achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
viffer
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 25 jan 2015, 12:27

Re: achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bericht door viffer » wo 04 feb 2015, 08:19

:text-thankyoublue:
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bericht door Gert » wo 04 feb 2015, 17:47

Een paar opmerkingen bij de garantiekwestie na 75 pk update:
1) Hoe het bij de andere vaglings zit weet ik niet maar bij de up merken ze het wel. De 60 pk versie heeft namelijk een andere versnellingsbak dan de 75 pk versie.
2) Het lijkt mij verder een geval van "niet vragen maar doen". Niemand zal je de garantie kunnen geven dat de garantie gewoon OK is na de 75 pk update. Sterker, volgens mij geldt bij elke garantiebepaling op welk product dan ook dat er geen ingrepen mogen plaats vinden buiten de leverancier/dealer om. Ik heb zelf de 75 pk versie gekocht en ik heb die in eigenlijk genomen vanwege de andere versnellingsbak omdat ik de indruk had dat die wat lekkerder/soepelder/prettiger schakelde. Als ik een 60 pk versie zou hebben en de 15 pk toch - ook zonder de andere bak - zou willen hebben zou ik de upgrade wel doen denk ik. Op de eerste plaats kun je het altijd terug laten zetten als dat nodig zou kunnen zijn en op de tweede plaats: het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die 15 pk update een verslechtering inhoudt die zou maken dat de leverancier/dealer met succes een beroep op het formele "je hebt wat veranderd, jammer voor jou" zou kunnen doen. Althans, ik zou denken dat als de leverancier/dealer dat toch zou doen dat je dan een goede kans maakt bij een rechter om dat te corrigeren. Daarbij ga ik ervanuit dat rechters zaken liever "inhoudelijk" bekijken dan "formeel". Dat hoop ik eerlijk gezegd ook van leveranciers en dealers. Zeker dat dat ook gebeurt ben ik niet, in geen van beide gevallen.

Let op: dit gehele verhaal is dus mijn persoonlijke inschatting van hoe de kaarten liggen en ik geef daar - dwz op de juistheid daarvan - nul,nul garantie. Ik wist van tevoren, dwz voordat ik mijn upje kocht, mede dankzij dit forum, vrij precies hoe de 60/75 pk vork in de steel zat. Dat heeft wel gemaakt dat ik zelf vrij gemakkelijk 900 euro meer betaald heb voor die 15 pk extra ipv de 150 euro achteraf. Ik houd veel meer van zekerheid dan van geld en dat maakte het wat makkelijker om voor die 900 euro meer kostende andere versnellingsbak te kiezen. Die 15 pk wilde ik natuurlijk toch ook wel hebben, al had ik liever 150 pk gehad.

Trouwens, toen ik mijn dealer naar de "15 pk upgrade achteraf" vroeg bij mijn aankoop gesprekken zei hij - als ik me goed herinner - niks en keek alleen bewolkt en zorgelijk. Dat heb ik vertaald in "het is zeker niet uitgesloten dat we over zo een upgrade ingreep niet moeilijk doen maar ik sluit ook niet uit dat we daar wel moeilijk over kunnen gaan doen".
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bericht door arnout84 » wo 04 feb 2015, 18:35

Op de facebook pagina van VAG techniek staan verse UP's van een lokale VW dealer die een pk-upgrade krijgen

Mii By Mango
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 23:27

Mii van 60 naar 75 PK.

Bericht door Mii By Mango » ma 09 feb 2015, 23:54

Verslag over bevindingen van de up(erg toepasselijk)grade van de 60 naar 75 PK bij mijn Mii.
Eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat ik op alle vlakken erg tevreden ben over de extra 15 PK.
Hij loopt/rijdt gewoon soepeler. Je merkt bv goed dat je minder terug hoeft te schakelen, als je rustig gaat accelereert. Hij neemt hem makkelijker mee en is duidelijk sterker geworden. Het is een genot om hem wat door te trekken in zijn toeren, alhoewel dat dan weer niet zuiniger is natuurlijk. Zoals al eerder geschreven, heb ik mijn vrouw onbevangen laten rijden en zij merkt het goed dat hij wat meer vermogen heeft. Het is echt veel leuker om met de auto te rijden, absoluut een aanrader om het 75 PK programma er in te laten zetten. Het is de kosten echt waard, super.
Wat ik nu ervaar is dat ik de motor lucht aan hoor zuigen, dus denk dat er nog een K&N luchtfilter geplaatst moet worden. Ik verwacht dat hij dan nog betere prestaties gaat leveren. Misschien daarna weer een L+R einddemper er onder, maar dat laatste weet ik nog niet zeker. De Mii Mango is vanaf nieuw al iets verlaagd en ik ben bang dat de uitlaat te laag komt.
Heeft iemand ervaringen met een L+R einddemper ? ? Tevens wil ik ook niet dat hij veel meer herrie gaat maken.
Bij VAG Techniek had ik ook gelijk diverse OBD aanpassingen laten uitvoeren, waarvan ik dacht dat er 2 niet werkten, maar dat was een bedieningfout van mijzelf. Alles wat ik heb laten aanpassen werkt perfect.
Met vriendelijke groet, Willem van der Staal.

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 15:48
Locatie: Zoetermeer

Re: achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bericht door Dr. Jefferson » di 10 feb 2015, 02:21

Volgens mij hoort dit in het topic van de 75pk update en niet de achterlicht met DRL ;)
75PK VW High UP! 5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boordcomputer+ en parkeersensoren
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spokes voor de zomer en Waffles voor de winter

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bericht door Vinniepilon » di 10 feb 2015, 06:35

Dr. Jefferson schreef:Volgens mij hoort dit in het topic van de 75pk update en niet de achterlicht met DRL ;)

Misschien is dat ook ingesteld :-)
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

mrfaya
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 apr 2015, 07:13

Re: achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bericht door mrfaya » do 09 apr 2015, 06:59

rheveling schreef:
Up2Date schreef:
rheveling schreef:En gevonden :D!

Byte 12 bit 0 activeren :)
Waarom zie ik bij byte 12 geen bit 0?? Originele vagcom 14.10
Ik heb hem gewoon in Module 9 staan.. en dan Long Code..
Ook bij mij staat bit 0 niet weergegeven. Is er een andere manier om dit werkend te krijgen?
(Bij mij gaat het om een VW High UP bj 2014)
'14 VW High UP

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bericht door Jos Bosch » za 09 mei 2015, 18:09

Hoi,

Deze week iemand op de A2 ( grathem)zien rijden met gewoon Drl aan maar ook zijn achterlichten branden.

Iemand van hier soms?????
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bericht door MauriceR. » za 09 mei 2015, 18:14

Andere auto bij ons op de oprit is een lease-Volvo V70 met drl EN brandende achterlichten. Het is idd die Zweedse uitvoering waar het om gaat! Dat moet dus ergens uit VAG com op te diepen zijn. Is hier ook al eerder op dit forum genoemd.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Gerjol
Donateur member
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:25
Locatie: Rijssen

Re: achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bericht door Gerjol » di 07 jun 2016, 17:45

Vanavond de achterlichten ingesteld om mee te branden met dagrijverlichting

Module 9 [Central Electric]
Coding 7
Longcoding helper
Byte 12 (staat bij mij geen bit 0 - begint met 1)
Lcode 2 (krijg foutmelding maar na OK kom ik toch in Lcode 2, zonder tekst)
Bit 0 selecteren.
Code geaccepteerd en achterlichten branden mee. (incl. kentekenverlichting)

Voor de UP bluemotion werkt dit prima.

MAAR
Voor de Seat Mii van de buurman, (die dit ook graag geactiveerd wilde hebben)
Na dat de auto van contact is geweest en opnieuw gestart is branden de achterlichten niet meer mee.

Wie weet wat er eventueel nog meer gcodeerd moet worden.

Edit:
Onderstaand info van het Skoda forum
Wil je het coderen dan de volgende codering toepassen:

achterlichten altijd aan byte 12 bit 0 moet dit lukken.
Als je byte 23 bit 3 aanzet (bit 6 ook aan) branden de dimlichten als DRL (bit 2 voor mistlampen).

Let op je module moet wel de 090 module zijn bij de 089 module is de kans dat het niet werken gaat wegens onjuiste firmware
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL

Mii By Mango
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 23:27

Re: achterlichten branden in combinatie met drl vag com

Bericht door Mii By Mango » wo 08 jun 2016, 10:51

Bij mij zijn diverse instellingen aangepast bij VAG Techniek, perfect.
Wat ik van die jongens begrepen heb is, dat de auto een start/stop systeem moet hebben om de diverse aanpassingen te kunnen programmeren.
Jongens bedankt in ieder geval, voor reactie. Gr. Willem.

Plaats reactie