Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Ed-up
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 12:25

Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door Ed-up » zo 01 jan 2017, 13:44

Zoals ik in mijn voorstel-topic aangegeven heb, gaan wij kijken of we onze 60 PK, 5-deurs Cheer Up! uit 2013 als gezinsauto kunnen gebruiken. De auto is van mijn vrouw, mijn lease-auto gaat er over enkele maanden uit. De Up! is tot nu toe vooral door mijn vrouw gebruikt om in de stad rond te crossen, maar moet gebruikt gaan worden om mijn gezin (vrouw, twee tieners en mijzelf) ook regelmatig over wat langere afstanden (150-300 km enkele reis) te gaan vervoeren. Misschien gaan we er ook wel mee op vakantie.

Gelukkig is de Cheer Up! al redelijk aangekleed (het is een Move Up! met wat cosmetische extra's, airco en M&M), maar ik denk dat wat extra mods de auto nog wat functioneler maken. Ik zat zelf te denken aan de volgende aanpassingen:

1. Cruise Control: Ik merk dat bij wat langere snelwegritten de zittingen van de voorstoelen wat weinig steun geven aan je bovenbenen. Het is dan prettig om af-en-toe je benen te kunnen verplaatsen, wat iets handiger gaat als je een CC hebt. Ik rijd zelf op de snelweg eigenlijk altijd op de CC.

2. VAGtechniek +15 PK: Met ons hele gezin aan boord plus bagage heeft de Up! aardig wat te verslepen. Wat extra power voor invoegen en inhalen lijkt me dan toch wel prettig.

3. Andere lampen: Op de Veluwe (waar wij wonen) zijn nog veel schaarsverlichte wegen die onveilig worden gemaakt door overstekend wild. Wat extra licht is welkom, hoewel het uiteraard niet het nivo zal halen van de Xenon-verlichting waar ik nu over beschik. Ik heb op dit forum gelezen over de Osram NBU's, is dat wat of zijn er betere alternatieven ?

4. Dakdragers: Bagageruimte in een Up! is beperkt, dus extra ruimte is welkom. Ik heb nog een skikoffer en heb inmiddels ook al dakdragers aangeschaft. Dat moet voldoende zijn lijkt me.

Dit is mijn idee voor mogelijke mods (met dank aan dit forum voor de inspiratie). Zijn er mods die jullie niet zouden doen of zijn er mods die er nog aan toegevoegd moeten worden ? Ik hoor het graag van jullie !

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door TwitNour » zo 01 jan 2017, 13:52

Mooie plannen! Gelukkig biedt de Up de ruimte om met een gezin van vier rond te crossen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door Tom Westendorp » zo 01 jan 2017, 15:04

Goede ideeen! Ik ben zelf groot fan van de Osram Nightbreaker Unlimited echt een super lampje en het verschil met standaard verlichting is echt heel groot. Ik denk als je alles uitvoert zoals bovenstaand dat je er een hele fijne reisauto aan hebt. Ik zie geen middenarmsteun op de lijst staan die zou ik zelf niet willen missen. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

YuBi
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 09:58

Re: Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door YuBi » wo 11 jan 2017, 16:30

Idem, midden armsteun is erg prettig, ik zou ook gaan voor een setje winterbanden (zeker als familycar!)

Ed-up
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 12:25

Re: Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door Ed-up » wo 11 jan 2017, 21:29

Dank voor jullie suggesties. Ik had al zitten kijken naar een armsteun, maar mijn vrouw is behoorlijk wat korter dan ik, zodat haar stoel ver naar voren staat. Een armsteun zal dan flink in de weg zitten bij het schakelen schat ik zo in.

Winterbanden gaan er volgende winter absoluut komen.

Gebruikersavatar
Golf87
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 okt 2016, 23:18
Locatie: Amersfoort

Re: Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door Golf87 » wo 11 jan 2017, 23:22

Ik heb een tijdje geleden samen met een vriendin deze armsteun (https://shop.volkswagen.nl/auto-accesso ... n-zwart-up" onclick="window.open(this.href);return false;) in onze ups geplaatst en om even aan te geven ik ben 187cm en zij 156cm. In beide ups zitten ze op dezelfde plek bevestigt en wij zijn er allebei heel gelukkig mee. Het fijne aan deze armsteun is als je hem zat bent zet je hem gewoon omhoog en als je wat kleiner bent en de stoel ver naar voren staat kan je het leren deel op de armsteun een stuk uitschuiven. Door dit handigheidje kan mijn vriendin hem ook normaal gebruiken en daarbij kan je er ook allemaal kleine spulletjes in doen. ;)

Ik heb zelf ook de dakdragers en sommige zeiden dat de up er niet prettig onder rijd maar ik bij mij heeft de up altijd zijn werk tot nu toe goed gedaan. ik heb met de dakkoffer naar Duitsland gereden en ging prima. Het leuke aan de dakdrager is dat je er nog veel meer mee kan als alleen een dakkoffer, ik heb namelijk ook er fietsen mee vervoerd en het leuke is je krijgt nog meer bekijks dan wanneer je in een sportwagen rijd. :D
Knipsel.JPG
ik heb ook nog zo'n caliemiteiten kit bij de auto gekregen dit is ook handig als er wat gebeurd, hier zit namelijk het belangrijkste allemaal wel in inclusief hesjes voor alle inzittenden.
Volkswagen fan en trots in het bezit van een Golf 2 en een High Up! 60pk BMT.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door Tom Westendorp » do 12 jan 2017, 07:27

Die blauwe kleur is echt heel erg gaaf!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Golf87
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 okt 2016, 23:18
Locatie: Amersfoort

Re: Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door Golf87 » do 12 jan 2017, 21:00

Dankjewel :D
ben er zelf ook heel blij mee en daarbij je ziet de kleur niet heel veel dus je vind hem altijd terug op de parkeerplaats. Het enige nadeel was toen hij naar de spuiterij moest, maar gelukkig hebben ze dat ook weer op kunnen lossen.
Volkswagen fan en trots in het bezit van een Golf 2 en een High Up! 60pk BMT.

Ed-up
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 12:25

Re: Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door Ed-up » ma 03 apr 2017, 12:21

Zo, de afspraak bij Vagtechniek is gemaakt. Over 2 weken wordt een cruisecontrol ingebouwd en wordt tegelijkertijd de boordcomputer aangesloten en worden wat vagcom instellingen gewijzigd. Welke ik laat wijzigen weet ik nog niet precies, maar de mistlampen als bochtenverlichting laten functioneren lijkt mij wel fijn, evenals parkeerlicht en km/l omzetting.

De 15 pk upgrade laat ik even zitten. Ik kom nauwelijks boven de 3500 RPM dus het effect lijkt mij, als ik de diverse ervaringen zo lees, minimaal. Tevens wil ik geen gedoe met eventuele garanties e.d.

Ed-up
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 12:25

Re: Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door Ed-up » wo 19 apr 2017, 21:35

Cruisecontrol zit erin, boordcomputer is aangesloten en een aantal Vagcom instellingen zijn aangepast. Mooi werk van de mannen van Vagtechniek, was met ruim twee uurtjes ook snel gepiept.

Met cruisecontrol rijdt het een stuk ontspannender, zeker als je relaxed met een rustig gangetje op de rechterstrook rijdt en zeker als je gewend bent met wat meer pk's (en meer snelheidsverschillen) door te rijden op de linkerstrook. Ook de Vagcom instellingen en boordcomputer zijn een aanrader en geven net dat beetje extra luxe-gevoel.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Welke mods om van onze Up! een gezinsauto te maken ?

Bericht door blastaway » wo 19 apr 2017, 23:17

Goed bezig en ja, het geeft inderdaad wat extra!
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Plaats reactie