Spatlappen

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Spatlappen

Bericht door Autheo » di 30 jun 2015, 10:08

FunPlay schreef:
Zijn spatlappen voor een UP ook te gebruiken voor een MII of CITIGO ?
Lijkt mij dat er toch geen verschil in zit in de montage van spatlappen tussen deze 3 modellen
Of maak ik hier een vergissing ?
Jammer, je vergist je! De spatlappen voor een Up! passen alleen op de Up! en de Citigo. De Mii heeft een andere achterbumper, en de ronding bij de wielkasten is anders. Helaas voor je, maar voor de Mii zijn er geen spatlappen te koop. Je zult gewoon de achterkant wat vaker moeten poetsen. :(

Overigens: dit betreft alleen de achterspatlappen. Bij de spatlappen voor is er geen verschil.

FunPlay
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 18:19
Locatie: Gem. Ede

Re: Spatlappen

Bericht door FunPlay » di 30 jun 2015, 12:09

Hallo Autheo,
Bedankt voor je duidelijke antwoord.
Gr. Arjan

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Spatlappen

Bericht door Tom Westendorp » za 17 okt 2015, 19:21

Foto's van de gemonteerde spatlappen vind je hier: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... &start=500" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: Spatlappen

Bericht door MeerArosa » di 01 mar 2016, 07:43

Even voor de volledigheid (in het kader van check, check, dubbelcheck), deze spatlappen passen dus zowel op Mii, Citigo en Up, want voor is geen verschil.

Wat ik nergens terug lees, hoe lastig is de montage? Kan ik dit gewoon op straat met een uurtje voor elkaar krijgen met de wielen er nog op (eventueel ingestuurd). Of is daar meer voor nodig?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Spatlappen

Bericht door Tom Westendorp » di 01 mar 2016, 08:11

Wielen moeten er wel af maar montage is goed te doen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Spatlappen

Bericht door arnout84 » di 01 mar 2016, 09:23

MeerArosa schreef:Even voor de volledigheid (in het kader van check, check, dubbelcheck), deze spatlappen passen dus zowel op Mii, Citigo en Up, want voor is geen verschil.

Wat ik nergens terug lees, hoe lastig is de montage? Kan ik dit gewoon op straat met een uurtje voor elkaar krijgen met de wielen er nog op (eventueel ingestuurd). Of is daar meer voor nodig?
Wielen hoeven er niet vanaf. Een rateltje met een torx bitje is wel een must. Ik heb het gedaan met een haake torx, kan ook.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Spatlappen

Bericht door Tom Westendorp » di 01 mar 2016, 11:42

Het kan met de wielen er aan maar dan maak je het jezelf wel onnodig moeilijk. Mocht je een goede garagekrik hebben dan altijd de wielen er af.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Detje
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 19:56
Locatie: West ijsselmonde
Contacteer:

Re: Spatlappen

Bericht door Detje » vr 29 apr 2016, 18:24

rondeg schreef:Ik heb ze in Vlaardingen gekocht, de automaterialen zaak heeft ze zelf bij de Vw dealer ingekocht.
Ik zou ze ook graag daar willen bestellen voor op mijn mietje.
Kan jij mij daar mee of aan helpen.

De Seat dealer in Vlaardingen zeg tegen mij dat ze niks voor me kunnen betekenen.
Maar ondertussen heb ik of mijn vrouw een hele vieze dorpel, en vieze broekspijpen en of panty, als je niet goed uitstapt.

Thanks alvast Groetjes Detje ;)
if you're not living' on the edge, You can't call yourself a Pyro.
You can't call yourself a Pyro, If you're not living' on the edge.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Spatlappen

Bericht door arnout84 » vr 29 apr 2016, 18:46

Detje schreef:
rondeg schreef:Ik heb ze in Vlaardingen gekocht, de automaterialen zaak heeft ze zelf bij de Vw dealer ingekocht.
Ik zou ze ook graag daar willen bestellen voor op mijn mietje.
Kan jij mij daar mee of aan helpen.

De Seat dealer in Vlaardingen zeg tegen mij dat ze niks voor me kunnen betekenen.
Maar ondertussen heb ik of mijn vrouw een hele vieze dorpel, en vieze broekspijpen en of panty, als je niet goed uitstapt.

Thanks alvast Groetjes Detje ;)
http://www.kreijnewebshop.nl/index.php? ... ct_id=1339" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind de vooral erg rally staan (ik heb ze ook) maar echt veel helpen doen ze niet helaas

Gebruikersavatar
Detje
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 19:56
Locatie: West ijsselmonde
Contacteer:

Re: Spatlappen

Bericht door Detje » vr 13 mei 2016, 06:55

MeerArosa schreef:Even voor de volledigheid (in het kader van check, check, dubbelcheck), deze spatlappen passen dus zowel op Mii, Citigo en Up, want voor is geen verschil.

Wat ik nergens terug lees, hoe lastig is de montage? Kan ik dit gewoon op straat met een uurtje voor elkaar krijgen met de wielen er nog op (eventueel ingestuurd). Of is daar meer voor nodig?
Zoals je zelf al aangeeft je kan er gewoon bij (met de wielen der gewoon nog op) even de wieltjes de andere kant op sturen en los en of vast draaien = max 15 min werk.
Het is wel torks btw.

Succes, en ze passen heel goed, Perfect zelfs, bij vagtechniek zijden dat het wel ff passen & meten zou worden, klopt dus niet.

Groetjes Detje ;)
Bijlagen
IMG-20160508-WA0002-1.jpg
IMG-20160508-WA0002-1.jpg (277.03 KiB) 5357 keer bekeken
if you're not living' on the edge, You can't call yourself a Pyro.
You can't call yourself a Pyro, If you're not living' on the edge.

Gebruikersavatar
Detje
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 19:56
Locatie: West ijsselmonde
Contacteer:

Re: Spatlappen

Bericht door Detje » do 26 mei 2016, 16:23

En het blijft toch een partijtje schoner op de dorpel, dat wil je niet weten.
Mijn broekspijpen & mijn vrouw der panties zijn der echt blij mee.

Groetjes Detje ;)
Bijlagen
IMG-20160508-WA0000.jpg
if you're not living' on the edge, You can't call yourself a Pyro.
You can't call yourself a Pyro, If you're not living' on the edge.

Plaats reactie