LED dagrijverlichting probleem (SEAT Mii)

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
YeMii
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 18:17
Locatie: Vlaardingen

LED dagrijverlichting probleem (SEAT Mii)

Bericht door YeMii » za 09 jan 2016, 10:13

Aan allen die het willen lezen.

In maart vorig jaar bij Xenonlamp.nl de LED dagrijverlichting (Canbus LED dagrijverlichting W21/5w VW UP) gekocht en tot eind november vorig jaar zonder problemen gebruikt. Prima kwaliteit lampen, goede licht opbrengst. Helemaal tevreden! :) Deze lampen zijn geplaatst in een SEAT Mii van februari 2015. In de software heb ik wat aanpassingen laten doen, zoals: Tear-wipe, bochten verlichting aangezet, verbruik in km/l etc.

Eind november vorig jaar werd ik erop geattendeerd dat mijn linker achter verlichting niet brandde. Lampjes stuk dacht ik, maar deze bleken in orde.

Zekeringen gecontroleerd, ook deze waren in orde. Bij nader onderzoek kwam ik tot de ontdekking dat mijn linker dagrijlamp ook niet brandde, de rechter dagrijlamp brandde wel op de gedimde sterkte. (Low) De lichtschakelaar van de auto in de stand DIMLICHT. Als ik de lichtschakelaar in de 0-stand zet, branden mijn beide dagrijlampen op volle sterkte. (High)
Zet ik dus de lichtschakelaar op de STADSLICHT of DIMLICHT stand, dan brand alleen mijn rechter dagrijlamp op gedimde sterkte (Low) en is de linker dagrijlamp uit, evenzo mijn linker achter verlichting. Linker dagrijlamp losgetrokken en voilà, mijn linker achter verlichting brand weer. De dagrijlampen omgewisseld, je raad het misschien al, nu links alles OK en rechts geen achter verlichting. Conclusie: in de LED dagrijlamp moet iets kapot/los zijn. De beide dagrijlampen maar weer even vervangen door de originele lampjes en alles functioneert weer naar behoren. Contact op genomen met Xenonlamp.nl en deze hebben het probleem wel eens meer meegemaakt. Mogelijk is er intern in de lamp iets kapot/los. Defect lamp opgestuurd en nieuwe retour gekregen. PRIMA service van Xenonlamp.nl. :clap:

De LED dagrijlampen weer geplaatst en toppie. Helaas twee dagen geleden weer moeten constateren dat mijn linker dagrijlamp en linker achter lamp niet branden. (Lichtschakelaar in de stand STADSLICHT/DIMLICHT) Lichtschakelaar in de 0-stand en allebei de LED dagrijlampen branden weer op volle sterkte. (High) De gloeilampen maar weer geplaatst en tot op heden geen probleem meer gehad.

Heeft één (meerdere) van jullie deze klacht/dit probleem al meer ervaren? Wat kan hier de oorzaak van zijn? Wat is hier eventueel (behalve de originele lampjes) de oplossing voor? Ik heb inmiddels het probleem ook weer bij Xenonlamp.nl voorgelegd.

Ik zie jullie reacties graag te gemoed.

Met vriendelijke groet YeMii.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: LED dagrijverlichting probleem (SEAT Mii)

Bericht door kgroot.nl » za 09 jan 2016, 14:38

Dan heb je net 2 stukke lampen gehad. Dan brand ie inderdaad op 1 sterkte of helemaal niet
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Plaats reactie