velgen

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Hetzer
Forum newbie
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jul 2012, 10:47
Locatie: Voorne-Putten

Re: velgen

Bericht door Hetzer » vr 20 jul 2012, 19:13

Weet je ook welke maat banden hieronder komen ?
Volgens mij zijn dit 7J velgen en zou 185 wel heel erg krap worden (als het al past)
Ach jee, 185 zou makkelijk op een 7J velgen, 175 ook nog wel geen probleem. :P

De door mij bestelde velgen zijn 16x 6J, dit is de breedste maat die op dit moment door Pon geleverd word voor de Up familie.
2x SKODA CITIGO ( 1x Black Elegance IRC-Edition, 16" White MAK, 1x White Arctic, 14" Black APUS). En opzoek naar een mooie SKODA Octavia-1RS Hatcback

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: velgen

Bericht door pvaken » za 21 jul 2012, 13:36

Witte Reus schreef:
pvaken schreef: Had je een speciale reden om niet breder te gaan dan 185, kreeg je anders problemen met aanlopen ?
Ik vind een wat getrokken band ook wel mooi staan, alleen zou altijd als de dood zijn dat ik een stoepje zou raken :(
Hele speciale reden: krenterigheid :lol: Konden de standaard geleverde banden gewoon overgezet worden.

Inderdaad wel een beetje uitkijken met parkeren maar zoals al gezegd, de banden zijn nog steeds een fractie breder dan de velg dus t valt mee.
Goede reden toch :)
Weet je ook wat de ET waarde is van je velgen en of je nog een beetje ruimte over houdt in je wielkasten als je volledig uitstuurt ?
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: velgen

Bericht door Witte Reus » za 21 jul 2012, 22:32

pvaken schreef: Goede reden toch :)
Weet je ook wat de ET waarde is van je velgen en of je nog een beetje ruimte over houdt in je wielkasten als je volledig uitstuurt ?
Om niet te zeggen een heeele goede reden :D

Maar ET is 40. Niet in de wielkasten gekeken maar loopt niet aan, ook niet bij volledige stuuruitslag. Had ik ook niet verwacht omdat de GT Up nagenoeg zeker op 17x7J zal staan. Maar toch: heb ze pas besteld nadat verschillende partijen hadden bevestigd dat t geen probleem was. En ze hadden gelijk 8-)

Maakt de keuze in velgen wel ineens een stuk groter. In 16x6J wordt lang zoveel niet gemaakt als in 16x7J.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: velgen

Bericht door Toine » zo 22 jul 2012, 10:27

Ik vind deze wel gaaf..Linkie....
Afbeelding
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: velgen

Bericht door pvaken » zo 22 jul 2012, 17:01

staat er mooi onder een witte auto denk ik.
Vind het men persoonlijk net te, meer iets voor een wat grotere en snellere auto.

Nadeel van het hele velgen gebeuren is dat er lastig een goede match te vinden is tussen band en velg
Bij 16" heb je heel veel 7J velgen, waar je eigenlijk minimaal 195/45R16 banden onder moet hebben.
Deze zijn goed verkrijgbaar, maar over het algemeen zijn dit sportievere banden welke een slechte invloed hebben op het verbruik.
Dat naast het feit dat bredere banden überhaupt een negatieve invloed hebben op het verbruik.

Ga je voor 6.5J velgen dan is de keuze beperkter maar past er wat makkelijker een 185/50R16 band onder.
Nadeel is weer dat dit niet echt een gangbare maat is en dus maar beperkt banden in verkrijgbaar zijn, welke ook nog eens relatief duur zijn.

Een andere mogelijkheid is om (sterk) af te wijken in wielomtrek zodat je teller af gaat wijken, je acceleratie anders wordt en in het slechtste geval je zelfs problemen met je ABS Kan krijgen.

Als je dus ruime keuze wilt hebben in het type band en je het verbruik ook nog enigszins binnen de perken wilt houden is het dus nog lastig.

Ik neem aan dat de UP! met 16" standaard met 185/50R16 Continental ContiPremiumContact 2 wordt geleverd ?
Dit aangezien VW al zijn wagens met Conti's levert en dit de enige is die ik kan vinden van continental in die maat.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: velgen

Bericht door stUp! » zo 22 jul 2012, 17:19

Weet iemand of je ook ''oude'' golf 2 velgen op de Up! kan zetten?
Voorbeelden:
http://link.marktplaats.nl/577093043
http://link.marktplaats.nl/577266563 Bij deze kun je de velg rand bv chroom spuiten en de velg wit dan heb je een soort van Classic velg maar dan anders en toch leuk.
http://link.marktplaats.nl/574200441 Leuke opknappers

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: velgen

Bericht door Ron UP » zo 22 jul 2012, 18:08

Op onze up zijn de bridgestone turanza banden geleverd
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: velgen

Bericht door pvaken » zo 22 jul 2012, 21:13

stUp! schreef:Weet iemand of je ook ''oude'' golf 2 velgen op de Up! kan zetten?
Voorbeelden:
http://link.marktplaats.nl/577093043
http://link.marktplaats.nl/577266563 Bij deze kun je de velg rand bv chroom spuiten en de velg wit dan heb je een soort van Classic velg maar dan anders en toch leuk.
http://link.marktplaats.nl/574200441 Leuke opknappers
'
Zou moeten passen.
ET waardes en steekmaten zijn hetzelfde dus.
Enigste wat nog af kan wijken is het naafgat, weet niet zeker wat dit bij de UP! is.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: velgen

Bericht door TV_UP! » zo 05 aug 2012, 14:41

ik zat meer te denken aan deze velgen als het geen upsilon`s worden alleen nog niet beschikbaar voor de up :( :(
Bijlagen
32m2lds12.jpg
32m2lds12.jpg (49.31 KiB) 4706 keer bekeken
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: velgen

Bericht door GunSpeed » di 14 aug 2012, 20:29

quote="Toine"

Ik vind deze wel gaaf..Linkie....

Afbeelding

+1 Toine :D

Vind ik een supermooie velg voor op een lichtkleurige wagen maar op mijn zwarte gaat mijn voorkeur toch uit naar de zilverkleurige versie ;)

Afbeelding

Heb ze dus in zo ook in bestelling staan!! :twisted:

Grtz
Gun
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: velgen

Bericht door TV_UP! » di 14 aug 2012, 21:13

ik heb die oz velgen ook onder mijn polo. Ben blij dat ik straks triangle`s heb makkelijker schoonmaken dan de oz velgen. maar ze zijn idd wel erg mooi 8-)
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: velgen

Bericht door GunSpeed » wo 15 aug 2012, 09:27

TV_UP! schreef:Ben blij dat ik straks triangle`s heb makkelijker schoonmaken dan de oz velgen. maar ze zijn idd wel erg mooi 8-)
Daar vrees ik ook een beetje voor. Maar dat geeft niet hoor, dan doen we er maar een kwartiertje langer over hé :twisted:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: velgen

Bericht door Ron UP » wo 15 aug 2012, 09:35

De triangels zijn idd makkelijk schoon te maken. Je zult mss niet zeggen met al die spaakjes maar als je alleen het gepolijste doet lijken ze heel netjes, het zwarte hoef je eigenlijk niet te doen iedere keer, word gewoon iets doffig dan. Als je compleet zilveren velgen hebt, irriteer je je eraan als de binnenkant vd velg vies goor is van het remstof!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

prikkie
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 21:11

Re: velgen

Bericht door prikkie » zo 02 sep 2012, 10:16

Ik heb mijn vriendin , na overleg natuurlijk :twisted: , haar deze kado gedaan. Eind deze week wordt de auto opgehaald, een witte move up in executive uitvoering. Stalen velgen worden met winterbanden uitgevoerd en deze 15 inch velgen komen er zaterdag op. Zal dan even foto posten met het eindresultaat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: velgen

Bericht door Marantz » zo 02 sep 2012, 13:23

Doe mij dit maar, Polycarbonaat, transparant en gegarandeerd voor iedere auto.
Schoonmaken gebeurt met een hogdruk luchtspuit, oppervlakte is behandeld zodat er geen remstof aan blijft plakken !
.
Hier is ook een leuk filmpje te vinden over deze velgen:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ ... -sema-2007
En die SILICONEN oplossing steeds in beeld vind ik ook wel wat :mrgreen:
.
transparant_rims.jpg
transparant_rims.jpg (65.89 KiB) 3434 keer bekeken
Is al "bedacht" in 2007, nooit meer wat van terug gezien dus er zullen toch wel wat problemen mee ontstaan zijn......

prikkie
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 21:11

Re: velgen

Bericht door prikkie » zo 09 sep 2012, 15:45

Zo zien ze er IRL uit.
15 inch 185/55 met conti premium contact 5. Kosten ; 749 euro incl montage op velgen plus balanceren. Dealer heeft ze erop gezet. Winterbanden gaan op de standaard stalen velgen.
Afbeelding
Afbeelding

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: velgen

Bericht door jUPiter » zo 09 sep 2012, 17:59

iet er goed uit, zeker voor die prijs! 8-)
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Plaats reactie