Automatische kofferbak Up ??

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Tom Westendorp » za 17 nov 2012, 21:57

Waarschuwing is verstuurd. U dient zich aan de regels te houden net als ieder ander hier anders volgt een ban.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

_1S_
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 17:41
Locatie: Vlaanderen

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door _1S_ » zo 18 nov 2012, 16:40

Petrolhead Tom schreef:Waarschuwing is verstuurd. U dient zich aan de regels te houden net als ieder ander hier anders volgt een ban.
Man man man toch :roll:

Als newbie hier vind ik de "stel u voor !"-posts eigenlijk het enige storende aan dit forum ... just saying.

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Michel.oa » zo 18 nov 2012, 16:47

Je kunt het ook niet gebruiken. Het is gewoon wel even netjes om iets te zeggen over jezelf toch?
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Mikester » zo 18 nov 2012, 23:25

_1S_ schreef:
Petrolhead Tom schreef:Waarschuwing is verstuurd. U dient zich aan de regels te houden net als ieder ander hier anders volgt een ban.
Man man man toch :roll:

Als newbie hier vind ik de "stel u voor !"-posts eigenlijk het enige storende aan dit forum ... just saying.
Op zich vind ik dat je wel gelijk hebt. Echter krijgt het forum in een dergelijk geval zoveel newbies die 1 vraag spuien, antwoord verwachten van de overige leden en daarna met de noorderzon vertrekken, dat de fun er voor de vaste leden vanaf gaat.

Eigenlijk zie ik het bovenstaande al veel te vaak gebeuren op dit forum. Veel dubbele, drie-dubbele topics. Veel dezelfde vragen. Topic-kapers. En ook relatief veel leden die enthousiast roepen dat ze wat willen veranderen, maar veel-al als puntje bij paaltje komt de kat uit de boom kijken en de stap niet durven te nemen. Zie de topics over led-lampjes als voorbeeld daarin..

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » zo 18 nov 2012, 23:48

On topic dan maar....... de ophangpunten van de gasveer moeten niet aangepast! De rubber stoppers of eigenlijk stoters moeten ook voor onze Up's worden aangepast naar die van de Scirocco. Deze kosten ca. €4,- per stuk. Deze gaan de klep ver genoeg uitstoten.

Gasveren van de Skoda Fabia zijn 600Nm tegen die van 470Nm van onze Up. Dat moet wel lukken. Ook het bestellen à €18,- is geen fortuin. Baal alleen een beetje dat ik helemaal nergens de dimensies van de gasveren kan achterhalen.

Iemand hier die bij een dealer eens wat kan meten!?! Of toevallig wel de juiste webpagina's bezoekt. Ik zoek me een breuk maar kom maar kleine stapjes voor uit ! :oops:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Antera » ma 19 nov 2012, 17:12

LegacySystem schreef:On topic dan maar....... de ophangpunten van de gasveer moeten niet aangepast! De rubber stoppers of eigenlijk stoters moeten ook voor onze Up's worden aangepast naar die van de Scirocco. Deze kosten ca. €4,- per stuk. Deze gaan de klep ver genoeg uitstoten.

Gasveren van de Skoda Fabia zijn 600Nm tegen die van 470Nm van onze Up. Dat moet wel lukken. Ook het bestellen à €18,- is geen fortuin. Baal alleen een beetje dat ik helemaal nergens de dimensies van de gasveren kan achterhalen.

Iemand hier die bij een dealer eens wat kan meten!?! Of toevallig wel de juiste webpagina's bezoekt. Ik zoek me een breuk maar kom maar kleine stapjes voor uit ! :oops:
Ik monteer de fabia dempers regelmatig deze hebben de volgende gegevens:

Kracht 600Nm
Lengte 440mm
Verslag 177mm
Gasdemperdikte 19mm
kogeldikte 9mm
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » ma 19 nov 2012, 18:48

;) @Antera.........kijk, weer een stapje dichterbij. Jammer dat jij zelf geen Up! hebt, want dan had jij gelijk geweten of deze geschikt zijn om de huidige gasveren te vervangen :lol: Nu zelf achterhalen of deze maatvoering geschikt is voor onze Up's.

Waar bestel jij deze gasveren?? Aangezien jij ze vaak monteert zal jij ook wel een goed adres kennen :!:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » ma 19 nov 2012, 18:50

chrisup schreef:Bij mijn octavia heb ik stempelveren gemonteerd om de kofferbak automatisch opn te laten gaan.
Je drukt op de middelste knop van de ab en de kofferbak ontgrendeld. Door de druk van de stempelveren wordt de kofferbak omhoog gedrukt.Nu weet ik niet hoe de kofferbak bij de up gaat omdat we deze nog niet hebben.

Maar als de kofferbak los klikt is dit een leuke/handige oplossing als je met je tas vol boodschappen staat etc.etc.

zie hier onder voor het idee
http://www.youtube.com/watch?v=_QRFfw5C ... re=related
@ChrisUp heb jij jouw Up! al? De keuze al gemaakt tussen stempelveren of nieuwe gasveren?
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Antera » ma 19 nov 2012, 18:51

Ik haal ze bij de dealer. Want niet originele dempers werken niet goed en zorgen snel voor problemen.

Meet ff je eigen dempers op in uiterste stand en ingedrukt?
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » ma 19 nov 2012, 18:56

Is dat van begin tot eind........of ............van verbindingspunt tot verbindingspunt? :?:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Antera » ma 19 nov 2012, 18:58

LegacySystem schreef:Is dat van begin tot eind........of ............van verbindingspunt tot verbindingspunt? :?:
van begin tot eind
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » ma 19 nov 2012, 19:07

Antera schreef:
LegacySystem schreef:Is dat van begin tot eind........of ............van verbindingspunt tot verbindingspunt? :?:
van begin tot eind
:idea: Gasveer is 385mm lang van begin tot eind van top naar teen. Onderstuk 19mm dik en 220mm lang, bovenstukis 9mm dik en 165mm lang. Ik heb de cilinder nog niet los gehad, dus heb niet de lengte van de gasveer in ruststand :geek:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Antera » ma 19 nov 2012, 20:24

Kan dus wel passen maar kan de achterklep nog een stukje verder open dan hij nu al staat dit omdat de fabia dempers langer zijn?
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » wo 21 nov 2012, 18:10

:( Met die extra lengte van de Fabia veren kom je in de knel. De klep staat al zo goed als tegen de dakconstructie als deze volledig geopend is. Dan is die 6cm toch echt net teveel. We moeten toch echt op zoek naar kleinere sterkere gasdrukveren.

Ben zo beniewd of ChrisUp zij stempelveren constructie al heeft uitgedacht? ;)
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » wo 21 nov 2012, 19:14

:idea: Kijk eens mee op deze link: http://www.onkenhout.nl/pdf/gasveer_f1= ... 60-250/855

Deze Stabilus gasveer met kogeldiameter 10mm heeft dezelfde kunsstof bevestigingspunten onder en boven als de originele gasveer.

Ben alleen nog niet uit of de slag 120mm is met 325mm uitgeschoven lengte of dat deze 140mm is met 365mm uitgeschoven lengte. Vrees dat deze laatste optie net te lang is, waardoor de klep te ver opent. :?: Daarnaast te bestellen in 600, 700 en 800Nm uitvoering :!:

Wie brainstormt er even mee :ugeek: :arrow: Meet zelf ook even mee, dan komen wij met z'n allen wel tot een bruikbaar formaat.

P.S. Heb in het donker gemeten met een rolmaat ipv een schuifmaat, dus mijn metingen vragen nog wel enkele :arrow: verficatie :mrgreen:

Ik trouwens geen idee wat deze dempers kosten, maar er is in ieder geval een monster aan te vragen om te proberen. :roll:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » za 01 dec 2012, 13:06

LegacySystem schreef::idea: Kijk eens mee op deze link: http://www.onkenhout.nl/pdf/gasveer_f1= ... 60-250/855

Ben alleen nog niet uit of de slag 120mm is met 325mm uitgeschoven lengte of dat deze 140mm is met 365mm uitgeschoven lengte. Vrees dat deze laatste optie net te lang is, waardoor de klep te ver opent. :?: Daarnaast te bestellen in 600, 700 en 800Nm uitvoering :!:

Ik trouwens geen idee wat deze dempers kosten, maar er is in ieder geval een monster aan te vragen om te proberen. :roll:
Net even de dempers en de stootrubbers van de klep gehaald. Piece-of-cake!! Ik heb daarna gelijk de Scirocco rubbers besteld: 5,32EUR per stuk (part# 1K8827761D). De gasdempers zijn de variant, 140mm is met 365mm uitgeschoven lengte. Ga ook gelijk maar even een prijsaanvraag doen bij Onkenhout voor een 600Nm variant.

Ik kan een monsteraanvraag en prijsopvraag doen. Er zijn een aantal verplichte velden: bedrijf en website. @Tom,.....kan ik aan dit forum refereren denk je?? :oops: Helpt misschien weer een beetje om de prijs en verzendkosten te drukken :roll:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Antera » za 01 dec 2012, 13:18

LegacySystem schreef:
Ik kan een monsteraanvraag en prijsopvraag doen. Er zijn een aantal verplichte velden: bedrijf en website. @
Forum is geen bedrijf.Indien je gegevens wilt pb me dan even
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » za 01 dec 2012, 13:42

Antera schreef:
LegacySystem schreef:
Ik kan een monsteraanvraag en prijsopvraag doen. Er zijn een aantal verplichte velden: bedrijf en website. @
Forum is geen bedrijf.Indien je gegevens wilt pb me dan even
Dank @Antera.....verzoek is gedaan. We wachten de reactie even af van Onkenhout! Als ik geen handel ontvang, kan ik misschien als nog gebruik maken van gegevens via een PB aan jou gericht??!

Ik heb gelijk even navraag gedaan voor een prijsstaffel voor het geval er meer mensen geinteresseerd zijn nadat ik het geheel van demper en rubber stopper heb geinstalleerd met toegezonden monstertje.

Let's wait and see :ugeek:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door GuidoUp » za 01 dec 2012, 15:17

ik neem aan dat je het gaat monteren? zo ja... laat dan even alles achter wat je moet hebben.. en misschien ook een filmpje zou wel leuk zijn :)
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » za 01 dec 2012, 15:41

@GuidoUp.........als het geheel van onderdelen werkt, dan komt er natuurlijk een HOW-TO!! Foto's in ieder geval......ik moet nog maar zien of ik handig genoeg ben voor een video. Kijken of er gelijk mogelijkheid is om het als setje aan te bieden hier op het forum. Ik kan mij zo voorstellen dat er anderen hier ook wel belangstelling hebben in een klep die vanzelf opent.
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Plaats reactie