Retrofit Xenon ombouwkit

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Tom Westendorp » ma 28 jul 2014, 11:52

Erg mooi! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

bvandep
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 16:27

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door bvandep » wo 30 jul 2014, 12:36

Komt de auto met een dergelijk set als deze ook gewoon door de APK? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Xanderv » wo 30 jul 2014, 19:19

Met deze set komt een auto met xenon verlichting juist door de APK heen. Zonder een projectie kit geeft xenon een verstrooid lichtbeeld, zoals op deze foto te zien van een forum member.
Afbeelding

Door de projectielamp wordt er een duidelijke afscheiding gemaakt tussen licht en donker. Dit betekend dus dat je geen tegenliggers verblind, en het is een eis die in de wet staat. Zo ziet het er bij mij uit.
Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

martinschep
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 27 jul 2014, 19:55

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door martinschep » do 31 jul 2014, 20:53

Xanderv schreef:Met deze set komt een auto met xenon verlichting juist door de APK heen. Zonder een projectie kit geeft xenon een verstrooid lichtbeeld, zoals op deze foto te zien van een forum member.
Afbeelding

Door de projectielamp wordt er een duidelijke afscheiding gemaakt tussen licht en donker. Dit betekend dus dat je geen tegenliggers verblind, en het is een eis die in de wet staat. Zo ziet het er bij mij uit.
Afbeelding

Het lichtbeeld is inderdaad apk in orde alleen mijn dimlicht valt uit bij het seinen. Dit is volgens de apk richtlijnen afkeur. Ik moet er nog verder achteraan. Het lichtbeeld is echt super. Zelfs origineel xenon heeft niet zo'n strak beeld.

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door StefanK-Mii » do 31 jul 2014, 22:42

martinschep schreef:
Het lichtbeeld is echt super. Zelfs origineel xenon heeft niet zo'n strak beeld.
Sorry maar dan heb jij nog nooit met een af-fabriek set gereden... zelf heb ik een af-fabriek in mijn Volvo en dat is toch echt super strak licht (wel laten afstellen door de dealer want standaard te laag), tevens gaan de koplampen auto in hoogte en draaien mee in de bocht.

Het hangt er ook maar net van af wat voor lamp ze in de unit gedaan hebben (....K) te hoog geeft blauw licht waardoor het bereik minder wordt, het beste is 4300K tot 5000K lampen, deze geven het witste beeld en de meeste opbrengst.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Xanderv » do 31 jul 2014, 23:34

5000k lichtblauwe gloed geeft het meeste licht over het algemeen maar ik vind het niet mooi dus heb voor wit gekozen 4300k.

Ik heb ze laatst laten stellen bij kwikfit... Wat een prutsers, links stond hoger dan rechts en ze stonden beide te laag. Heb ze zelf maar op gevoel goed gezet. Op 200m licht de nummerplaat van een voorganger nog op daarna niet meer. Dan weet ik ook dat ik zeker niet in de spiegels schijn.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

blackup2013
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 07:25

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door blackup2013 » vr 01 aug 2014, 21:26

martinschep schreef:dag heren, het is mij ook gelukt! super tevreden met het resultaat!
Hallo Martin,

Ik wil deze set ook bestellen.
Welke configuratie heb jij besteld?

Ziet er suppppppeeeeerrrrrrr sexy uit!!!!

blackup2013
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 07:25

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door blackup2013 » zo 03 aug 2014, 13:07

Xanderv schreef:Alright here we go :)

Allereerst de lampen uit de auto halen. Makkelijk klusje, paar schroeven en bouten en de lamp is los. Daarna beetje wrikken en je kunt ze er zo uitpakken.
Zo ziet het er uit als alles er nog in zit, de bouten losmaken waar de pijl bij zit en de koplamp is los. Er zit nog een metalen plaat overheen die je er zo af haalt.
Afbeelding
Afbeelding

Dan nog even de gril losmaken zodat het uitnemen van de koplamp makkelijker gaat.
Afbeelding
Even een beetje grof geweld door de gril naar voren te trekken en de koplamp is er uit.
Afbeelding
Dan staat je auto er zo bij haha ;)
Afbeelding

Dit is het setje wat je binnen krijgt als je deze link volgt :http://www.retrofitlab.com/projector-ki ... n-kit.html
Ballasten : 25 watt speedstart
Versie : rechts rijden verkeer (doh)
Shrouds : Iris .... heb ik voor gekozen omdat de citigo een vlak stuk aan de onderkant van de koplamp heeft, daarnaast vind ik de clean look mooi.
Kleur : 4300k (OEM wit)
Afbeelding

Dan moet je bezig om het glas uit de achterkant halen en dit is errrruuug veel werk. Er zijn 2 methodes, de eerste is de koplamp in de oven leggen 200 graden zodat de lijm gaat smelten (headlight baking zoeken op youtube). Echter is de zwarte
achterkant van zacht plastic dus dat smelt dan ook :(. Voorbeeld van Retrofit zelf http://www.youtube.com/watch?v=W6UvaSYdeDo Misschien heb ik het verkeerd gedaan dat het daarom niet lukte.

De andere optie is om de lijm er tussenuit te schrapen met een schroevendraaier en daarna nieuwe lijm er tussen. Enige probleem was dat de lijm echt supersterk was en er niet tussenuit wilde. Volgende was dat het glas tussen 2 lagen plastic in zat met boven en onder lijm. Om het visueel te maken (hoop ik) : als je de hoofdletter "E" neemt, het middelste streepje is dan het glas. Tussen het bovenste streepje en het middelste streepje kom je wel met een schroevendraaier alleen dan zit er nog lijm onder het glas.... niet weg te krijgen. Wat ik heb gedaan is het plastic van het bovenste streepje weg gesneden (kan makkelijker met een dremel). Op deze manier kun je met een stanleymes onder het glas komen waardoor deze lijmlaag los is. Ik was zo gefrustreerd omdat ik er 6 uur mee bezig ben geweest dat ik er totaal geen foto's van heb helaas. Het plaatsen van de projector zie je in elk filmpje op retrofit terug komen dus dat hoef ik niet uit te leggen. Ook is het gewoon mega simpel als je de glazen kap er afhebt.

Dan moet het glas terug als de projector goed zit en je alles schoon hebt gemaakt. Op de website van retrofit gebruiken ze butyl rubber strips, ik heb polymax gebruikt omdat ik dat nog had liggen. Polymax is OERSTERK, waterdicht en flexibel dus kan niet fout gaan.

Als het vast zit dan ziet de achterkant er zo uit.
Afbeelding
Er is geen waterdichte oplossing meegeleverd dus gewoon lekker dicht tapen.
Afbeelding

Moment supreme, alles weer terug in de auto :
Afbeelding
Even een mooi plekje vinden voor de ballasten, alles weer terugschroeven en hopen dat alles werkt....
Afbeelding

Nu ben ik jullie alleen de lichtopbrengst nog verschuldigd maar het is zulk mooi weer dat ik dat natuurlijk nog niet kan tonen. Ik heb wel even heel dicht op de muur gestaan en je ziet als je heel goed kijkt
wel mooi de afscheiding van het licht. Ben zelf nog erg benieuwd naar het resultaat, maar de looks zijn er al ;)
Voor de UP is het een andere setje neem ik aan?
Ik wil deze ook heel graag bestellen.

Hoe ben je er achter gekomen welke setje je moet hebben? Ik heb gekeken maar weet geen raad?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Xanderv » ma 04 aug 2014, 09:07

Als het goed is kun je voor de up hetzelfde setje bestellen.
De bi xenon mini kit moet je bestellen, kleur van de de xenon zelf bepalen.
De shroud (plastic versierkap) kun je zelf bepalen, maar net wat je mooi vindt. Van de Iris weet ik zeker dat die past, aangezien Martin die ook heeft. Je moet wel even vermelden dat je een h4 om gast bouwen, dat zijn andere kabels als de h7.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

blackup2013
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 07:25

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door blackup2013 » ma 04 aug 2014, 09:09

Xanderv schreef:Als het goed is kun je voor de up hetzelfde setje bestellen.
De bi xenon mini kit moet je bestellen, kleur van de de xenon zelf bepalen.
De shroud (plastic versierkap) kun je zelf bepalen, maar net wat je mooi vindt. Van de Iris weet ik zeker dat die past, aangezien Martin die ook heeft. Je moet wel even vermelden dat je een h4 om gast bouwen, dat zijn andere kabels als de h7.
Duidelijk, het lijkt of het kapje te klein is in de reflector? Of lijkt dat door de foto zo?
Heb je nog meer foto's om te zien of dat echt zo is?

Ik ga hem zo bestellen.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door Xanderv » ma 04 aug 2014, 10:55

Ik heb een citigo dus die reflector is anders maar bij mij is ie niet te klein hoor, ziet echt wel goed uit. Op die foto van Martin ziet het er ook goed uit in de up
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

martinschep
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 27 jul 2014, 19:55

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door martinschep » ma 04 aug 2014, 19:56

StefanK-Mii schreef:
martinschep schreef:
Het lichtbeeld is echt super. Zelfs origineel xenon heeft niet zo'n strak beeld.
Sorry maar dan heb jij nog nooit met een af-fabriek set gereden... zelf heb ik een af-fabriek in mijn Volvo en dat is toch echt super strak licht (wel laten afstellen door de dealer want standaard te laag), tevens gaan de koplampen auto in hoogte en draaien mee in de bocht.

Het hangt er ook maar net van af wat voor lamp ze in de unit gedaan hebben (....K) te hoog geeft blauw licht waardoor het bereik minder wordt, het beste is 4300K tot 5000K lampen, deze geven het witste beeld en de meeste opbrengst.
Beste StefanK-mii,

Mijn ervaring met xenon origineel en zelfs matrix led is erg uitgebreid aangezien ik bij een Audi dealer werk.

Voor de afstelling heb ik gekozen voor een afwijkende methode als de gemiddelde auto bestuurder. Mijn up heeft een stelwieltje voor de hoogte regeling en heb ze op de 0 stand hoger staan als de standaardafstelling. Standaard rij ik met stelwieltje op stand 3 zodat ik niemand verblind en als ik licht nodig heb draai ik hem omhoog naar 1 wat bij mij de standaard afstel hoogte is.

5000 k nadert het daglicht het beste. Je ziet dat originele xenon (van merk fabrikanten) tegenwoordig ook 5000 k gaan gebruiken.

martinschep
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 27 jul 2014, 19:55

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door martinschep » ma 04 aug 2014, 20:14

De reflector van de UP is best groot. Ik heb de reflector van binnen zwart gespoten en de heb gekozen voor de grote lens (speciaal voor H4 koplampen). De schroud die ik heb gekozen is de iris.

martinschep
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 27 jul 2014, 19:55

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door martinschep » ma 04 aug 2014, 20:23

blackup2013 schreef:
martinschep schreef:dag heren, het is mij ook gelukt! super tevreden met het resultaat!
Hallo Martin,

Ik wil deze set ook bestellen.
Welke configuratie heb jij besteld?

Ziet er suppppppeeeeerrrrrrr sexy uit!!!!
Ik heb onderstaande set gekocht.

http://www.retrofitlab.com/winkelwagen.php?return=2

blackup2013
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 07:25

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door blackup2013 » ma 04 aug 2014, 20:51

martinschep schreef:
blackup2013 schreef:
martinschep schreef:dag heren, het is mij ook gelukt! super tevreden met het resultaat!
Hallo Martin,

Ik wil deze set ook bestellen.
Welke configuratie heb jij besteld?

Ziet er suppppppeeeeerrrrrrr sexy uit!!!!
Ik heb onderstaande set gekocht.

http://www.retrofitlab.com/winkelwagen.php?return=2
Link werkt niet weet je welke het geweest is?

martinschep
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 27 jul 2014, 19:55

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door martinschep » di 05 aug 2014, 07:46

Bi-xenon Mini D2S 3.0 twin kit

de lens is dan 3 inch.

blackup2013
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 07:25

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door blackup2013 » di 05 aug 2014, 22:10

martinschep schreef:Bi-xenon Mini D2S 3.0 twin kit

de lens is dan 3 inch.
Kijk eens dankje!

Laatste vraag, Welke shrouds heb je gebruikt?

martinschep
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 27 jul 2014, 19:55

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door martinschep » di 12 aug 2014, 19:09

iris. staat al wel meerder keren aangegeven ;)

blackup2013
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 07:25

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door blackup2013 » di 12 aug 2014, 19:14

martinschep schreef:iris. staat al wel meerder keren aangegeven ;)
Sorry niet goed gelezen.
Zou je nog een fotootje willen schieten voor mij? Beetje schuin van de zijkant gezien dichtbij.

Als mogelijk is hoor!

Super bedankt!!!!'

martinschep
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 27 jul 2014, 19:55

Re: Retrofit Xenon ombouwkit

Bericht door martinschep » do 14 aug 2014, 19:50

blackup2013 schreef:
martinschep schreef:iris. staat al wel meerder keren aangegeven ;)
Sorry niet goed gelezen.
Zou je nog een fotootje willen schieten voor mij? Beetje schuin van de zijkant gezien dichtbij.

Als mogelijk is hoor!

Super bedankt!!!!'

Foto op pagina vier is iets van de zijkant. Je kan het naar mijn idee niet beter op de foto krijgen. Door de standaard reflector en de soort zonneklep daarvan valt hij een beetje in de schaduw.
Ik ben zelf bij die zaak langs gegaan met mijn koplamp waar ik het glas al vanaf had waardoor ik meerder kon testen. Ik vond de iris persoonlijk het mooiste.

Plaats reactie