort situatie bij de Up zou ontstaan, zou een VW dealer dan willen meewerken als zij weten dat de auto in kwestie getuned is (en dat weten ze, want hij is daar in onderhoud)?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Motortuning

Bericht door damianw26 » vr 17 mar 2017, 15:20

Ik heb geen flauw benul of de vw dealer meegaat in het originele 75pk software update verhaal, want echt tunen is anders natuurlijk.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Motortuning

Bericht door kgroot.nl » vr 17 mar 2017, 16:37

Tunen is tunen. Andere software die niet bij de dealer gedaan is heeft als gevolg verval van garantie, eventueel coulance en mobiliteits garantie.
Dit is heel zwart wit.
Aan de andere kant maar net afhankelijk hoe soepel de dealer is :)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Motortuning

Bericht door blastaway » vr 17 mar 2017, 18:39

Mobiliteitsgarantie staat er los van(bij mij) omdat ik wel onderhoud bij de dealer laat doen. Maar goed, ik heb ook anwb. Het zal me dus aan mijn r**t roesten.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Motortuning

Bericht door NoTVR » za 18 mar 2017, 17:24

Ik was in Uden, en had wat tijd over. VAG Techniek gebeld, langsgereden en gelijk de upgrade uitgevoerd. Het is een kwestie van laptop aansluiten, een paar muisclicks en wachten tot het erin zit. Je kunt natuurlijk moeilijk doen en er een een ander programma in laten stoppen, maar voor dat geld kun je nergens anders terecht.

Als je tuning op maat wilt, worden de mooie resultaten alleen gehaald met RON98. En die wordt steeds duurder. Is het niet waard.


Voor een tSi zou ik zelf wel voor volle tuning naar 135pk gaan, ook al lijkt het me niet verstandig. Je zult dus zelf moeten nadenken wat je doet om de boel heel te houden.

Plaats reactie