Automatische kofferbak Up ??

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Psycho_Mantis » za 01 dec 2012, 16:16

Ik ben heel nieuwsgierig
Als het een beetje top werkt wil ik het ook hebben :P

Trouwens eergisteren kwam ik erachter dat het kofferbak knopje bevriest en moeilijk in te drukken is... Ik ben heel blij met de ontdekking dat je ook gewoon met de afstandsbediening hem kan openen :)

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door GuidoUp » zo 02 dec 2012, 01:02

dat zou heel mooi zijn ja als er een groupsbuy zou komen van deze producten... (de plopppers en de gasdrukveren)
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » zo 02 dec 2012, 08:13

Scirocco rubbers besteld: (part# 1K8827761D)!! Eric van Van Udenhout benadert. Die heeft het gelijk op de webshop geplaatst. Op mijn verzoek ook gelijk het Up! stuurlogo toegevoegd. Dank @Eric!! ;)

Als het allemaal binnen is......en het werkt, kijken we hoe dit hier als setje kan worden aangereikt
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Antera » zo 02 dec 2012, 09:10

houden het in de gaten.
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door GuidoUp » zo 02 dec 2012, 13:29

misschien hiervoor een aparte topic plaatsen voor als het zover is.. genaamd montage automatische kofferbak up
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » ma 03 dec 2012, 10:26

Vandaag contact gehad met Onkenhout & Onkenhout BV over het leveren van gasveren om de achterklep van de auto te modificeren. Bedrijf is niet ingericht voor particuliere markt, maar ben wel doorverwezen naar regionale handelsondermingen uit hun distributienetwerk (Lasaulec, Laman, Bus, Biesheuvel, Syntec, v/d Winkel, Akkermans, Zanten en Van der Peijl Techniek).

Die vandaag maar even allemaal benaderen. Misschien heeft iemand hier nog een bekende op kennisje bij een van deze bedrijven rondlopen??

Wish me luck!!
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » ma 03 dec 2012, 12:11

LegacySystem schreef:Vandaag contact gehad met Onkenhout & Onkenhout BV over het leveren van gasveren om de achterklep van de auto te modificeren. Bedrijf is niet ingericht voor particuliere markt, maar ben wel doorverwezen naar regionale handelsondermingen uit hun distributienetwerk
1e prijsopgave ontvangen van Bus Handelsmij: 37.45 euro excl. BTW per stuk = 45.32 incl btw. Let wel, levertijd van deze gasveren zijn 6 a 8 weken , dit vanwege productie leverancier. :o :o

To be continued :mrgreen:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » ma 03 dec 2012, 13:48

LegacySystem schreef:1e prijsopgave ontvangen van Bus Handelsmij: 37.45 euro excl. BTW per stuk = 45.32 incl btw. Let wel, levertijd van deze gasveren zijn 6 a 8 weken , dit vanwege productie leverancier
2e prijsopgave ontvangen van Van der Winkel: 36.74 incl BTW, levertijd is 6 weken na opdracht :roll:

Ach ja, het kan in ieder geval geleverd worden........... en nu weer wachten op de volgende aanbieding.
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Bertje » ma 03 dec 2012, 14:23

LegacySystem schreef:
LegacySystem schreef:1e prijsopgave ontvangen van Bus Handelsmij: 37.45 euro excl. BTW per stuk = 45.32 incl btw. Let wel, levertijd van deze gasveren zijn 6 a 8 weken , dit vanwege productie leverancier
2e prijsopgave ontvangen van Van der Winkel: 36.74 incl BTW, levertijd is 6 weken na opdracht :roll:

Ach ja, het kan in ieder geval geleverd worden........... en nu weer wachten op de volgende aanbieding.

Echt super dat je dit allemaal uitzoekt en het met ons wilt delen. Zou gaaf zijn als er een passende oplossing uitkomt.
Ik zie mezelf al lopen met mijn armen vol boodschappen bij de AH vandaan. Klik, sesam open u... :D

Mocht je hulp nodig hebben in je zoektocht, hoor ik graag van je.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » di 04 dec 2012, 10:20

LegacySystem schreef:1e prijsopgave ontvangen van Bus Handelsmij: 37.45 euro excl. BTW per stuk = 45.32 incl btw. Let wel, levertijd van deze gasveren zijn 6 a 8 weken , dit vanwege productie leverancier

2e prijsopgave ontvangen van Van der Winkel: 36.74 incl BTW, levertijd is 6 weken na opdracht :roll:

Ach ja, het kan in ieder geval geleverd worden........... en nu weer wachten op de volgende aanbieding.
3e prijsopgave van Destil: Prijs per gasveer € 45,31 incl btw. Levertijd 6 weken. Staffel niet van toepassing. :?

Ontloopt elkaar tot op heden niet veel. :? Wel aardig om te zien dat het ene filiaal rustig verzendkosten (meerdere tientjes) vraagt en het andere filiaal niet. Vreemd eigenlijk. Beetje rondvragen loont! Wordt vervolgd................
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » wo 05 dec 2012, 20:10

Net de Scirocco stoppers uit de verpakking gehaald. Na het maximaal inkorten zijn deze stoppers zeker 5mm langer dan de originele stoppers. Je zou dan denken dat het niet zoveel verschil kan maken. Maar schijn bedriegt.

De klep krijgt door de inschuifbare stoppers echt een zetje mee bij het openen - PLOP - !! Alleen door de extra 5mm sluit de klep net niet voldoende. De vergrendeling (in de klep) valt niet om het oog (in de kofferbak).

Met andere woorden we zijn er nog niet. Optie 1) stoppers inkorten, Optie 2) Opvullende zwarte drukkers in carrosserie eruit voor extra ruimte. Optie 1 is destructief en onomkeerbaar, dus optie 1 leidt tot optie 2. Maar dat wordt morgen pas bij daglicht.

Ik zal nog even een foto van de stoppers posten.......dan kan ieder van jullie zien wat ik bedoel met de extra lengte.
IMG_0803.JPG
Scirocco stoppers vs. originele Up stoppers
IMG_0803.JPG (276.9 KiB) 8033 keer bekeken
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » za 08 dec 2012, 13:41

LegacySystem schreef:De klep krijgt door de inschuifbare stoppers echt een zetje mee bij het openen - PLOP - !! Alleen door de extra 5mm sluit de klep net niet voldoende. De vergrendeling (in de klep) valt niet om het oog (in de kofferbak)
Het eerste probleen is getackeld: de stoppers zijn net voldoende ingekort. De klep valt nu keurig in het slot. Ook ontgrendeld de klep nu voldoende bij het ingedrukt houden van de knop op de afstandsbediening.

De klep komt nog niet vanzelf omhoog. Enerzijds zijn de veren daar niet sterk genoeg voor en anderzijds is het nu veel te koud (-5 graden) om de huidige gasveren goed te laten werken.

Desalniettemin laat ik me niet tegen houden en ga ik de gasveren in januari bestellen. Met 6 tot 8 weken levertijd, zie ik vanzelf wel of de nieuwe sterkere gasveren met het eerste warme weer het gewenste effect hebben.

Voorlopig laat ik dit draadje dan ook even met rust..........tot 2013! 8-)
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door GuidoUp » di 11 dec 2012, 14:26

maatr de klep blijft wel openstaan als je de klep doet openmaken met de klep :) zo ja.. dan ga ik ze ook halen bij mijn vw dealer..
misscghien heb ik niet goed gelezen.. maar waar heb jij deze besteld dan?
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door el coche SEAT » di 11 dec 2012, 14:37

LegacySystem schreef:Scirocco rubbers besteld: (part# 1K8827761D)!! Eric van Van Udenhout benadert. Die heeft het gelijk op de webshop geplaatst.
Even de postings doorlezen ;)
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » di 11 dec 2012, 18:35

GuidoUp schreef:maatr de klep blijft wel openstaan als je de klep doet openmaken met de klep zo ja.. dan ga ik ze ook halen bij mijn vw dealer
@GuidoUp, ik neem aan dat jij vraagt of de klep open is (en blijft) na het ontgrendelen, zonder aan de klep getrokken te hebben??

Om dit te doen, moet je van de Scirocco stoppers de rubberen huls verwijderen van het verende hoedje. Dit zit vastgelijmd en is heel gemakkelijk los te maken. De klep sluit dan perfect en de stoter is zacht genoeg om te voorkomen dat de klep gaat piepen of kraken.
IMG_0824.JPG
Aangepaste stoppers achterklep
IMG_0824.JPG (64.17 KiB) 7888 keer bekeken
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

EmuuuH
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 09:50

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door EmuuuH » vr 14 dec 2012, 07:59

Dit is wel heel erg handig!
Ik ben zeker wel geinteresseerd als het een beetje betaalbaar is en door een leek te monteren..

Misschien dat we kunnen inventariseren hoeveel mensen interesse hebben voor deze mod?
High up 60pk - candy white - executive pakket - drive pakket - antraciet spoke velgen - Seat armsteun - philips nightbreaker plus

EmuuuH
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 09:50

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door EmuuuH » wo 19 dec 2012, 10:51

niemand?
High up 60pk - candy white - executive pakket - drive pakket - antraciet spoke velgen - Seat armsteun - philips nightbreaker plus

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » wo 19 dec 2012, 11:31

@Emuuuuh..... Ik ga er van uit dat meerdere personen interesse hebben voor de perk. Zeker diegene die dit draadje nauwgezet volgen. Op voorhand kan ik wel melden dat elke persoon die een Ikea meubel in elkaar kan zetten, deze aanpassing zonder een zweetdruppel te laten vallen kan installeren. Zoals eerder gemeld ga ik in januari aangepaste gasdempers bestellen. Tegen de tijd dat ze dan binnen zijn, is het weer buiten zeker goed genoeg om vast te stellen of deze modificatie echt zijn investering waard is.

Ik zou zeggen, blijf het draadje volgen! Dan zal je zien dat er genoeg geïnteresseerden zijn!
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Bertje » wo 19 dec 2012, 11:50

EmuuuH schreef:niemand?
Zeker interesse maar wacht even wat de nieuwe dempers tzt doen bij LegacySystem...
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
rekel49
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 16:30
Locatie: Zoetermeer

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door rekel49 » wo 19 dec 2012, 12:53

Heb net als Bertje zeker interesse .., wacht even het resultaat af. Ben zeer benieuwd!
White Up! | 55kW BMT | 5 Deur | M&M | Drive Pakket | VAG COM Instellingen | Pilot Bi-Xenon | PIAA H724 Dagrij | Philips Silvervision & INPRO LED Zijknippers | W8 | SEAT Armsteun

Plaats reactie