Automatische kofferbak Up ??

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
EmuuuH
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 09:50

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door EmuuuH » wo 19 dec 2012, 14:02

Okay gelukkig,. had ff het idee dat het idee een beetje weggezakt was, en dat terwijl ik dit toch wel erg graag op mijn upje wil hebben.
High up 60pk - candy white - executive pakket - drive pakket - antraciet spoke velgen - Seat armsteun - philips nightbreaker plus

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Psycho_Mantis » do 20 dec 2012, 10:44

Ik ben toch benieuwd of de achterklep nog wel makkelijk sluit na deze aanpassing.
Wacht toch nog wel even tot ik het ff kan zien en voelen op een meeting :)

VW UP
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 22:43
Locatie: Balk (Frl.)

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door VW UP » do 20 dec 2012, 23:15

Ik wacht ook even af hoe het andere forumleden bevalt. Maar heb dan zeker ook interesse.
VW High Up, 60 pk, Dark Silver, Dark Silver dashboard, getinte ramen, Drive pakket, Executive pakket, 16 inch Cross Up velgen, middenarmsteun, korte antenne, Silvervision knipperlichten (voor), luxe velours mattenset, spatlappen voor, Inpro knipperlichten

Tinkerbeller
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 21 dec 2012, 12:19

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Tinkerbeller » vr 21 dec 2012, 13:18

Hallo Guys,

Ben nieuw op het forum en heb net met veel plezier dit topic zitten lezen.
Mijn UP wordt 8 jan 2013 geleverd en ben zeer geïnteresseerd in een kofferbak die opengaat zonder moeilijk te hoeven doen.
Heeft iemand toevallig al bij bijvoorbeeld Avenu een offerte opgevraagd die zag ik namelijk nog niet voorbij komen :)

Groetjes, Naomi
Take Up - Light blue - alles der op en der aan :)

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » vr 21 dec 2012, 13:40

@Naomi is Avenu .......de autogroep? Ik heb via de producent van de gasdempers opgevraagd wie voor hun distribueren. Avenu stond daar niet tussen! Weet jij of zij dit verkopen? Of is het een vermoeden?Post even een linkje anders naar de shop of inventaris lijst
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » ma 07 jan 2013, 21:00

http://www.onkenhout.nl/pdf/gasveer_f1= ... 60-250/855

Stabilus gasveer met kogeldiameter 10mm, slag 140mm en lengte 365mm uitgeschoven lengte. Te bestellen in 600, 700 en 800Nm uitvoering (470Nm origineel)
Toch besloten om in plaats van de 600Nm, de 700Nm variant te bestellen. Levert een moment toename op van 50% tov van het origineel. Levertijd al met al 7 weken. Dan gaan we zien of deze gasveren het gewenste effect hebben.

P.S. Ik blijf het jammer vinden dat onze topic starter nog niet gereageerd heeft op zijn suggestie om in plaats van gasveren de stempelveren te gebruiken. Misschien als nog??
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door chrisup » di 08 jan 2013, 23:29

Misschien als nog ;-).. De up is van mijn vrouw en die wil dat er niet gesleuteld word aan de up,behalve wat vag aanpassingen. De stempelveren in mijn Octavia beginnen kracht te verliezen... Misschien ga ik ze toch een keer proberen op de up. (Als de vrouw van huis is);-))))
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Tom Westendorp » do 10 jan 2013, 19:28

Haha mooi werk! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Rodebas
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: di 18 dec 2012, 17:40
Locatie: Hoofddorp

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Rodebas » ma 18 feb 2013, 16:49

is er al wat bekend over de veren etc?
Besteld: High UP!, 60 PK, Bluemotion, 3-deurs, Red, Maps+more, Piaa dagrij, W8 Verlichting, Vagcom, Getinte ramen, Executive, Drive, Dynamic "Triangle", Geen type aanduiding, Dashboard Red, Beige Interieur.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Psycho_Mantis » do 28 feb 2013, 14:37

Hoe staat het ervoor met het project?
Of is het te koud buiten om te knutselen? :P

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door GrijzeUp » za 30 mar 2013, 20:06

Nog updates hier?
Ik vond een filmpje op youtube van een golf mk5 die hetzelfde had gedaan, leek goed te werken.

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door chrisup » zo 31 mar 2013, 22:05

Mij nog te koud buiten....

Heb de zomerbanden er al onder bij mijn andere auto maar dat was af en toe naar binnen om op te warmen :D
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Blackupzhz » ma 01 apr 2013, 06:53

Hier zie je ook een korte montage handleiding , nu alleen de juiste gasdempers kiezen.

http://youtu.be/jktLhYVhqHU
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Miisport1 » di 02 apr 2013, 19:33

En ik ben ook wel geintereseerd in deze mod
welke dempers je nodig hebt en wat de kosten zijn.inbouwen zal niet het werk zijn.
Kan je niet dezelfde dempers gebruiken alleen dan met een stevige veerdruk of moet de gasveer ook langer worden.

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Blackupzhz » zo 07 apr 2013, 06:28

Zat er nog eens over te denken, zou her geen probleem opleveren dat de zwaardere gasveren teveel tegendruk geven bij het sluiten icm de glazen achterklep van de Up!? Of te wel: glasbreuk?

Misschien zeg ik wel gekke dingen maar op gevoel lijkt me dat dit gaat wringen...
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Psycho_Mantis » zo 07 apr 2013, 08:04

Dan moet je eerst het metalen frame verbuigen, moet je goed je best doen

Plus als ik wel eens zie hoe hard mijn vriendin de achterklep dichtgooi, ben ik best overtuigt dat hij veel kan hebben...

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Patrick-Brand » zo 07 apr 2013, 09:59

Psycho_Mantis schreef:Dan moet je eerst het metalen frame verbuigen, moet je goed je best doen

Plus als ik wel eens zie hoe hard mijn vriendin de achterklep dichtgooi, ben ik best overtuigt dat hij veel kan hebben...
Hahaha laat me raden, jij staat er dan met kromme tenen naast? :mrgreen: Ik laat hem ook altijd rustig zakken en laat hem pas de laatste 10 cm 'vallen'. Nice and gentle. 8-)
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door GrijzeUp » zo 07 apr 2013, 17:30

Psycho_Mantis schreef:Dan moet je eerst het metalen frame verbuigen, moet je goed je best doen

Plus als ik wel eens zie hoe hard mijn vriendin de achterklep dichtgooi, ben ik best overtuigt dat hij veel kan hebben...
Same story here haha.
Maar een golf 5/6 heeft een andere bevestiging die je alleen om hoeft te draaiem bij mijn weten.

sodi
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 11 apr 2013, 14:01
Locatie: De Meern

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door sodi » do 11 apr 2013, 14:16

LegacySystem schreef:
http://www.onkenhout.nl/pdf/gasveer_f1= ... 60-250/855

Stabilus gasveer met kogeldiameter 10mm, slag 140mm en lengte 365mm uitgeschoven lengte. Te bestellen in 600, 700 en 800Nm uitvoering (470Nm origineel)
Toch besloten om in plaats van de 600Nm, de 700Nm variant te bestellen. Levert een moment toename op van 50% tov van het origineel. Levertijd al met al 7 weken. Dan gaan we zien of deze gasveren het gewenste effect hebben.

P.S. Ik blijf het jammer vinden dat onze topic starter nog niet gereageerd heeft op zijn suggestie om in plaats van gasveren de stempelveren te gebruiken. Misschien als nog??

Niets meer gehoord van LegacySystem, ben benieuwd of hij de nieuwe veren er inmiddels op heeft zitten en zijn ervaring, heb zelf al wel de Scirocco stempels gemonteerd, dat werkt goed, maar wil het afmaken met andere veren zodat klep automatisch gaat.

gr,
Sodi

The only way is up!
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 18:00
Locatie: Leiderdorp

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door The only way is up! » di 16 apr 2013, 10:16

Beste Forumleden, ik heb mij sinds gisteren aangemeld op het forum en we krijgen over 2 weken een zwarte High UP! Nu lees ik net dit topic en vind het echt een super idee. Echter ik kan uit alle berichten nog niet opmaken of er iemand is die een goed werkende mogelijkheid heeft gevonden. Klopt dit? Misschien mis ik iets maar ik moet mij nog even gewend maken aan dit forum. Jeroen

Plaats reactie