Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bericht door Jeroen-Up » ma 14 apr 2014, 13:43

Na wat hoopvolle contacten en eigen testen een paar maanden geleden gebeurde er daarna helemaal niks meer. H.E.S. Die interesse toonde liet gewoon niks meer van zich horen en andere bedrijven wilde wel de resultaten maar niks bijdragen.
Ik ben dus klaar met Xenon en sluit mij aan bij diegene die al riepen dat after market xenon gewoon niet klopt en werkt. Ja je komt een heel eind, maar als je objectief bent is het gewoon geen goed lichtbeeld. Ik heb de Philips X-Treme Vision besteld en gooi de Xenon eruit. Jammer van de € 220,- euries!

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bericht door N!jntje » ma 14 apr 2014, 13:48

Zonde maar begrijpelijk. Bij mij zitten ze er gewoon in en ben er nog altijd goed te spreken over. Ja het is niet te vergelijken met originele xenon, maar voor de rest gewoon goed afgesteld en geen seinende tegenliggers.
Ook zonde van de 220 euro. Ik weet wel dat ik een stuk minder heb betaald voor een nieuwe set xenon met grootlicht.

Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bericht door Jeroen-Up » ma 14 apr 2014, 13:57

Bij Xenonlamp.nl zijn er inderdaad goedkopere sets. Pilot is gewoon duur. Ik doe 35.000 km per jaar en veel in het donker, wil dus goed licht maar ook verantwoord licht. Xenon staat nu zo laag afgesteld dat ik bijna geen 'seiners' meer heb, maar dus ook niks geen voordeel meer van de Xenon. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het grootlicht, dit is helemaal niks!
Xenon bewaar ik wel voor de motor (heeft nu al Xenon). Daarmee rijd ik toch met name overdag, en daar vind ik zichtbaarheid belangrijker. ;-)

Gebruikersavatar
richardm35
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 09:27

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bericht door richardm35 » ma 14 apr 2014, 15:24

Heb nog steeds h4 cree led en ben er nog steeds zeer tevreden over door de dealer laten afstellen en hun vonden het zelfs mooi en geen apk afkeur


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

H.E.S.
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 21:52

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bericht door H.E.S. » vr 25 jul 2014, 17:43

Oeff, excuses, ik ben best wel lang afwezig geweest. inmiddels weer een groter bedrijfspand waar veel tijd in is gaan zitten.
Mocht er iemand toch nog door willen gaan met het onderzoek naar het goede lichtbeeld, houd ik me nogsteeds aanbevolen.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor de afwezigheid, het is zo druk dat ik wel eens wat vergeet..

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bericht door arnout84 » di 15 dec 2015, 20:51

Ik trap het draadje maar weer eens even omhoog.
Vandaag een setje "R-lampen" setje ontvangen en even gemonteerd maar wat een drama zeg! Een grote ellende met strooilicht dus meteen er weer uit gehaald...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bericht door Tom Westendorp » di 15 dec 2015, 23:05

Wat zijn R lampen precies?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bericht door arnout84 » wo 16 dec 2015, 09:46

https://www.xenonlamp.nl/xenonlamp-nl-h ... met-r-lamp" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pilot Xenon verstrooid lichtbeeld (terug naar halogeen)

Bericht door Tom Westendorp » wo 16 dec 2015, 10:03

Oh daar heb ik laatst ook nog naar gekeken. Ik ben best te spreken over de lichtopbrengst van mijn "gewone" halogeen lampjes en heb niet meer de drang om te upgraden naar iets anders. Led is leuk maar is het volgens mij nog niet. De ontwikkeling gaat wel razendsnel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie