Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!

Heeft er iemand interesse in een CAI Groupbuy?

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

oerbrood
Forum newbie
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 01 mei 2013, 21:36

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door oerbrood » do 16 jun 2016, 16:42

Misschien moeten ze het elders bestellen alvorens het in de UK aankomt. Hopelijk niet uit China ofzo :P

We wachten geduldig af.

Gigino
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 14:13

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door Gigino » do 16 jun 2016, 19:29

Dat is slechte service

Gebruikersavatar
Up058
Vagling liefhebber
Berichten: 184
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 11:54
Locatie: Leeuwarden.

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door Up058 » wo 22 jun 2016, 09:13

Is er al meer bekend Tom?
BLACK UP: 16" Lichtmetalen velgen "Classic" - Maps&More- Excusief pakket - SoundPakket.
Vag Aanpassingen - Polo 6R antenne - AP schroefset

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door Tom Westendorp » do 23 jun 2016, 06:15

Ik heb gisteren weer gemaild. Het zou maximaal 21 werkdagen kunnen duren, die tijd is zelfs al verstreken! Als ik vandaag geen fatsoenlijk antwoord krijg ga ik een dispuut met Ebay openen. Ik houd jullie op de hoogte.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door Tom Westendorp » do 23 jun 2016, 10:36

Krijg nu de melding dat de spullen al sinds de 16e juni bij een depot in de buurt zouden liggen. Ik ga proberen er zo snel mogelijk langs te rijden. Houd jullie op de hoogte!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door Tom Westendorp » do 23 jun 2016, 11:39

Ben er langs gereden en er ligt helemaal niets. Er zit een fout bij ofwel Postnl of bij de verkoper. Als ik vandaag geen oplossing krijg ga ik een geschil openen bij Ebay. Dit lijkt wel diefstal. Het enige dat ik heb ontvangen zijn een paar slangklemmen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door GunSpeed » do 23 jun 2016, 14:44

Niet leuk natuurlijk maar denk wel dat het in orde komt. ;)
Is wel vervelend net voor je vakantie :roll:
up! Black BMT 75pk 3d

Gigino
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 14:13

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door Gigino » do 23 jun 2016, 18:11

Wat een ellende.
Succes verder.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door dennuus1 » do 23 jun 2016, 18:39

Wat een gedoe weer...

Hopen dat alles nog goed gaat komen..

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door damianw26 » vr 24 jun 2016, 06:05

He bah, maar het zal vast goed aflopen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door Tom Westendorp » vr 24 jun 2016, 19:04

Oke heren tijd voor een uitgebreide update.

Zoals bekend liggen de filters hier al een hele tijd te wachten en was het wachten op de buizen die ik vervolgens tot mooie maatpakketjes zou maken en naar jullie toe zou sturen. Nu heb ik van de verkoper van de buizen alleen de slangklemmen ontvangen. Volgens de track and trace gegevens van de verzender zouden de pakketten (4 stuks in totaal? HOEZO?) al lang bij mij zijn afgeleverd op het adres van het postnl depot in Hengelo. Je kunt daar dus al van stellen dat er iets misgaat. Omdat ik als ontvanger geen onderzoek kan starten naar de geschiedenis van het pakket bij Postnl moet de verzender dat doen. Ik heb de verkoper dat bericht en hij geeft aan: start maar een geschil via eBay. Dat heb ik nu dus gedaan en kan er hoogstens in resulteren dat ik het geld teruggestort krijg tegen de dagkoers (jeej Brexit) hoe dan ook ziet het er dus niet naar uit dat de buizen geleverd gaan worden.

Ik ben er ziek van, eind vorige maand start ik een leuke groupbuy om ervoor te zorgen dat we met zijn allen nog meer lol kunnen beleven aan onze auto's en op het eind van het liedje komt het er op neer dat ik er een paar honderd euro bij inschiet omdat ofwel de verkoper ofwel Postnl er een potje van heeft gemaakt.

Hoewel bovenstaande natuurlijk uiterst vervelend is doet het er niets af aan het feit dat ik nu de filters morgen klaar kan gaan maken voor verzending en dat we eigenlijk twee dingen kunnen gaan doen.

1. Afwachten of de buizen en filters alsnog geleverd gaan worden.
2. De filters verzenden het restant van het bedrag terugstorten naar jullie.

Ik heb even gekeken waar dat op neer komt. De filters zaten op € 54,- inclusief verzenden. Dat zou dus betekenen dat ik € 41,- per persoon terugstort. Als gezegd neem ik de verzendkosten voor het verzenden van het filter voor mijn rekening.

Met het oog op mijn vakantie aanstaande donderdag is het wel iets om rekening mee te houden. Wanneer er voor wordt gekozen om het geschil af te wachten en de verkoper besluit alsnog het pakket opnieuw op te sturen wordt het wel pas over drie weken voordat ik het kan verzenden.

Ik had met veel dingen rekening gehouden maar niet het met feit dat het er nu op lijkt dat er helemaal niets meer komt.

Willen jullie hieronder even aangeven waar jullie voorkeur naar uitgaat?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door damianw26 » vr 24 jun 2016, 19:12

Ik denk dat de hufter van een verkoper er gewoon een potje van heeft gemaakt, er zal vast niets meer komen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door Tom Westendorp » vr 24 jun 2016, 19:27

Het apart is dat die verkoper gewoon wel meer dan 8k transacties heeft gedaan en vrienden van mij ook al wel eens iets besteld hebben en het ook heel snel binnen was. Dat vind ik het vreemde er aan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door dennuus1 » vr 24 jun 2016, 19:52

Het lijkt mij dat de verkopende partij gewoon met een oplossing moet komen?

En je hebt met credit card betaald als ik het goed heb? Heb je dan niet een vorm van verzekering?

Ik wil het in ieder geval even afwachten tot na je vakantie, ik wil graag toch wel een complete set hebben. Als het dan 3 weken langer duurt is dat dan maar jammer..

Mocht dit bovenstaande allemaal niet gaan lukken, hoop ik in ieder geval de maten/onderdeelnr van de buis te kunnen krijgen zodat ik het zelf alsnog compleet kan maken?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door damianw26 » vr 24 jun 2016, 21:51

Afwachten is prima wat mij betreft, ik ga pas rond augustus op vakantie.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

oerbrood
Forum newbie
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 01 mei 2013, 21:36

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door oerbrood » vr 24 jun 2016, 22:47

Dit is erg jammer om te horen.
Persoonlijk heb ik me aangesloten bij deze groupbuy juist omdat ik dan alles in een keer zou ontvangen, zonder verder uit te hoeven zoeken welke onderdelen ik naast de filter moet hebben en waar ik die kan kopen.
Daarom heb ik aan alleen een filter niet zo veel.

Ik vind het heel raar dat die verkoper niet behulpzaam is. Op deze manier heeft hij meteen een geschil en daarbij zou ik hem gewoon negatieve feedback geven. Misschien kun je een email sturen waarin je hiermee dreigt, en ook dat het om een groupbuy gaat dus dat je de verantwoordelijkheid hiervoor draagt. Of dat je bij eBay gaat klagen ofzo.

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door RaymonK » vr 24 jun 2016, 23:28

Ik heb nog wel even geduld Tom, de aanhouder wint ;-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door Tom Westendorp » za 25 jun 2016, 09:42

Oke, dan gaan we het even afwachten. Ik heb ook aangegeven dat ik mijn geld niet terug hoef. Ik wil gewoon de spullen die ik besteld heb zodat uiteindelijk de groupbuy door kan gaan zoals het hoort.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door GunSpeed » za 25 jun 2016, 10:52

Als ik het zo lees ligt dit wel degelijk aan Postnl. Zij hebben in hun systeem staan dat het in hun depot ligt en dan moeten zij het je maar leveren ook. Vermits ze echter geen pakket kunnen leveren om één of andere reden zijn zij verantwoordelijk voor het verlies en moeten ze je een oplossing aanbieden. ;)
up! Black BMT 75pk 3d

oerbrood
Forum newbie
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 01 mei 2013, 21:36

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit

Bericht door oerbrood » za 25 jun 2016, 15:04

GunSpeed schreef:Als ik het zo lees ligt dit wel degelijk aan Postnl. Zij hebben in hun systeem staan dat het in hun depot ligt en dan moeten zij het je maar leveren ook. Vermits ze echter geen pakket kunnen leveren om één of andere reden zijn zij verantwoordelijk voor het verlies en moeten ze je een oplossing aanbieden. ;)
Alleen als het verzekerd/aangetekend verzonden is. Anders zeggen ze 9/10 keer dat je pech hebt.

Plaats reactie