Pagina 2 van 3

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 11:31
door damianw26
Als men in Nederland nou eens van de belachelijke bpm afstapt, dan wordt zo'n up turbo een stuk leuker ook qua value for money.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 21:25
door blastaway
damianw26 schreef:Als men in Nederland nou eens van de belachelijke bpm afstapt, dan wordt zo'n up turbo een stuk leuker ook qua value for money.
+1

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 22:57
door TwitNour
Als ze het niet via de BPM binnenhalen, doen ze het wel middels motorrijtuigenbelasting en/of belastingen en accijns op brandstof. Met andere woorden, als autorijder ben je hoe dan ook de klos en zal je moeten betalen.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 23:10
door blastaway
In NL wel ja.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 23:19
door Tom Westendorp
Lol! Een up! Kost al geen drol en als je ook maar een greintje verstand hebt van economie zul je snappen dat de bpm ineens afschaffen echt een heeel slecht idee is.

Up! Tsi is een auto die iedereen op de een of andere manier bij elkaar kan verdienen.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 23:39
door damianw26
Natuurlijk kan het niet, maar zo even 2500 euro puur naar de staat eraf vind ik toch aardig wat.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 23:43
door Tom Westendorp
2100 voor de tsi versus 1800 voor de 60pk high up. Waar hebben we het over? :)

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: di 14 feb 2017, 01:03
door damianw26
Euhm ja..

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: di 14 feb 2017, 21:35
door JuP !
Petrolhead Tom schreef:Lol! Een up! Kost al geen drol en als je ook maar een greintje verstand hebt van economie zul je snappen dat de bpm ineens afschaffen echt een heeel slecht idee is.

Up! Tsi is een auto die iedereen op de een of andere manier bij elkaar kan verdienen.
Een Up! TSi kost inmiddels al bijna 2x de prijs waar in 2012 de Up! voor op de markt komt. Dat is serieus geld.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: di 14 feb 2017, 21:46
door blastaway
Damn en ben ik nog econoom ook met 2 diplomas op zak...

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: za 25 feb 2017, 09:52
door NoTVR
Ik zie dat het kopel bij 2100RPM al 200Nm is. Zo'n karakteristiek geeft geen 'natuurlijk' aanvoelenden auto ,met name ook omdat het koppel afneemt vanaf 3000RPM en pas bij 5100RPM weer op 200Nm zit.

Ik zou liever hebben dat het koppel op 2000RPM op hooguit 160Nm ligt -voorkomt een idiote gasrespons, vloeiend toeeemt tot 200Nm bij 3750RPM, vlak blijft tot 5100RPM. Het maximumvermogen komt dan op ca.135pk te liggen, van 5000 tot 6000RPM. Dan heb je een 'atmosferisch aanvoelende' motor. Motorvermogen dat afneemt met het oplopen van het toerental voelt niet natuurlijk aan. Wel spectakel denk ik, maar niet het bijzonder soort dat een 'old scool' Peugeot GTI bood.

Als je sneller fietst heb je ook meer vermogen nodig...

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: za 25 feb 2017, 10:52
door henri
Meer koppel bij hogere toerentallen klinkt leuk, maar is in de dagelijkse praktijk niet echt nuttig. Motoren met een compacte turbo leveren het meeste koppel bij lage toerentallen. Bij hogere toerentallen wordt het bescheiden formaat van de turbo de beperkende factor. Dit was ook al het geval bij een Seat Ibiza 20VT, die ik voor mijn Up reed. Die deed tussen de 5000 rpm en de toerenbegrenzer ook niet heel veel meer.

Groot voordeel van een kleine turbo is dat altijd trekkracht heb bij 'normale' toerentallen (1800-4000 rpm). Voor koppel bij hogere toerentallen moet je of een joekel van een turbo hebben, die laat opgang komt, of een atmosferisch blok. Een Peugeot 306 GTi met RFS blok is dan een goed voorbeeld. Tot 5000 rpm niet of nauwelijks sneller dan een standaard 2.0-16v, maar daarboven een beest, dat een prachtige keel opzet :)

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: za 25 feb 2017, 11:01
door NoTVR
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar een idioot steil oplopende koppelcurve bij normale toerentallen rijdt niet lekker relaxed. Uitaccelereren van een natte rotonde wordt dan een al al onderstuur. Ik zou, als de keuze zou bestaan, de curve zo willen hebben.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: za 25 feb 2017, 13:30
door damianw26
Volledig eens met bovenstaande, de 1.0 tsi is een beetje dieselachtig afgesteld. Tot 4000 toeren is het leuk dan stopt de versnelling en voelt de motor als buiten adem

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: za 25 feb 2017, 13:38
door henri
Ik heb nog geen proefrit met de TSI gemaakt, dus heb helaas nog geen oordeel over hoe het rijdt. Ben wel erg benieuwd. Binnenkort maar eens afspreken met de dealer.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: do 02 mar 2017, 22:33
door lupocor
Vandaag mijn audi A1 1.2 laten tunen naar 140 pk.
Wat rijd dat nu lekker ( en dat deed ie al) nog lekerder dus.
Inhalen een fluite van een cent.
Grip is natuurlijk heel belangrijk bij meer vermogen en dat valt niet mee met een up die niet veel weegt, bredere banden zouden kunnen helpen denk ik.
140 pk uit een 1.0 tsi motor halen is best wel veel.
Eigenlijk zou je er tractioncontrole op moeten plaatsen, zoals mij a1 ook heeft.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: do 02 mar 2017, 23:12
door Tom Westendorp
Heeft elke up!

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: vr 03 mar 2017, 07:35
door lupocor
oke , had ik niet verwacht.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: vr 03 mar 2017, 10:09
door EdUp!
lupocor schreef:oke , had ik niet verwacht.
ESP is verplicht en ASR is volgens mij gebaseerd op hetzelfde systeem.

Re: 1.0 tsi met Vagtechniek software naar 140 pk!

Geplaatst: vr 03 mar 2017, 12:34
door lupocor
is esp wel hetzelfde als traction controle?
volgens mij niet.
traction controle zorgt ervoor dat de wielen grip houden op de weg bv bij wegrijden.
esp zorgt ervoor dat als je in de bocht rechtdoor gaat de auto weer recht word gezet.
lees hier de begrippen maar.
http://www.occasionadvies.nl/articles/118" onclick="window.open(this.href);return false;