60 PK NAAR 115PK

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door Riddick » za 09 jul 2016, 13:34

Theoretisch zou het wel mogelijk zijn, maar dan moet de motor wel 2x zoveel toeren kunnen draaien, een beetje het motorfiets principe. ;)

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door edwin blank » za 09 jul 2016, 15:14

Hallo,


Zoals reeds geschreven moet de motor zonder turbo 12.500 toeren per minuut draaien om 115 pk te bereiken.
Zitten we al aardig in de richting van F1 turbomotoren in 2016 ( maximaal 15.000 Up/m, realistisch 13.500 Up/m).

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door EdUp! » ma 11 jul 2016, 12:40

Misschien hebben we hier te maken met een medewerker van Koenigsegg die voor het testen een Cargine kop op de motor heeft geschroefd. ;-)

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door JuP ! » ma 11 jul 2016, 18:30

Misschien kunnen de anderen ook eens wat minder van de toren blazen ! Als je het niet gelooft kun je ook niet reageren, en dan iemand aanspreken op zijn taalkunsten is des jaren 90. Nl heeft meer medelanders, en ook die kunnen en mogen een Up! / Citigo / Mii kopen.

Omdat topicstarter meer vermogen heeft dan de rest moet hij opeens naar de RDW voor te laten keuren. Dat doet 97% van iedereen die tuned dus echt niet.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door TwitNour » ma 11 jul 2016, 18:55

Bijna 100% meer vermogen mag wat mij betreft geen tunen heten als je 't mij vraagt

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door Autheo » ma 11 jul 2016, 20:47

JuP ! schreef:Misschien kunnen de anderen ook eens wat minder van de toren blazen ! Als je het niet gelooft kun je ook niet reageren, en dan iemand aanspreken op zijn taalkunsten is des jaren 90. Nl heeft meer medelanders, en ook die kunnen en mogen een Up! / Citigo / Mii kopen.

Omdat topicstarter meer vermogen heeft dan de rest moet hij opeens naar de RDW voor te laten keuren. Dat doet 97% van iedereen die tuned dus echt niet.
JuP, ik ben het niet helemaal met je eens. Als we hier een geloofwaardig forum willen houden, vind ik het terecht dat iemand die zomaar beweert z'n up!van 60 naar 115 pk getuned hebben daarop kritisch bevraagd wordt. Als we dat hier zomaar voor zoete koek slikken, kan iedereen wel van alles gaan beweren, en zie dan maar eens te schiften van wat nu wel en niet juiste informatie is. Ik ben van mening dat we hier van alles kunnen delen, maar dat we geen onwaarheden hoeven tolereren.

Inderdaad geloof ik de topicstarter helemaal niet. Op één plaats beweert hij dat z'n up! wel zes keer sneller is, op een andere plaats is dat ineens 3 keer sneller. Nergens komt hij met concrete informatie, we weten niet eens wat voor up! hij heeft (bouwjaar? kleur? uitvoering? eigen foto?) en hij wil niet zeggen waar hij in België die up! heeft laten tunen. Hij geeft toe dat hij zich eerst moet voorstellen, maar nergens heeft hij dat nog gedaan. Als er hier iemand is, die eerst wat minder van de toren moet blazen, lijkt mij dat luchtbed 1234 wel te zijn.

Als er uitsluitend kritiek op z'n nederlandse taal zou zijn, is dat inderdaad discutabel. Maar wanneer iemand zich normaal even voorstelt, kan er best begrip voor bestaan als nederlands niet iemands moedertaal is. Wat voor afkomst iemand ook heeft, Pools, Duits, Marokkaans, Grieks, Turks, Ethiopisch, Chinees, of noem maar op, als dat duidelijk is kunnen we wat taal betreft er ook begrip voor hebben als dat niet foutloos is. Maar we mogen wel verwachten, dat er geen onwaarheden geventileerd worden. En als er dan zomaar zulke ongeloofwaardige verhalen het forum opgeslingerd worden, helpt het zeker niet als dat ook nog eens met allerbelabberdst taalgebruik gepaard gaat. Mij lijkt het belangrijk om oog te blijven houden voor de kwaliteit van het forum, vooral wat goede informatie betreft, maar toch ook een beetje wat taalgebruik betreft. Om een d-tje of t-tje moeten we niet moeilijk doen, maar als het taalniveau dat van een zevenjarig jochie lijkt, mag er toch best gevraagd worden om daar wat aan te doen.

Ik zou het terecht vinden als dit topic verder op slot gaat, totdat de starter zich eerst normaal heeft voorgesteld en met concrete feiten is gekomen.

Gebruikersavatar
Gerjol
Donateur member
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:25
Locatie: Rijssen

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door Gerjol » ma 11 jul 2016, 21:16

Wat een topic, en reacties.
Volgens mij is het simpel, als je een auto tuned, zoals in dit geval zal het toch wel voertuig specifiek gaan.
Dus de tuner zal tijdens het tunen de zaken testen en indien nodig aanpassen.
Volgens mij kun je niet anders dan dit op een rollenbank vast stellen.
Dus laat de rollenbank uitdraai maar zien, anders lijkt mij dit een mooi borrelverhaal.

Tot het tegendeel bewezen is geloof ik er niets van.

Als je harder wilt rijden kun je volgens mij beter meteen een auto met meer vermogen kopen dan een up zo over de top te tunen.

Althans dat is mijn menig.
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door yoyoman » di 12 jul 2016, 02:22

Gewoon bullshit dit maximaal aantal PK s als je de standaard 75 pk zou hebben dus niet de software matige is hooguit 90 pk.
Maar door het lage koppel en het ontbreken van de turbo zou dit motortje binnen 3 maanden naar de *%$#@ zijn.
Gewoon rekenen dan weet je dat dit een broodje aap verhaal is.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door TwitNour » di 12 jul 2016, 05:36

Volledig eens met het verhaal van Autheo.

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door rjw » di 12 jul 2016, 14:48

Enigste optie is de 1.0 TSI 115PK motor van de polo in de Up te plaatsen maar denk niet dat dat gaat passen :mrgreen:

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door dennuus1 » di 12 jul 2016, 17:28

rjw schreef:Enigste optie is de 1.0 TSI 115PK motor van de polo in de Up te plaatsen maar denk niet dat dat gaat passen :mrgreen:
Is vast wel pas te maken, maar de topicstarter heeft het over een standaard 60 pk Up! die GeTj0eNt is naar 115pk.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door JuP ! » di 12 jul 2016, 17:50

Autheo schreef:
JuP ! schreef:Misschien kunnen de anderen ook eens wat minder van de toren blazen ! Als je het niet gelooft kun je ook niet reageren, en dan iemand aanspreken op zijn taalkunsten is des jaren 90. Nl heeft meer medelanders, en ook die kunnen en mogen een Up! / Citigo / Mii kopen.

Omdat topicstarter meer vermogen heeft dan de rest moet hij opeens naar de RDW voor te laten keuren. Dat doet 97% van iedereen die tuned dus echt niet.
JuP, ik ben het niet helemaal met je eens. Als we hier een geloofwaardig forum willen houden, vind ik het terecht dat iemand die zomaar beweert z'n up!van 60 naar 115 pk getuned hebben daarop kritisch bevraagd wordt. Als we dat hier zomaar voor zoete koek slikken, kan iedereen wel van alles gaan beweren, en zie dan maar eens te schiften van wat nu wel en niet juiste informatie is. Ik ben van mening dat we hier van alles kunnen delen, maar dat we geen onwaarheden hoeven tolereren.

Inderdaad geloof ik de topicstarter helemaal niet. Op één plaats beweert hij dat z'n up! wel zes keer sneller is, op een andere plaats is dat ineens 3 keer sneller. Nergens komt hij met concrete informatie, we weten niet eens wat voor up! hij heeft (bouwjaar? kleur? uitvoering? eigen foto?) en hij wil niet zeggen waar hij in België die up! heeft laten tunen. Hij geeft toe dat hij zich eerst moet voorstellen, maar nergens heeft hij dat nog gedaan. Als er hier iemand is, die eerst wat minder van de toren moet blazen, lijkt mij dat luchtbed 1234 wel te zijn.

(...)
Ik geloof TS ook niet op zijn blauwe/grijze/groene ogen, en daar kan men best tegenin gaan. Het is alleen de toon die hier de muziek maakt, en dan vind ik dat er veel te fel (in mijn ogen) gereageerd wordt. Wederzijds respect was ver te zoeken.

Laten we dan op dit draadje maar een hangslot op doen voordat het hier escaleert. Als iedereen afgekoeld is, en TS kan ons mer info geven, kunnen we dit draadje op een later stadium weer (opgeschoond) heropenen.

„Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen”,
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 60 PK NAAR 115PK

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 jul 2016, 07:53

Luchtbed en Baklava waren één en dezelfde persoon. Allemaal leuk en aardig dat je een heleboel aandacht nodig hebt maar daar zijn andere oplossingen voor. Beide gebruikers zijn gebant en dit topic kan daarom gesloten blijven.

Het topic van Baklava met een aanrijding en een zwaargewonde openen was voor mij de druppel. Dit is niet het forum om die aandacht te vragen of te krijgen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gesloten