Automatische kofferbak Up ??

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Automatische kofferbak Up ??

Bericht door chrisup » zo 28 okt 2012, 20:33

Bij mijn octavia heb ik stempelveren gemonteerd om de kofferbak automatisch opn te laten gaan.
Je drukt op de middelste knop van de ab en de kofferbak ontgrendeld. Door de druk van de stempelveren wordt de kofferbak omhoog gedrukt.Nu weet ik niet hoe de kofferbak bij de up gaat omdat we deze nog niet hebben.

Maar als de kofferbak los klikt is dit een leuke/handige oplossing als je met je tas vol boodschappen staat etc.etc.

zie hier onder voor het idee
http://www.youtube.com/watch?v=_QRFfw5C ... re=related
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

leidup
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 02 sep 2012, 11:12
Contacteer:

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door leidup » zo 28 okt 2012, 20:37

Superhandig. Hou mij ajb op de hoogte van je ontwikkelingen.

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door chrisup » zo 28 okt 2012, 20:43

Hier de link voor mensen die nieuwschierig zijn en meer info willen hebben.
http://www.skodaforum.nl/board/f32/auto ... -9084.html
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door TV_UP! » zo 28 okt 2012, 20:59

ik heb mijn up ook nog niet maar als ik het zo zie moet het wel lukken als je er stempelveren tussen zet.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » zo 28 okt 2012, 22:22

;) Met het bedienen van de afstandbediening wordt de klep naar mijn idee slechts ontgrendeld!"

Je zal daarna toch echt nog op de zwarte knop moeten drukken op de klep, daarna zou de klep eventueel "automatisch" open gaan.

Toch ik hou mij aanbevolen voor een How-to...........zodra iemand het heeft geinstalleerd
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door GuidoUp » di 30 okt 2012, 17:25

de knop op de afstandbediening inhouden van de klep.. dan plopt hij open.. alleen nog wat veertjes er tussen zetten
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door chrisup » di 30 okt 2012, 19:15

Zo gaat het ook met mijn octavia,hij plopt en de veren doen de rest. Nu nog een wiskundig iemand die kan berekenen hoeveel nm er nodig is om de klep omhoog te drukken.
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door THID » wo 31 okt 2012, 19:15

je moet toch echt de knop op de achterklep nog indrukken ook al heb je de klep via de knop op de sleutel ontgrendeld, lijkt me niet werkend te maken tenzij je daariets voor kan vinden
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Mikester » wo 31 okt 2012, 20:00

THID schreef:je moet toch echt de knop op de achterklep nog indrukken ook al heb je de klep via de knop op de sleutel ontgrendeld, lijkt me niet werkend te maken tenzij je daariets voor kan vinden
Volgens mij is dat niet nodig. Immers heeft de Ocatvia, maar ook de golfjes 5 en 6 waar dit op toegepast wordt ook nog een ontgrendelknop.

Het lastige van dit systeem is dat de kracht van de veren zo hoog is dat het dichtdoen van de achterklep veel zwaarder gaat dan voorheen. Je moet je afvragen of dat opweegt tegen het gemak van de afstandbediening.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door GuidoUp » wo 31 okt 2012, 22:15

maar als je de knop even ingedrukt houd, dan plopt de klep een heeeeeeeeeel klein beetje open :)
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » wo 31 okt 2012, 22:16

Ik loop gelijk even naar buiten.........dat moet ik proberen!
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » wo 31 okt 2012, 22:21

GuidoUp schreef:maar als je de knop even ingedrukt houd, dan plopt de klep een heeeeeeeeeel klein beetje open :)
:shock: :o :( De klep plopt inderdaad een stuk open............net zo ver tot deze ontgrendeld moet worden...........met een druk op de zwarte knop..............BUMMER!! :cry:
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

stofzuiger7
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 10:52
Locatie: Provincie Up!trecht

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door stofzuiger7 » do 01 nov 2012, 01:22

LegacySystem schreef:
GuidoUp schreef:maar als je de knop even ingedrukt houd, dan plopt de klep een heeeeeeeeeel klein beetje open :)
:shock: :o :( De klep plopt inderdaad een stuk open............net zo ver tot deze ontgrendeld moet worden...........met een druk op de zwarte knop..............BUMMER!! :cry:
Volgens mij komt hij wel los!! Want als je meteen aan je klep trekt als je de knop hebt vastgehouden dan hoef ik niet meer op de knop op de klep te drukken!!

Maar ik zal het morgen nog even checken

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door P@trick & Mii(rella) » do 01 nov 2012, 06:48

Dit is wel een interessant onderwerp. Heb giteren ook even gekeken bij de Mii van mijn vrouw, en inderdaad het werkt.
je houd de klep onder spanning en als je dan langer op de knop van de afstandsbediening drukt plopt hij echt open. Dus sterkere veer ertussen en het werkt. Nu alleen nog uitvinden welke gas demper het moet zijn....
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door GuidoUp » do 01 nov 2012, 07:22

Ze zeggen de gasdruk veren van een seat Leon op een golf 5...
Maaaaaar
Ik heb zitten googlen...
Als je die rubbere stoppen in de klep doet vervangen met die van een vw scirocco... dan klopt hij al wat meer naar buiten.. en dan beertjes tussen de gasdruk veren zet.. dan moet dat perfect gaan..
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door chrisup » do 01 nov 2012, 20:51

Op het skoda forum word aangegeven dat het met de orginele veren wil (wat ook klopt) wel worden de gasveren naar verloop van tijd wat slapper,daar is de oplossing voor gevonden om veren van een seat altea te monteren.
Bij mijn achter klep is de druk van de veren net genoeg om hem over het dooie punt te gooien waardoor hij helemaal open gaat. Het dicht gooien vergt"iets"meer kracht maar daar wen je ook weer aan.

Het leukste is als je bij de supermarkt naast een dikke audi,bmw,etc staat en de kofferbak opent.
Je ziet ze kijken van ...... Zit dat ook op een skoda en straks .....ook op een up ;-)
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door Michel.oa » do 01 nov 2012, 21:18

Welke veren gebruik je dan? Of hoe en wat??
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Gebruikersavatar
LegacySystem
Vagling liefhebber
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:28

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door LegacySystem » do 01 nov 2012, 22:07

:o Ik wil toch graag wat foto's zien van een werkende zelf-openende achterklep!!!!! En hoe e.e.a. is gerealiseerd en met welke materialen
VW High Up! 44kW, 5-deurs, Candy White | Drive, Dynamic en Executive pakket met 16" Upsilon | Osram Nightbreaker Plus + PIAA | Aanpassingen door VAGTechniek | Planning: automatische achterklep

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door chrisup » do 01 nov 2012, 22:25

Zie filmje of de skodaforum site
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Automatische kofferbak Up ??

Bericht door chrisup » do 01 nov 2012, 22:28

Dit is de site van de veren waar ik ze besteld heb voor mijn skoda.
Www.alcomex.nl
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

Plaats reactie