Spatlappen

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
FRUP
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 09:40

Spatlappen

Bericht door FRUP » zo 03 mar 2013, 13:00

Hallo,

Deze zitten er standaard niet op...
Wie heeft deze er extra opgezet?

En maakt het veel verschil? Of is het eigenlijk overboddig

GR

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Spatlappen

Bericht door aut5MIIsport60 » zo 03 mar 2013, 13:14

Overbodig (en lelijk) ,vind ik tenminste.
Met m'n 185/15 wielen weinig blubber langs de zijkanten.
De achterkant/ruit van de wagen wordt daarentegen wel heel snel vies vergeleken met de rest.
Als je in een cabrio zit komt de wind ook weer in een boog terug in je nek 9zonder windscherm), bij de Mii tegen het achterruit/bumper :-(
MII style Sport 60pk semi-aut5

FRUP
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 09:40

Re: Spatlappen

Bericht door FRUP » zo 03 mar 2013, 13:33

Zou ze ook alleen aan de achterkant kennen doen..

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Spatlappen

Bericht door rondeg » zo 03 mar 2013, 14:14

Wij hebben ze voor- en achter laten monteren en zijn er heel tevreden over, het scheelt veel vuil op de wagen te krijgen, ik heb de originele spatlappen bij een autoshop gekocht, en ze hebben deze ook gemonteerd, was 50% ten opzichte van de vw dealer prijs kwijt.

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Re: Spatlappen

Bericht door skogo » zo 03 mar 2013, 15:40

rondeg schreef:Wij hebben ze voor- en achter laten monteren en zijn er heel tevreden over, het scheelt veel vuil op de wagen te krijgen, ik heb de originele spatlappen bij een autoshop gekocht, en ze hebben deze ook gemonteerd, was 50% ten opzichte van de vw dealer prijs kwijt.
Dat klinkt goed! Bij wel bedrijf heb je ze gekocht?

Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Spatlappen

Bericht door rondeg » zo 03 mar 2013, 16:19

Ik heb ze in Vlaardingen gekocht, de automaterialen zaak heeft ze zelf bij de Vw dealer ingekocht.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Spatlappen

Bericht door el coche SEAT » zo 03 mar 2013, 18:07

Ieder zijn keuze, maar ondanks alle voordelen, vind ik de spatlappen echt afbreuk doen aan het uiterlijk van de UP!

http://www.volkswagen-zubehoer-shop.de/ ... narbt.html
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: Spatlappen

Bericht door Blackupzhz » ma 04 mar 2013, 09:54

el coche SEAT schreef:Ieder zijn keuze, maar ondanks alle voordelen, vind ik de spatlappen echt afbreuk doen aan het uiterlijk van de UP!

http://www.volkswagen-zubehoer-shop.de/ ... narbt.html
+1

Wie mooi wil zijn moet pijn leiden... Lees: meer wassen!
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Spatlappen

Bericht door JCDNL » wo 13 mar 2013, 22:11

Dat ziet er inderdaad erg Volvo 440 uit jah :)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Spatlappen

Bericht door Autheo » vr 14 jun 2013, 10:50

rondeg schreef:Wij hebben ze voor- en achter laten monteren en zijn er heel tevreden over, het scheelt veel vuil op de wagen te krijgen, ik heb de originele spatlappen bij een autoshop gekocht, en ze hebben deze ook gemonteerd, was 50% ten opzichte van de vw dealer prijs kwijt.
:?: Heb je de spatlappen al vanaf het begin, of pas later gemonteerd nadat je al ervaring had hoe snel de achterkant vuil wordt? Ik merk dat zonder spatlappen de achterkant na door een klein regenbuitje rijden al helemaal vies is :cry: , maar ben benieuwd of het verschil echt groot is. Zijn er ook andere forumleden met praktijkervaring hoeveel verschil het maakt?

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Spatlappen

Bericht door Miisport1 » vr 14 jun 2013, 19:09

Ik heb ze voor alleen.heb ze gekocht bij de dealer en zelf gemonteerd.op zich even werk maar het valt mee.
Ik wou deze omdat ik vaak offroad rij en veel grevel paden pak.
Gevolg bij stuur uitslag steentje dire langs je auto vliegen dat wou ik dus niet.zijkant blijft schoner ook met regen.
Achter maakt het me neit zo veel uit.
Steentjes vliegen omhoog en naar achteren maar dat is voor me bumperklever zijn voorruit.daar heb ik geen last van :mrgreen:

Gebruikersavatar
rondeg
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 08:01
Locatie: Vlaardingen

Re: Spatlappen

Bericht door rondeg » vr 14 jun 2013, 21:35

@Autheo

Spatlappen ca. 1 maand na aflevering gemonteerd, het scheelt absoluut vies worden van de zijkanten ( lees: deuren ) en achterkant van de auto, maar hoe je het went of keert vuil worden ze toch een keer daar is niets tegen te doen.
Al met al zijn wij zeer tevreden over de spatlappen en wij vinden het leuk staan want niet iedereen heeft het op zijn auto.

Gebruikersavatar
Hetzer
Forum newbie
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 08 jul 2012, 10:47
Locatie: Voorne-Putten

Re: Spatlappen

Bericht door Hetzer » wo 19 jun 2013, 08:59

Afbeelding

Ik heb ze er achter vrijwel vanaf het begin erop zitten, alleen optisch, onderdeel rally-pakket -;)
2x SKODA CITIGO ( 1x Black Elegance IRC-Edition, 16" White MAK, 1x White Arctic, 14" Black APUS). En opzoek naar een mooie SKODA Octavia-1RS Hatcback

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Spatlappen

Bericht door Autheo » vr 21 jun 2013, 10:56

Miisport1 schreef:Ik heb ze voor alleen.heb ze gekocht bij de dealer en zelf gemonteerd.op zich even werk maar het valt mee.
Ik wou deze omdat ik vaak offroad rij en veel grevel paden pak.
Gevolg bij stuur uitslag steentje dire langs je auto vliegen dat wou ik dus niet.zijkant blijft schoner ook met regen.
:?: Heb je ze rechtstreeks gemonteerd, of eerst nog een beschermfolie op de lak aangebracht? Ik las elders op internet dat de 'overlap' op den duur de lak beschadigt, en dan juist roestvorming onder de spatlap in de hand zou werken. Of raakt de spatlap de lak net niet door de montage over het kunststofpaneel?

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Spatlappen

Bericht door enie-up » vr 21 jun 2013, 11:43

De motorrijders zijn u dankbaar 8-)
Zeker met deze regen nu :P

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Spatlappen

Bericht door Miisport1 » vr 21 jun 2013, 12:10

Autheo schreef:
Miisport1 schreef:Ik heb ze voor alleen.heb ze gekocht bij de dealer en zelf gemonteerd.op zich even :mrgreen: werk maar het valt mee.
Ik wou deze omdat ik vaak offroad rij en veel grevel paden pak.
Gevolg bij stuur uitslag steentje dire langs je auto vliegen dat wou ik dus niet.zijkant blijft schoner ook met regen.
:?: Heb je ze rechtstreeks gemonteerd, of eerst nog een beschermfolie op de lak aangebracht? Ik las elders op internet dat de 'overlap' op den duur de lak beschadigt, en dan juist roestvorming onder de spatlap in de hand zou werken. Of raakt de spatlap de lak net niet door de montage over het kunststofpaneel?


Ik moet het eerste stuk kunstof nog zisn wat gaat roesten . :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Spatlappen

Bericht door Autheo » za 22 jun 2013, 17:32


:?: Heb je ze rechtstreeks gemonteerd, of eerst nog een beschermfolie op de lak aangebracht? Ik las elders op internet dat de 'overlap' op den duur de lak beschadigt, en dan juist roestvorming onder de spatlap in de hand zou werken. Of raakt de spatlap de lak net niet door de montage over het kunststofpaneel?
Miisport1 schreef: Ik moet het eerste stuk kunstof nog zisn wat gaat roesten . :mrgreen: :mrgreen:
:lol: Verroest, je hebt gelijk, maar op bruin kunststof kan het soms moeilijk te zien zijn...

Maar goed, alle gekheid op een stokje, als ik me niet vergis overlapt de bevestiging van de spatlappen bij de rand het metalen spatbord, waarop het kunststofpaneel van de wielkast bevestigd is. Dat metalen spatbord schijn te kunnen roesten als de rand van de spatlappen daar de lak beschadigd, in combinatie met vuil wat tussen de overlap en het metaal kruipt. Misschien is mijn vraag nu iets duidelijker?

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Spatlappen

Bericht door DonkUp » zo 23 jun 2013, 11:03

Autheo schreef: Verroest, je hebt gelijk, maar op bruin kunststof kan het soms moeilijk te zien zijn...

Maar goed, alle gekheid op een stokje, als ik me niet vergis overlapt de bevestiging van de spatlappen bij de rand het metalen spatbord, waarop het kunststofpaneel van de wielkast bevestigd is. Dat metalen spatbord schijn te kunnen roesten als de rand van de spatlappen daar de lak beschadigd, in combinatie met vuil wat tussen de overlap en het metaal kruipt. Misschien is mijn vraag nu iets duidelijker?
Je zou het deel van het achterscherm wat onder de spatlap komt kunnen beschermen met een stukje transparante beschermfolie.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

FRUP
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 09:40

Re: Spatlappen

Bericht door FRUP » zo 23 jun 2013, 20:38

Ondertussen nog geen spatlappen... Kan met die tankpas ook wassen dus :lol:

Achterkant word veder ook niet echt vies... Meer muggen op de voorkant :evil:

FunPlay
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 18:19
Locatie: Gem. Ede

Re: Spatlappen

Bericht door FunPlay » di 30 jun 2015, 08:42

Er zijn een paar topics waar men over Spatlappen / steenslag beschermers praat.

Zelf zit ik hier ook een beetje aan te denken maar kom op het internet wat verschillende prijzen tegen.

Zijn spatlappen voor een UP ook te gebruiken voor een MII of CITIGO ?
Lijkt mij dat er toch geen verschil in zit in de montage van spatlappen tussen deze 3 modellen
Of maak ik hier een vergissing ?

Er zijn webshops die voor een UP spatlappen a 45,- euro te koop aanbieden.
(http://shop.udenhout.nl/catalogsearch/r ... spatlappen )

Maar er zijn er ook die spatlappen voor een Citigo voor 13,- euro aanbieden.
( http://www.kreijnewebshop.nl/index.php? ... =59_60_126 )

Plaats reactie