Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bericht door Jeroen-Up » di 17 dec 2013, 18:03

Ik wil even peilen of anderen met een Pilot Pro Line Bi Xenon H4 set ook verstrooiing zien in hun lichtbeeld? Ik heb mijn set vanmiddag ingebouwd (6000K). Netjes de garage ingereden (meter of 3 van de deur af) en met tape de lijn van de originele lampen gemarkeerd (mooie strakke lijn als lichtbeeld). Na inbouw van de Xenon vond ik het lastig de lijn terug te vinden!

In mijn vorige auto, de Citroen C1, had ik ook Pilot Xenon. En ondanks dat de garage ze perfect op hoogte had gezet, toch in het donker veel flitsende mede weggebruikers na inhalen. Ga ik dat met de Up nu ook weer krijgen?

Of zouden de lampen dan toch niet helemaal lekker in de fitting zitten? Ik heb namelijk eerst de huls geplaatst, klemmen weer op hun plek, en daarna de rubber afdekhoes er omheen gespannen. Toen dat allemaal op z'n plek zat de Xenon lamp erin gezet. Flink aangedrukt en toen kon ik hem netjes 20 graden draaien om te klemmen. Dan kan daar toch niks mis gegaan zijn?
Laatst gewijzigd door Jeroen-Up op ma 14 apr 2014, 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door henri » di 17 dec 2013, 18:06

Als je geen scherpe licht/donker-lijn hebt, kun je er zeker van zijn dat je veel strooilicht hebt en dus tegenliggers verblindt.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door TV_UP! » di 17 dec 2013, 19:30

Daarom ben ik van mening dat je met xenon projector lampen moet hebben. Heb je veel minder last van strooilicht.
En het oogt ook een stuk beter naar mijn mening.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door Jeroen-Up » di 17 dec 2013, 19:36

Morgen anders maar ff langs de garage voor afstellen / controleren beeld. Als dat goed is mogen ze blijven, zo niet dan gaat het er weer uit...

Jammer, want het geeft zo'n lekkere bak licht!!! ;)

Afbeelding

MacFlott
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 21 aug 2012, 12:45

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door MacFlott » di 17 dec 2013, 19:52

Heb zelf bi-xenon 8000K van Autowolf,
kan alleen maar zeggen,heb mooi beeld.

Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door Jeroen-Up » di 17 dec 2013, 22:11

MacFlott schreef:Heb zelf bi-xenon 8000K van Autowolf,
kan alleen maar zeggen,heb mooi beeld.
Neem aan dat daar toch ook zo'n reflector omheen zit?

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door N!jntje » di 17 dec 2013, 23:24

Ik heb ook de bi xenon van pilot. In het begin veel mensen die seinde. Nu dr tijd op 5 uur rijden misschien 1 lapzwans die xenon gewoon irritant vind ofsow... Nadat ik ze bij de dealer had laten afstellen had ik dus geen problemen meer.

Sjoerd
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 10:35

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door Sjoerd » di 17 dec 2013, 23:30

Met automatische hoogteregeling, dus sensoren in voor- en achterbumper?

Edit: opgezocht en inbouwen mag dus weer, ook zonder de was installatie en automatische hoogteregeling. Knap irritant die achteraf ingebouwde setjes. Af-fabriek werkt beter en is mooier.
Laatst gewijzigd door Sjoerd op di 17 dec 2013, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door Jeroen-Up » di 17 dec 2013, 23:38

Sjoerd schreef:Met automatische hoogteregeling, dus sensors in voor- en achterbumper?
Eh, nee?

Sjoerd
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 10:35

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door Sjoerd » wo 18 dec 2013, 14:41

Beetje volle kofferbak en je bent een irritatie voor medeweggebruikers, plus het verstrooide beeld dat een achteraf setje geeft. Af-fabriek lampen bewegen mooi mee met de hoogte van de auto.

Heb eens twee zware gereedschapskisten achterin een Aygo gehad, onderweg eentje bij voeteneind van bijrijdersstoel gezet, gaf weer een normale wegligging. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door Jeroen-Up » wo 18 dec 2013, 14:54

Sjoerd schreef:... Af-fabriek lampen bewegen mooi mee met de hoogte van de auto...
Hoe bedoel je dat Sjoerd? Er zit toch geen automatische hoogteregelaar in de standaard lampen?

Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door Jeroen-Up » wo 18 dec 2013, 15:00

Ik heb even 2 foto's gemaakt van verschil Xenon en H4. Dit is natuurlijk een beetje vertekend, door de hogere lichtopbrengst van de Xenon past de camera zich aan aan de hoeveelheid licht. Maar het is wel te zien hoe Xenon een meer verstrooid beeld geeft, vooral boven de 'lijn'. (auto is niet verplaatst tijdens de 2 foto's!)

H4:
Afbeelding

Pilot Bi-Xenon:
Afbeelding

MacFlott
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 21 aug 2012, 12:45

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door MacFlott » wo 18 dec 2013, 15:20

Jeroen-Up schreef:
MacFlott schreef:Heb zelf bi-xenon 8000K van Autowolf,
kan alleen maar zeggen,heb mooi beeld.
Neem aan dat daar toch ook zo'n reflector omheen zit?
Klopt zit een reflector omheen

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door MauriceR. » wo 18 dec 2013, 18:02

Jeroen-Up schreef:Ik heb even 2 foto's gemaakt van verschil Xenon en H4. Dit is natuurlijk een beetje vertekend, door de hogere lichtopbrengst van de Xenon past de camera zich aan aan de hoeveelheid licht. Maar het is wel te zien hoe Xenon een meer verstrooid beeld geeft, vooral boven de 'lijn'. (auto is niet verplaatst tijdens de 2 foto's!)

H4:
Afbeelding

Pilot Bi-Xenon:
Afbeelding
Lijkt me niet dat het zo verstrooid zou moeten zijn! Als ik het licht vergelijk met de Xenons in de BMW van mijn vrouw, is er wel een heel groot verschil! Die scheidingslijn is supersterk! Nog strakker dan de H4 van de bovenste foto.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door DonkUp » wo 18 dec 2013, 22:23

Jeroen-Up schreef:
Sjoerd schreef:... Af-fabriek lampen bewegen mooi mee met de hoogte van de auto...
Hoe bedoel je dat Sjoerd? Er zit toch geen automatische hoogteregelaar in de standaard lampen?
Hij bedoelt waarschijnlijk auto's met standaard xenon (dus niet specifiek de drieling). Er zijn tegenwoordig trouwens automatische lichthoogteregelaars in de aftermarket te koop. Dan plaats je een sensor op de achteras, die stuurt dan de motoren van de lichthoogteregeling aan.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door N!jntje » do 19 dec 2013, 00:05

Vraag jezelf eens af:

Origineel xenon en aftermarket xenon?
Lens of geen lens?
Kleur xenon af fabriek en kleur xenon aftermarket?
Lichtopbrengst h4 standaard en lichtopbrengst h4 xenon?

Dan heb je al 4 punten waarop je niet overeenkomt met de BMW. Het klopt dat het lichtbeeld anders is. Ik raad je aan om eens goed te laten afstellen bij de dealer. Daarna eens kijken wat je medeweggebruikers zeggen. En dan bedenken of dit hetgeen is wat jij wilt.

Marco9n3
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 03 mar 2013, 11:35

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door Marco9n3 » do 19 dec 2013, 21:25

Afbeelding

ik heb me lampen vrij laag afgesteld heb nog nooit klachten van mensen gehad dat ze te fel of wat dan ook zijn ;)
My ride: VW High UP!Bluemotion

ROTIFORM BLQ (GOT STANCE?)

(Golf mkIII 1.8gl 110pk sold)
(Polo 9n3 1.9tdi 140 pk sold)

vwlars
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 15:50
Locatie: Steenbergen

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door vwlars » za 21 dec 2013, 14:59

Jeroen-Up schreef:Ik heb even 2 foto's gemaakt van verschil Xenon en H4. Dit is natuurlijk een beetje vertekend, door de hogere lichtopbrengst van de Xenon past de camera zich aan aan de hoeveelheid licht. Maar het is wel te zien hoe Xenon een meer verstrooid beeld geeft, vooral boven de 'lijn'. (auto is niet verplaatst tijdens de 2 foto's!)

H4:
Afbeelding

Pilot Bi-Xenon:
Afbeelding
heb je ze toch niet op ze kop erin zitten? had ik namelijk ook gedaan, dan heb je ook een raar lichtbeeld.

Sjoerd
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 10:35

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door Sjoerd » zo 22 dec 2013, 14:58

DonkUp schreef:
Jeroen-Up schreef:
Sjoerd schreef:... Af-fabriek lampen bewegen mooi mee met de hoogte van de auto...
Hoe bedoel je dat Sjoerd? Er zit toch geen automatische hoogteregelaar in de standaard lampen?
Hij bedoelt waarschijnlijk auto's met standaard xenon (dus niet specifiek de drieling). Er zijn tegenwoordig trouwens automatische lichthoogteregelaars in de aftermarket te koop. Dan plaats je een sensor op de achteras, die stuurt dan de motoren van de lichthoogteregeling aan.
Precies!
Dat achteraf monteren blijft in mijn optiek (IMHO) een houtje-touwtje besparing op "echte" xenon. Het is altijd goed te zien dat het achteraf gemonteerd is en vaak nog irritant ook voor de medeweggebruikers. Bovendien vind ik een af-fabriek xenon koplamp ansich ook mooier om te zien.

In de Up!/Mii/Citigo is het niet te verkrijgen; het geld spendeer ik wel in de grote auto om de optie xenon aan te kruisen bij bestelling.
Aftermarket krijg je nooit het geld ervoor terug bij inruil en origineel geen strooilicht. Hoe dan ook doet aftermarket mij vaak sjonnie aan.

Natuurlijk moet een ieder het zelf weten, maar probeer 't aub dan wel zo te doen dat een ander niet gehinderd wordt door het licht. Houdt er ook rekening mee dat deze auto's gevoelig zijn voor gewicht achterin en dat daardoor de neus omhoog komt.

Af-fabriek xenon koplamp van een MINI
Afbeelding

Af-fabriek xenon koplamp van een Freelander
Afbeelding

Rens.999
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za 27 apr 2013, 15:30

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld

Bericht door Rens.999 » zo 22 dec 2013, 17:20

http://dx.com/p/car-2-8-dual-angle-eye- ... 12v-262167

probeer dan deze, Angel eye, lens en xenon in 1

Plaats reactie