Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Up&Go » za 31 mar 2012, 22:45

henri schreef: Dit betekent dat dagrijlicht een vermogen vraagt van 27 Watt en stadslicht 8 Watt. Deze lampen zullen iets meer warmte produceren dan de origineel gemonteerde 21/5 Watt lampen. De verschillen zijn niet dusdanig groot dat je gelijk hoeft te vrezen dat je koplampunits weg smelten.

Zo te zien komt er wel een behoorlijke hoeveelheid licht uit deze lampen:

Afbeelding
Toch wel een aardig verschil maar de warmte zou die echt niet te veel zijn, ze staan toch altijd aan.......

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door henri » za 31 mar 2012, 22:56

In de zelfde koplampunit zit bij een Up ook een 60/55 Watt H4 lamp voor dim- en grootlicht. Dimlicht brandt continu met 60 Watt.

Je neemt altijd een zeker risico met speciale lampen met afwijkende waarden. Warmte-ontwikkeling is een punt. Aandacht van de politie wegens opvallende verlichting een ander punt. Het is maar net waar je voor kiest. Zelf houd ik het lekker bij origineel spul :D

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Ron UP » zo 01 apr 2012, 03:51

Waarom heb je een lamp nodig met 2 waardes 27 en 8 watt ?? De dagrijverlichting heeft toch maar 1 lampje nodig? Dit is toch tevens je stadslicht van de Up? Of zi ik er nu helemaal naast?
Ik zou dan eerder gaan voor een led, als die er in deze fitting is, heb ik nog niet kunnen checken, die geeft nl geen warmte af e, gebruikt bijna niks en gaat veel langer mee dan halogeenlampjes.
Heb zelf goede ervaringen met T 10 leds voor stadslichten maar die passen dus niet in de Up, jammer want daar had ik nog een paar van liggen...maar nogmaals: zou dus alleen een led van T20 genoeg zijn voor dagrijlicht? Ik snap die 2e waarde niet in bovenstaand schema?

Wat betreft de warmte van de bovengenoemde halogeentjes,.....van 5 naar 8 watt is natuurlijk verwaarloosbaar. Die kleine 3 watt verschil ga je echt niet merken qua warmte. Er rijden zelfs gasten rond die in hun dimlichten 100 watt hebben ipv 60...niet in de up overigens! Ja dan wordt je reflector wel warmer ja maar is ook een mega verschil he!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Ron UP » zo 01 apr 2012, 16:20

Ben er volgens mij al uit.....
Als je rijd met alleen de dagrijverlichting aan, gebruik je dus de 21watt van dat lampje, op t moment dat je je dimlicht aandoet, gaat deze 21 watt uit en schakelt over naar het 2e gloeidraadje, de 5 watt dus, dus vandaar dat het een lampje is met een dubbele functie.
Misschien kunnen de momentele up eigenaars dit bevestigen voor mij?
Het zijn dus insteeklampjes, s kijken of ze er ook in led zijn, zal moeilijk zijn ben ik bang....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door High-up! » zo 01 apr 2012, 16:26

Plus dat je met een led vanwege het lage verbruik kans hebt dat je electronica denkt dat het lampje stuk is. Hiervoor zou je dan weer een weerstandje moeten plaatsen geloof ik.. Te veel gedoe voor mij.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Ron UP » zo 01 apr 2012, 16:56

Nee hoor, je hebt ook leds die speciaal voor canbus autos zijn, daar zit t weerstandje al ingebouwd!!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door High-up! » zo 01 apr 2012, 17:17

Ah!!! Dat is t bruggetje! Bedankt!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door dubbel-UP! » zo 01 apr 2012, 18:10

Misschien kunnen de momentele up eigenaars dit bevestigen voor mij?

Yes, confirmed.........................
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Ron UP » ma 02 apr 2012, 18:27

Superbedankt Dubbel Up !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Ron UP » wo 04 apr 2012, 20:14

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe fel de dagrijverlichting is....is het de moeite waard om er sterkere in te plaatsen? Heeft er iemand ervaring en heel graag een foto, in het donker aub!!

Thanks.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door RonaldNL » wo 04 apr 2012, 20:58

het is DAG rij verlichting dus foto in donker Ron ?? ;-)
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door henri » wo 04 apr 2012, 21:08

Het is niet aan te raden om met dagrijverlichting in de schemering of in het donker te rijden, omdat je verlichting achter dan niet brandt.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Ron UP » wo 04 apr 2012, 21:11

Begrijp ik, maar je kunt dan wel goed de lichtopbrengst zien dan. Een foto van overdag mag ook hoor :D
Ik vind nl die DRL van Audi supergaaf, ik weet niet welke leds daar in zitten maar qua felheid wil ik zoiets ook in mn Up zetten.
Ik heb de PIAA sets wel gezien maar het glas vd lampjes zelf zijn nogal blauw. Lijkt me persoonlijk niet zo mooi staan met uitgeschakelde verlichting..........dan is je reflector erg blauwe denk ik.

Ik was al naar leds (xenon white) aan te zoeken in T20, en dan 7443 maar die zelf erugh moeilijk te verkrijgen heb ik het idee :cry: en dan nog ook voor de Canbus......... :evil:

Ben toch bang dat het de Piaa H724 gaan worden, is de opvolger van de H226. De h724 zijn nl witter, mooier dus :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Ron UP » do 05 apr 2012, 12:50

Ik heb zojuist dus de Piaa H724 besteld, toch maar wel :D voor de dagrij/stadslichten. Voor mn normale dimgrootlicht heb ik al de Osram nightbreakers plus liggen en voor de knippers de chromen uitvoeringen besteld. Totaal nieuwe verlichting erin dus :mrgreen: :mrgreen:
Gelijk voor mn collega ook besteld, die heeft een fiat 500, precies dezelfde fitting
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door RonaldNL » do 05 apr 2012, 15:28

Ik heb voor de binnenverlichting (dus als ejje deur open doet :D ) een fel blauwe Led versie geeft gaaf effect met rood zat in me corrado ook , eventueel een felhelder witte led versie ook nog morgen is even kijken :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Ron UP » do 05 apr 2012, 15:45

En dan nog de achterpartij gasn voorzien van een super heldere cree led voor achteruitrijden, is simpeler te vinden denk ik
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
StefanK
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: do 12 apr 2012, 23:01

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door StefanK » do 26 apr 2012, 14:32

Ron UP schreef:Mooi zeg !! Dat was ik dus ook al van plan, de zilveren bollen in de knippers te zetten, vandaar mn vraag ook, of je er makkelijk bij kon ;)
Ik heb altijd met Xenon gereden van Pilot maar bij mn Cmax zou ik er Osram Nightbreakers inzetten, lampen waren binnen, maar kocht toen de UP.
Van Philips heb je ook nog de Diamond Vision 5000K, lijkt heel erg op Xenon. Die wil ik wel in de UP gaan zetten als die tenminste ook in H4 zijn. De UP heeft toch H4?

En nog eventjes een andere vraag, want heb geen ervaring met dagrijverlichting, hoe zit dat met stadslicht? Of heb je geen stadslicht in je dimlichtreflector zitten, en is je dagrijverlichting tegenwoordig je stadslicht geworden? Zoja, welke fitting is dat dan??
Want anders moeten die ook nog ff verwisseld worden voor xenon witte leds he :D Die heb ik nl nog liggen die voor de Cmax bestemd waren :mrgreen:
Mijn auto is er nog niet maar de Philips Diamond Vision lampen zijn vandaag besteld! Deze 5000k halogeenlampjes heb ik besteld in Engeland. :-)
Verder is ook de Philips Silver Vision- en de Piaa H724 dagrijverlichtingsset besteld!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Ron UP » do 26 apr 2012, 16:40

StefanK schreef:
Ron UP schreef:Mooi zeg !! Dat was ik dus ook al van plan, de zilveren bollen in de knippers te zetten, vandaar mn vraag ook, of je er makkelijk bij kon ;)
Ik heb altijd met Xenon gereden van Pilot maar bij mn Cmax zou ik er Osram Nightbreakers inzetten, lampen waren binnen, maar kocht toen de UP.
Van Philips heb je ook nog de Diamond Vision 5000K, lijkt heel erg op Xenon. Die wil ik wel in de UP gaan zetten als die tenminste ook in H4 zijn. De UP heeft toch H4?

En nog eventjes een andere vraag, want heb geen ervaring met dagrijverlichting, hoe zit dat met stadslicht? Of heb je geen stadslicht in je dimlichtreflector zitten, en is je dagrijverlichting tegenwoordig je stadslicht geworden? Zoja, welke fitting is dat dan??
Want anders moeten die ook nog ff verwisseld worden voor xenon witte leds he :D Die heb ik nl nog liggen die voor de Cmax bestemd waren :mrgreen:
Mijn auto is er nog niet maar de Philips Diamond Vision lampen zijn vandaag besteld! Deze 5000k halogeenlampjes heb ik besteld in Engeland. :-)
Verder is ook de Philips Silver Vision- en de Piaa H724 dagrijverlichtingsset besteld!
Goed bezig Stefan !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Marantz » zo 20 mei 2012, 17:45

Net dit forum door gelezen over de lampen vervangen, en als ik het goed begrijp dient er voor de knipperlichten T10 aangeschaft te worden en voor het stadslicht/daglicht T20 met canbus, correct..... ?

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Lampen vervangen (Philips SilverVision en Bosch Plus90)

Bericht door Marantz » wo 23 mei 2012, 08:06

el coche SEAT schreef:Vandaag enkele lampjes vervangen.
Kan iemand vertellen wat voor type Silver Vision er gekocht moet worden, dus type fitting ect.......

Plaats reactie