Pioneer TS-WX610A aansluiten op RCD215

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Rubbie
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 06 mei 2016, 10:18

Pioneer TS-WX610A aansluiten op RCD215

Bericht door Rubbie » vr 06 mei 2016, 10:39

Hallo!

Ik heb laatst een Volkswagen Move Up gekocht en ik wil daar graag een subwoofer inbouwen. De TS-WX610A lijkt mij een goede optie omdat hij in de ruimte van het reserve wiel past en dus geen plaats in beslag neemt van de kofferbak. Maar nu is mijn vraag hoe ik hem moet aansluiten op een standaard radio de RCD215. Iemand daar ervaring mee en welke kabels/converters ik nodig heb. Afbeelding

Het gaat om de RCA en de remote kabel die op deze radio aangesloten moeten worden.
Ik heb een afbeelding van de aansluitmogelijkheden van de radio toegevoegd.

Alvast bedankt!

mvg

Ruben

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Pioneer TS-WX610A aansluiten op RCD215

Bericht door N!jntje » za 07 mei 2016, 01:58

Ik heb precies deze in de auto van 1 van de leden ingebouwd.
De stroom komt vanaf de accu. Dus deze moet van voor naar achteren.
De aansturing gaat over de linker en rechter speaker.
De remote gaat op de 12 v stekker.

Dan kun je spelen! De radio staat hier dus helemaal los van!

Rubbie
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 06 mei 2016, 10:18

Re: Pioneer TS-WX610A aansluiten op RCD215

Bericht door Rubbie » zo 08 mei 2016, 10:59

Oke maar ik wil het liefst zo min mogelijk solderen en ik zag deze kabel voor bij komen. Er zit een converter aan en een remote ingang.Afbeelding
Is dat wat voor mij?

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Pioneer TS-WX610A aansluiten op RCD215

Bericht door N!jntje » zo 08 mei 2016, 15:10

Vergis je niet in hoeveel ruimte je hebt achter je radio. Ik heb alle auto's gesoldeerd bij de speakers. Scheelt een hoop onhandigheid bij je dash en je radio hoeft er dan niet eens uit.

Rubbie
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 06 mei 2016, 10:18

Re: Pioneer TS-WX610A aansluiten op RCD215

Bericht door Rubbie » di 10 mei 2016, 15:49

Oke maar dat zou betekenen dat ik de deurpanelen eraf zou moeten halen aangezien ik alleen twee front speakers heb. Dus dat is sneller dan hele radio eruit?

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Pioneer TS-WX610A aansluiten op RCD215

Bericht door N!jntje » di 10 mei 2016, 21:09

De deurpanelen zijn er vrij snel vanaf bij de Up. En dan heb je de grootste kans om niks te beschadigen. Daarbij heb je meer ruimte om te werken. Enige is dat je dan de draden door je rubber heen terug moet doen. Je kunt ze ook aan de binnenkant ter hoogte van de deuren verbinden. Maar dan moet je net weten welke kleuren je moet hebben. Uit ervaring kan ik je zeggen dat ze goed verstopt zitten.
Als je weet wat je doet dan is de radio er natuurlijk sneller uit. Daar heb je alleen de sleuteltjes voor nodig. En dan moet je tussen de draden wirwar de goeie kleuren vinden. Voor het mooie zou ik niks knippen. Altijd op de draad solderen middels een stukje omhulsel weghalen.

Als je toch al bezig bent met de audio upgrade dan raad ik je echt aan de achterspeakers meteen ook te installeren. In principe heb je toch alles al los;)

Mocht je er niet uitkomen of dit niet aandurven dan kan ik het evt ook doen. Zelfs zo dat alles werkt en instelbaar is op de maps en more zoals het origineel hoort. Vergis je alleen niet in de tijd die er voor nodig is!

Plaats reactie