Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!

Heeft er iemand interesse in een CAI Groupbuy?

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » ma 19 sep 2016, 12:03

dennuus1 schreef:Een moderne auto kan er tegen..... Gvd wat een niveau, duidelijk geen gevoel voor techniek.

Word helemaal pissig als ik dat soort kreten hoor :roll:
Snap ik, ook vooral dat eigenwijze ik weet het toch beter gedrag is zo vervelend... vooral dat grijs/zwarte oliewolkje bij plankgas van de oprit af doet altijd zeer om naar te kijken... Bij vagtechniek is de olietemperatuurmeter samen met de 211pk vrijgeschakeld, en toen legde ik hem uit dat de olie 90 graden moest zijn voordat hij serieus gas kan gaan geven. 'Wat een onzin, benzine van tegenwoordig is beter, dus de motor wordt niet vuil.... Tja het lijkt me duidelijk dat de q3 geen lang leven lijkt te krijgen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door kgroot.nl » ma 19 sep 2016, 12:28

Motortje is na 50k dan echt klaar. Die dingen zijn mega gevoellig
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 sep 2016, 12:39

Lease neem ik aan?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » ma 19 sep 2016, 12:41

Petrolhead Tom schreef:Lease neem ik aan?

Nee erfenis van zijn vader, anders had ie de a6 3.2 nog.. Met de teller op 27000km is het dus al snel over...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 sep 2016, 12:42

Zonde van de erfenis. Had hij beter kleingeld van kunnen maken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » ma 19 sep 2016, 12:53

Petrolhead Tom schreef:Zonde van de erfenis. Had hij beter kleingeld van kunnen maken.
Zeg dat wel! Erger is nog dat zijn vader (waarvan ik ook de up heb gekregen)er altijd super zuinig mee was, standaard iedere zaterdag in zijn eigen garage wassen. Letterlijk nooit scheuren, met de q3 reed ie 1 op 13,5, en met die a6 1 op 11 dat zegt genoeg lijkt me..
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door dennuus1 » ma 19 sep 2016, 14:06

Tegenwoordig goede benzine? Laat me raden, hij tankt gewoon 95? Durf ik geen goede benzine te noemen.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Autheo » ma 19 sep 2016, 14:22

damianw26 schreef:
Zeg dat wel!
Damian, je hebt een PB ;)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » ma 19 sep 2016, 15:00

dennuus1 schreef:Tegenwoordig goede benzine? Laat me raden, hij tankt gewoon 95? Durf ik geen goede benzine te noemen.

Het is een top gozer verder, maar hoe je het ook went of keert, hij heeft er geen verstand van en het interesseert hem ook niet zo veel.Ik vind goed gebruik en onderhoud van de techniek wel belangrijk, net zoals ieder hier vermoed ik. Ik heb bij wijze geen enkel verstand van elektriciteitsdraden leggen, schilderen en dat soort algemeenheden en hij dan weer wel ;) We zullen zien hoe lang de Q3 het uithoudt, want als ik er mee rijd voelt ie echt niet slecht aan, en het olieverbruik valt ook nog heel erg mee, 15.000 km op een kwart van de pijlstok.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Tom Westendorp » di 20 sep 2016, 07:23

Laten we het ook niet opblazen, hij rijdt volgas de straat uit maar daarna komt hij in verkeer terecht. Daar heeft de motor echt wel tijd om wat temperatuur op te doen. Daarbij gaan de meeste TFSI's stuk omdat iedereen er als een bejaarde in rijdt, dus misschien is het juist wel goed om er een beetje stevig gas in te geven. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door dennuus1 » di 20 sep 2016, 09:05

Petrolhead Tom schreef:Laten we het ook niet opblazen, hij rijdt volgas de straat uit maar daarna komt hij in verkeer terecht. Daar heeft de motor echt wel tijd om wat temperatuur op te doen. Daarbij gaan de meeste TFSI's stuk omdat iedereen er als een bejaarde in rijdt, dus misschien is het juist wel goed om er een beetje stevig gas in te geven. ;)
Dit is een TSI, geen TFSI, maar waarom zouden die stuk gaan door rustig rijden?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » di 20 sep 2016, 09:58

dennuus1 schreef:
Petrolhead Tom schreef:Laten we het ook niet opblazen, hij rijdt volgas de straat uit maar daarna komt hij in verkeer terecht. Daar heeft de motor echt wel tijd om wat temperatuur op te doen. Daarbij gaan de meeste TFSI's stuk omdat iedereen er als een bejaarde in rijdt, dus misschien is het juist wel goed om er een beetje stevig gas in te geven. ;)
Dit is een TSI, geen TFSI, maar waarom zouden die stuk gaan door rustig rijden?
Daar ben ik ook zeker benieuwd naar hoe dat zou kunnen. En inderdaad in het verkeer krijgt ie wel de tijd om warm te lopen, al is ie altijd uit op een stoplichtsprint haha en rijd hij vaak een stukje van 2-3 km. Bij continu plankgas is 1 op 7,5 dan nog steeds zuinig.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door kgroot.nl » di 20 sep 2016, 15:23

Stukje van 2 of 3KM is de auto echt niet warm. Overigens als je te rustig rijd met een TSI krijg je aankoeken van resten en olieverbruik omdat je onder de toeren rijd :lol:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door damianw26 » di 20 sep 2016, 16:52

kgroot.nl schreef:Stukje van 2 of 3KM is de auto echt niet warm. Overigens als je te rustig rijd met een TSI krijg je aankoeken van resten en olieverbruik omdat je onder de toeren rijd :lol:
Nee absoluut niet, afhankelijk van de buitentemperatuur duurt het tussen de 8 en 20 km voordat de olie 90 graden is, echter worden er ook een paar keer wel langere ritten gemaakt. Trouwens vraagt deze tsi uit de q3 dan om die aangekoekte olieresten, de automaat houdt hem vervelend laag in toeren, bij 1800 toeren opschakelen en bij 50 rijdt ie 1400 toeren.... Ook duurt het even voordat de automaat het nodig acht terug te schakelen, je moet dan gevoelsmatig erg veel gas geven bij koude motor..
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door dennuus1 » di 20 sep 2016, 16:58

kgroot.nl schreef:Stukje van 2 of 3KM is de auto echt niet warm. Overigens als je te rustig rijd met een TSI krijg je aankoeken van resten en olieverbruik omdat je onder de toeren rijd :lol:
Onder de toeren rijd? Wat versta jij onder de toeren rijden? Van lage toeren gaat niks aankoeken hoor, alleen je EGR klep, maar dat heeft deze motor niet.

Het aankoeken waar jij op doelt is carbon afzetting op de inlaatkleppen, dit heeft puur te maken met de directe inspuiting waardoor de brandstof niet langs de kleppen komt, en ze dus niet schoon maakt.

Of je nou continu volgas rijd, of altijd stationair, dit probleem zal altijd blijven optreden.

TSI's van tegenwoordig hebben hier geen last meer van, omdat ze bij elke cilinder een extra injector geplaatst hebben vóór de klep, puur om de klep schoon te houden.

Olietemp. Van een 2.0 is na ong 15 min rustig rijden op bedrijfstemperatuur (eigen ervaring/meting)

oerbrood
Forum newbie
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 01 mei 2013, 21:36

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door oerbrood » do 22 sep 2016, 11:40

Even weer ontopic :)

Weet iemand hoe goed de kwaliteit is van deze RAM air filters?
Op deze site http://honda-tech.com/forums/tech-misc-15/independent-review-ramair-universal-filter-3164818
zegt iemand dat deze filters geschikt zijn voor gebruik op de racebaan, en eigenlijk niet voor dagelijks gebruik op de weg.
Er zouden stukjes van het filter af kunnen breken en in de motor terecht kunnen komen.
Is dit iets waar je je zorgen om moet maken of komt dit eigenlijk niet voor in de praktijk?

Er zat ook een garantieformulier bij de filter, heeft iemand dit ingevuld?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 sep 2016, 11:57

Ik moet zeggen dat ik er nu bijna 25k mee heb gereden en niets heb kunnen merken. Filter ziet er ook nog als nieuw uit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eerste Groupbuy Cai een feit Tutorial met foto's P.9

Bericht door Tom Westendorp » ma 06 mar 2017, 22:07

.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie