16" VW up velgen gezocht !

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
timhendriks1
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 okt 2016, 17:16

16" VW up velgen gezocht !

Bericht door timhendriks1 » zo 01 jul 2018, 11:55

Hoihoi,

Ik heb 2 sets velgen gekocht voor mijn vriendin BBS polo velgen maar de eerste set was zo krom als een hoepel,
en de tweede set was ook om te janken.
8/9 velgen die ik heb zijn zo krom als een hoepel.

Ik ben het dus ook zat om de velgen 2e hands te kopen omdat ze toch "niet" krom verkocht worden.

Zijn er 16" (nieuwe) aftermarket setjes die goed staan onder een up ? richtprijs 400 euro zonder banden (500 doe ik ook nog niet moeilijk over)
Zoja welke ? met link alstublieft :D

Ik dacht zelf aan zoiets te denken: https://www.velgenshop.nl/borbet/bs-4-b ... 00-110099/

(Bijlage is foto van het upje van de meid met de slingerende hoepels)

Groeten!
Tim
Bijlagen
up.jpg

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: 16" VW up velgen gezocht !

Bericht door dennuus1 » zo 01 jul 2018, 17:59

Begin niet aan die goedkope meuk, koop of velgen van een fatsoenlijk merk, of koop goede 2e hands oem velgen.

Ik heb genoeg van die goedkope setjes gemonteerd, word vaak gebruikt als winterset, daar word je als liefhebber echt niet vrolijk van, kwaliteit is om te janken.

Nu is Borbet opzich geen verkeerd merk, de duurdere lijn is prima, de goedkope niet.. De velgen die jij laat zien laat binnen een paar jaar de blanke lak van los en de boel gaat je oxideren.

Mijn keus zou gewoon naar een oem setje gaan, indien 2ehands, gewoon een jonggebruikte set zonder beschadigingen kopen, kleine kans dat het spul krom is (en velg word niet zomaar krom) bij twijfel even laten checken op een balanceerapparaat.

timhendriks1
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 okt 2016, 17:16

Re: 16" VW up velgen gezocht !

Bericht door timhendriks1 » zo 01 jul 2018, 21:24

Ja Dennis ik heb dus 9 "oem" Polo gti velgen 6n(?) die gebalanceerd zijn. al checkte ik vanmorgen de velgen van me vriendin op het balanceer apparaat en die slingerde als een hoepel alle kanten op maar wel in "balans" vandaar.

ja het is dus dat het een cadeau is voor me vriendin, helaas zit hier al 600 euro in aan kromme hoepels, vandaar dat ik niet nog eens 1000 euro erin wil stoppen

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: 16" VW up velgen gezocht !

Bericht door dennuus1 » ma 02 jul 2018, 06:09

Dat zijn dus velgen van 20 jaar oud..
Een jong gebruikt setje, oem Up velgen bijv, heb je veel minder kans dat ze krom zijn. Hier op het forum word ook vaak zat wat aangeboden.

VwtjeArno
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 16:22
Locatie: Ede

Re: 16" VW up velgen gezocht !

Bericht door VwtjeArno » wo 01 aug 2018, 14:35

Weet niet of je al wat hebt maar heb hier nu ook zo'n set aangeboden. 16inch. Bbs

Aan forum leden zou ik niet durfen iets kroms te verkopen dus bij deze.
Vw up! High up 2014 5drs 60pk wit

I don't drive fast, but i'll fly low

Plaats reactie